Gå til innhold

Min egen lille Republic Commando omtale!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette spillet er så sinsykt konge :D

Digger grafikken, og _hvertfall_ HUDet :D

Nettop! HUD'en er den beste som finnes i noe som helst FPS spill! Ingen kan vel måle seg med den?

Ikke bare er den fet, men den er også realistisk! I stedet for å se en gul boks henge i "løse luften", hvor man ser hvor mye ammo man har, så er det innebygd i drakten, som vises i hjelmen!

Dessuten er det ikke noe slikt at man kan se hvor mye ammo man har via HUD! Man må se på selve våpenet! Genialt!

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
demoen var ikke akkurat imponerende hverken grafisk eller spillmessig

Syns ikke jeg heller, men kan det være at fullversjonen er annerledes?

Skrevet

spilte fullversjonen.. 1600x1200 og alt på fullt..

(tror ikke aa og af kunne stilles inne i spillet så de var sikkert på default)

grafikken va grei nok.

Det som trakk ned var mangelen på variasjon. fikk sånn tunell følelse som en annen nevnte tidligere.

Dette spillet ble mer "shoot `em up" med crappy våpen.

Hadde kanskje vært bedre hvis de hadde bytta ut standard våpenet med minigun elns..

Mitt favoritt fps spill er fremdeles far cry.. liker å ha bevegelsesfrihet og snike litt rundt..

• 1 måned senere...
Skrevet
Jeg ble ganske fort lei det

Ja, det er ganske ensformig, slik som BiA, men i motsetning til BiA, var det ingen frustrerende momenter, og jeg ble aldri lei, og kjørte igjennom hele spillet på èn etappe, så og si. :) (det var jo en smule kort, men det tror jeg ikke har noe som helst med kjedsomheten å gjøre, i dette tilfellet)

Skrevet

flott omtale! :thumbup:

Spillet var knall også, men det var for lite mangfold i det i forhold til alle andre Star Wars fps jeg har prøvd og så syntes jeg det var for kort, men det virket jo temmelig flott som første fps som har noe med Republikken og gjøre. :!: (da teller jeg ikke med at det er mulig og spille som CIS eller Republic i Battlefront)

• 3 uker senere...
Skrevet

Den beste kommentaren jeg hørte under spillet var på Geonosis:

Fixer (62): Hey, Sev (07)! This one looks like your mom!

For ytterligere informasjon er Sev den hardeste mannen i gruppa, som er en skikkelig barsking på alle måter. Scorch (40) er ganske stille og sier ikke så mangt. Fixer (62) er skravlebøtta, mens du (36) er han som må roe allting ned. Morro spill!

Sev (07): Ah, good with some bacta.

Fixer (62): Weren't you the invincible one??

Fixer (62): I strongly suggest that we blow up the entrance.

Sev (07): You're only saying that so you can blow up something.

Fixer (62): No, I don't.

Sev (07): Yes, you do.

Kommentarene høres ganske tamme ut her. Men inni spillet blir dem sagt så dem kommer inni situasjonen, DA blir det hysterisk morsomt.

Skrevet

Det er mitt definitive yndlingsspill i år. Denne ensformigheten alle snakker om er jeg enig i at er der, men at jeg merker den når jeg spiller vil jeg ikke påstå.

Så om det ikke kommer en oppfølger/tillegspakke blir jeg sinna. :(

Mvh Audun Hagen

Skrevet
Det er mitt definitive yndlingsspill i år. Denne ensformigheten alle snakker om er jeg enig i at er der, men at jeg merker den når jeg spiller vil jeg ikke påstå.

Så om det ikke kommer en oppfølger/tillegspakke blir jeg sinna. :(

Mvh Audun Hagen

Er enig i alt du sier der, bortsett fra "Mvh Audun Hagen", da jeg ikke heter Audun. :p

Jeg kjedet meg ikke ett sekund under spillinga av Republic Commando, og jeg synes stemninga var på topp, takket være meget imponerende grafikk, originalt Star Wars soundtrack (som passet PERFEKT inn) og de så utrolig bra dialogene, med virkelig god innlevelse!

Jeg kan dra linjer mellom Republic Commando og BiA, da begge to er squad-skyttere.

BiA var også et meget bra spill, men det fikk urettferdig god kritikk (10/10 nesten over alt! :mad: ), mens Republic Commando fikk mye dårligere kritikk! (8/10, etc)

Selv synes jeg Republic Commando var mye bedre, da stemningen var mye bedre der (på topp hele veien ut), mens BiA hadde mange aggresjonsmomenter, som dempet utrolig mye på stemningen og spillgleden.

