Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan trådløs bredbåndsruter erstatte ADSL router?


Anbefalte innlegg

Skal dra og kjøpe en SMC Barricade eller en D-Link DI-624+ Trådløs Bredbåndsruter i morgen på Datakjeden, da dama har fått seg en Inspiron 6000 med trådløs nettverkskort (54mbps).

 

Har ADSL fra Telenor fra før, med Thomson SpeedTouch 510i ruteren.

 

Lurer på om bredbåndsruteren kan erstatte denne? Trenger jeg virkelig og koble opp SpeedTouch'en til den nye bredbåndsruteren, eller kan jeg bare bruke den trådløse bredbåndsruteren som ADSL ruter også? (ble litt vanskelig og forklare).

 

Noe sier meg at det ikke lønner seg og ha 2 rutere, begge med brannmur, koblet opp i serie... Høres ut som mye arbeid med og port forwarde og slikt!

 

Noen som vet? SpeedTouch'en bruker jo PPPoE, og de fleste bredbåndsrutere leveres jo med dette... Så..? Poenget er og slippe og ha 2 bokser koblet opp i serie!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får alt-i-ett bokser, men de du har sett på støtter ikke tilkobling "rett i veggen"!

Sett opp 510i i modem-modus og bruk den med trådløsrouteren... god løsning!

Ok. Takk for svaret. Hvilke bokser støtter "rett i veggen" da?

 

Hvordan kan jeg evt. sette opp 510i i modem-modus, og evt. senere sette det tilbake til router-modus??

Lenke til kommentar

Har personlig dårlig erfaring med smc barricade. kan være at den jeg har er dårlig, men når linja blir max'a (enten ned eller opp, spiller ingen rolle) så kobler den ut internet og må resette routern for å komme på net igjen. netlimiter fixer jo problemet, men kjipt å ikke kunne utnytte linja fullt da

Lenke til kommentar

Les "datablad" (pdf)

UPnP Enabled for Compatibility

The router is designed for easy and robust connectivity among

heterogeneous standards-based network devices. Computers can

communicate directly with the router for automatic opening and closing

of UDP/TCP ports to take full advantage of security provided without

sacrificing functionality of on-line applications.

Lenke til kommentar

Vel, endte med at jeg kjøpte en Linksys WRT54G. Kjempefornøyd med denne!!

 

Ang. sikkerhet og slikt. Enablet WPA med TKIP kryptering og Shared Key, slo av Broadcast av SSID og enabla MAC Address filtering (slik at kun MAC addresser som er adda i routeren får tilgang). Dette burde vel holde sikkerhetsmessig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...