Gå til innhold

hva er det styggeste ordet du kan si til noen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er neger et stygt ord?

Fordi det er latterlig å bruke det på en negativ måte. Det er utrolig dumt å si sånt, enten det er neger eller jøde eller hva det nå er.

 

Ellers vil jeg si at generelle rasistiske ting er ganske stygt.

Ordet neger i seg selv er ikke stygt, derfor skjønner jeg ikke hvorfor trådstarter tydligvis synes det. Hvis det er brukt med nedlatende tone, eller på andre måter som påvirker ordet, kunne det kanskje være lurt å utdype dette. Det er ikke vledig vanskelig å få et ord til å høres negativt ut. Jeg kan for eksempel legge til "jævla" foran en hel del ord, og få dem til å høres negative ut. Men da vil jeg si at det er tonen det er sagt med, og ikke selve ordet som er negativ. :D

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke fornaermet av ord saerlig mye - I norge i allefall.

Banneordenes betydning har sunket betraktlig, og folk har blitt mer vant til dem (meg inkludert).

Men her i USA har banneord en mye stoerre effekt, og hvis noen hadde kommet opp til meg og sagt "You motherfucker" her, hadde jeg nok blitt fornaermet da den personen mest sannsynlig mener det.

Lenke til kommentar
Jeg blir ikke fornaermet av ord saerlig mye - I norge i allefall.

Banneordenes betydning har sunket betraktlig, og folk har blitt mer vant til dem (meg inkludert).

Men her i USA har banneord en mye stoerre effekt, og hvis noen hadde kommet opp til meg og sagt "You motherfucker" her, hadde jeg nok blitt fornaermet da den personen mest sannsynlig mener det.

Heh ... husker på ungdomsskolen da vi hadde besøk av en amerikansk jente. Så var vi ute å spilte slåball... laget hennes spilte inne og så løp hun da ballen kom inn, dermed så ble hun såkalt "død". Ho kunne ikke reglene helt så ho skjønte ikke noe.. de sa "You're dead!" så begynte ho å hyyl grine! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...