Gå til innhold

Film rett inn på DVD opptaker ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fikk iden om dersom en har en DVD spiller med opptaksfunksjon, vil det være mulig å spille inn film fra DV-kameraet direkte inn i DVD opptakeren og på DVD plate ?

 

Er dette å anbefale i så fall? Jeg tenker på kvalitet etc.

 

Eller er det beste fortsatt å bruke firewire kabel og separat DVD brenner ?

 

 

Mvh. T. Sund, Stavanger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette er meget behagelig. Dato osv. kan du ta frem når du måtte ønske. Og det beste av alt er at platene kan spilles av stort sett overalt!

Så vi du ikke elsker å bruke all din tid foran en PC skjerm er dette å foretrekke.

Lenke til kommentar
Den tekniske kvaliteten blir vel bra nok, men innholdsmessig blir det selvsagt bare noe dritt hvis man ikke redigerer noe som helst, og bare kjører det rett fra kamera til plate.

Hva er meningen med det innlegget? Jeg tror ikke det er innholdet av en film som trådstarter vil ha vurdert.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en Philips DVD-opptaker til dette selv. Ble lei av å slite med Premiere. Dessuten er våre filmer av de "søte små", og der er det kun snakk om å klippe bort scener hvor man har glemt å slå av kameraet. Alt annet skal arkiveres.

 

Fordelen med Philips er at deres opptakere legger over dato/tid som "subtitle". Så vidt jeg vet er det bare Philips og Panasonic som gjør dette. Automatisk kapittelmerking er ikke nøyaktig på min opptaker, men kan være litt nyttig likevel.

 

Kvaliteten blir god nok for mitt bruk i alle fall.

Lenke til kommentar
Den tekniske kvaliteten blir vel bra nok, men innholdsmessig blir det selvsagt bare noe dritt hvis man ikke redigerer noe som helst, og bare kjører det rett fra kamera til plate.

Hva er meningen med det innlegget? Jeg tror ikke det er innholdet av en film som trådstarter vil ha vurdert.

Når vedkommende spør: "Er dette å anbefale i så fall? Jeg tenker på kvalitet etc. " må det være tillatt å påpeke den mest åpenbare svakheten ved konseptet, nemlig at sluttresultatet blir en uredigert film som er mye mindre severdig enn en man har jobbet litt med.

Lenke til kommentar
Den tekniske kvaliteten blir vel bra nok, men innholdsmessig blir det selvsagt bare noe dritt hvis man ikke redigerer noe som helst, og bare kjører det rett fra kamera til plate.

Hva er meningen med det innlegget? Jeg tror ikke det er innholdet av en film som trådstarter vil ha vurdert.

Når vedkommende spør: "Er dette å anbefale i så fall? Jeg tenker på kvalitet etc. " må det være tillatt å påpeke den mest åpenbare svakheten ved konseptet, nemlig at sluttresultatet blir en uredigert film som er mye mindre severdig enn en man har jobbet litt med.

Godt poeng ! 1-0 til deg, selv om det er uklart hva trådstarter egentlig mener med "kvalitet". Mistenker at trådstarter tenker på teknisk kvalitet, men hva vet jeg......

Lenke til kommentar

Men man kan jo bruke pause-start funksjonen akkurat som på en vanlig VHS spiller... da kan man spole over deler av råmaterialet man ikke vil ha overført, eller endre rekkefølgen.

 

Alternativt kan du bruke en DVD opptaker med harddisk. Da har du gjerne stor frihet til å fjerne deler av det du legger inn og forandre rekkefølge (lage playlists) før du overfører til DVD. Kvaliteten blir minst like bra som på PC... på min Panasonic blir resultatet helt perfekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...