Dessuten synes jeg AI'en var alt for dårlig i BiA (man kunne beordre mannskapet bak en vegg av sandsekker hvor det var god plass, men hvor de like vel ikke klarte å sitte bak alle sammen - En MÅTTE sitte i veien og bli meiet ned! :no: )

Men hovedminuset med begge spillene var at de var for kort (selv om at jeg følte det mest på Republic Commando, var BiA også for kort).

Dessuten håper jeg også på en utvidelse/oppfølger av Republic Commando. :love:

Skrevet

Ja RC er et veldig bra spill.

De punktene jeg likte beste var :

-Dialogen

-Bra styring av squadmates, ingenting er verre enn lam AI.

-Musikken

"these are the droids we are looking for."

BTW, jeg så nylig EPII igjen og på Genosis sier en klone "Master Yode, we got five special commando squads ready for mission". Gjett hva jeg tenkte da :)

Skrevet
btw det er Yoda ikke Yode ;)

Sikkert bare en skrivefeil fra hans side. :)

BTW: Kjøpte meg nylig de to første "Episodene". Meget underholdende, dog det er flere aspekter jeg ikke liker med dem (i forhold til de gamle).

Foreløpig har jeg kun sett Episode I (har sett begge to, men det er lenge siden), men jeg må vel se Episode II også snart, selv om at det er den jeg synes er mest "harry".

Men igjen, kongespill, som man kan ta frem etter en stund og nyte på nytt.

Jeg venter enda på annonseringen av oppfølgeren/utvidelsen. Kommer ikke den, føler jeg at jeg nesten blir litt sur. :p

Skrevet

Ja det var nok en leif fra min side.

MeTa][iC : EPII er en av de beste filmene mener jeg. Der får du se hvor ufattelig utspekulert og genial Palpatine er. Planen hans har jo foregått i 15+ år og han tvinner jediene og senatet rundt lillefingeren.

Skrevet

liker dei gamle best, er lisom det eg forbinder med Star Wars :love:

og JohndoeMAKT eg prøvde ikke å irritere deg, ville bare informere deg om skrive feilen. unnskyld viss du blei sur :blush:

Skrevet
Ja det var nok en leif fra min side.

MeTa][iC : EPII er en av de beste filmene mener jeg. Der får du se hvor ufattelig utspekulert og genial Palpatine er. Planen hans har jo foregått i 15+ år og han tvinner jediene og senatet rundt lillefingeren.

Men akkurat det trenger man ikke EPisode II for.

Egentlig trenger man ikke de nye filmene, for det er bare å lese alle de gamle bladene og bøkene, hvor man rakst finner ut hvordan Anakin blir ond, hvem som er Sidious (Palpatine), osv.

Det ENESTE George Lucas lagde de tre nye filmene var, tro det eller ei for det er fortsatt sant, for å tjene penger.

Selvfølgelig, ALLE regissører vil jo til en viss grad bli rik og berømt, men Lucas er allerede det for faen!

Så hvorfor skal han spolere det så alt for fine Star-Wars-geek samfunnet med å komme med nymotens Jerry Bruckenheimer stil, med høyt oktan, masse skyting, hopping, og alle mulige ting som vi aldri fikk se i de gamle filmene! (tross det faktum at de tre gamle filmene foregår noen år etter de nye)

Grunnen til at du liker Star Wars nå, JohndoeMAKT, tror jeg (jeg tar sikkert feil) er fordi du har sett de nye filmene, som Lucas lagde slik at "alle" skulle like dem.

Han dolket den så alt for trofaste fansen i ryggen fordi han ville lage flere filmer, uten sjel, som håvet inn mye mer penger, nettopp fordi hele trilogien bare er sjelløs fekting i høy fart!

De gamle filmene var egentlig mer drama enn noe annet (ja, i tillegg til Sci-fi da), men de nye filmene er jo bare helt tomme!

Har dere noen gang tenkt på hva de nye filmene handler om? De handler om Anakins liv, og om hvordan han ble en sith!

Men slikt kan man jo ikke lage TRE filmer av!

Så det "glupe" Lucas gjør, er å fylle opp de så alt for mange hullene med massevis av slossing, hvor Jediene tar 2000-graders piruetter og aldri står stille!

Så vi noe av det i de gamle filmene? NEI!

Men hvorfor det da? Svaret er ganske enkelt at det ikke var mulig på den tiden å gjøre slikt med film.

Og hvilken grunn kommer de opp med for deres idiotiske idè om at Jedieridderne plutselig skal slosse sinnsykt tregt, bare noen titalls år senere?

Jeg har enda å høre en logisk forklaring for det.

Og dette med at Yoda sloss så forbanna raskt, det var bare latterlig.

Nå kommer jeg sikkert til å bli flammet, siden så mange "bruckenheimer-style"-fans elsker den slosse-scenen i Episode II, men det får så være.

Når i huleste var det at han sloss SÅ fort i de gamle filmene?

Dere kan sikkert komme til å si at grunnen var fordi da var han så gammel...

Bullshit! Igjen sier jeg det; Det eneste som skiller de to trilogiene fra hverandre er noen få titalls år, og ikke et jævla årtusen!

Yoda har trent Jedi i 900 år før han dør, så jeg tror liksom ikke at 30 år er så sinnsykt mye for han.

Igjen gjør han dette for å få skaffet flere fans, slik at han skal få tjene enda mer penger, spesielt på folk som deg, JohndoeMAKT (selvfølgelig no offense).

Og jeg kan holde på i mange, MANGE ÅR med å diskutere dette, som jeg mener er objektiv fakta, men som Bruckenheimer/Lucas-fansen vil se bortifra, siden de er så jævla hardnakket, og som mener at slossing på høyt oktan, med meningsløs (og sjelløs) action er tema, i motsetning til det originale Star Wars' GENIALE, mer drama-baserte historie!

Jeg trenger egentlig ikke å si "Men nu må vi komme på rett spor igjen, folkens", for èn eller annen MÅ bare kommentere det jeg sa her (som jeg forstår ufattelig godt), og jeg skal prøve å backe opp det så godt som mulig, med logiske, objektive argumenter.

Skrevet
og JohndoeMAKT eg prøvde ikke å irritere deg, ville bare informere deg om skrive feilen. unnskyld viss du blei sur

Jeg ble på ingen måte sur jeg. ;)

[iC"]mye

Vel, det er mange som føler på den måten, men når du "anklager" meg så bommer du nok. Når jeg skrev "en av de beste" så mente jeg denne rankingen:

1: V

2: IV

3: II

4: VI

5: III

6: I

De orginale filmene er kjempefilmer, men jeg er ikke en del av "fan-eliten" som ikke greier å akseptere de nye filmene. Og jeg har likt SW helt siden jeg så de orginale som seksåring.

Jeg syntes også de fleste argumentene dine mot de nye filmene er ganske tynne, så jeg foreslår at du lager en ny tråd hvor vi kan diskutere det, for ellers sklir denen tråden for langt ut fra topic. :w00t:

Skrevet

VELDIG enig med JohndoeMAKT. Jeg er glad i de nye filmene jeg, men samtidig synes jeg de gamle er bedre. Det eneste jeg virkelig HATER i de nye filmene er Hayden Christensen (var det det Anakin het?)

Men nå må vi begynne å snakke Topic igjen.

Mvh Audun Hagen

• 2 uker senere...
Skrevet

de som kommer med de usle kommentarene "hvorfor kjempet de så mye bedre for tretti år siden" kan bare ta seg en bolle. 1. De kunne ikke lage slike effekter. jaja, greit nok, det kan jeg si. Men dere må tenke på dt faktum at bare Obi Wan og Yoda overlevde som jedier. Dermed ville det være vanskelig for Luke å lære seg å sloss slik som Darth Maul og Yoda sloss (bare for å ta eksempler). Grunnen til at Darth Vader ikkje kjemper som "før" i de eldre filmene er kansje fordi han puster ved hjelp av en maskin og har 87. grads forbrenning over hele seg.

ta fakta i bruk når du sier at de gamle filmene har sjel og ikke de nye. Jeg tviler på at du IKKE lo når R2-D2 fikk to SBD'er til å gå opp i flammer i Ep. III, som jeg synes er den _kuleste_ filmen av de seks. Dette er da sjel i filmene?

Når klonene plutselig dreper Ki-Adi Mundi og resten av jediene, når Palpatine, med sine relativt patetiske saber-moves slår ut Mace Windu, Kit Fisto og to andre Jedi's. Når Palpatine lurer Anakin til å bli sith. Er ikke det sjel, så vet ikke jeg.

Mange sa at slutten på Ep. III var sammensnurpingen før film IV, men altså dere hadde overhodet ikke sagt det hadde filmene komt ut i "skikkelig" rekkefølge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...