Gå til innhold

Burde jeg kjøpe Guild wars?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har lyst på et mmorpg spill men har ikke penger til betaling i månden. Har hørt at guild wars ikke koster noe i månden. Er dette spillet bra? hadde bare modem når betaen var så ble ikke noe av det. som sagt er det bra og burde jeg kjøpe det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det koster ikke noe i mpnden, men det har tillegs pakker som koster 500kr ca hvar 6 måned, så det blir nesten like mye som WoW, og disse tillegs pakken mMÅ du ganske sikkert kjøpe, bare en liten tankevekker :yes:

Skrevet
det koster ikke noe i mpnden, men det har tillegs pakker som koster 500kr ca hvar 6 måned, så det blir nesten like mye som WoW, og disse tillegs pakken mMÅ du ganske sikkert kjøpe, bare en liten tankevekker :yes:

Det var da ekstremt negative vi skulle være da...

er er litt offesiell info som ikke er fud:

1. Guild wars kommer ut April 28th, 2005 (samtidig over hele verden)

2. Det er ingen ting du _må_ betale for etter at du har kjøpt spillet

3. bugfixes og ekstra innhold vil komme i gratis patcher(som i andre mmo)

4. Det vil komme ut expansions(som legger til flere kapitler i spillet), disse kan kjøpes men kreves ikke for å fortsette å spille.

(kilde: FAQ på guildwars.com)

Med andre ord, allt vil være som i alle andre mmo, bare at du slipper å betale penger konstant for å spille. Dette er forsåvidt ikke noe nytt, det er jo slik b.net fungerer for alle spill utenom wow.

Skrevet
Med andre ord, allt vil være som i alle andre mmo, bare at du slipper å betale penger konstant for å spille. Dette er forsåvidt ikke noe nytt, det er jo slik b.net fungerer for alle spill utenom wow.

eh.... Du må betale i måneden men ikke når du kjøper spillet mener du?

Skrevet

Helt enig, og det er det absolutt ingen grunn til å være!

Spillet er fantastisk bra, og jeg kan anbefale det på det sterkeste. Klart WoW fanatikere blir nødt til å slenge med leppa når de får en så sterk konkurent. Og som sagt før, koster det jo ikke penger i mnd. (noe som også kanskje gjør WoW spillere bitre - og ikke gi meg den "å-du-er-så-fattig-få-deg-en-jobb" greia, for dette er et prinsipp jeg synes burde bli standard, når man betaler såpass mye for et spill i utgangspunktet)

Godt og få det ut... :w00t:

Anders

Skrevet

Helt enig, og det er det absolutt ingen grunn til å være!

Spillet er fantastisk bra, og jeg kan anbefale det på det sterkeste. Klart WoW fanatikere blir nødt til å slenge med leppa når de får en så sterk konkurent. Og som sagt før, koster det jo ikke penger i mnd. (noe som også kanskje gjør WoW spillere bitre - og ikke gi meg den "å-du-er-så-fattig-få-deg-en-jobb" greia, for dette er et prinsipp jeg synes burde bli standard, når man betaler såpass mye for et spill i utgangspunktet)

Godt og få det ut... :w00t:

Anders

Vil selv anbefale Guild Wars. Kan bli et meget bra spill. Som sagt koster det ikke noe i måneden og dette er da et stort pluss?

Er forsåvidt en stor WOW.fan selv og har ikke noe problemer med Guild Wars. Så det at WOW-fanatikere som du liker å kalle de, er vel egentlig bare et litt dumt utsagn.

Har bare et spørsmål. Hvordan skal folka som har laget Guild Wars få råd til de ekstremt dyre serverene og linjene som skal til for et mmorpg. Hvordan skal de få råd til de ansatte som jobber med å videreutvikle spillet. Og sist men ikke minst, hvordan i all verden skal de få råd til support folka?

Det er jo dette man betaler 100kr i måneden for når det gjelder mmorpgs.

Skrevet (endret)
Har bare et spørsmål. Hvordan skal folka som har laget Guild Wars få råd til de ekstremt dyre serverene og linjene som skal til for et mmorpg. Hvordan skal de få råd til de ansatte som jobber med å videreutvikle spillet. Og sist men ikke minst, hvordan i all verden skal de få råd til support folka?

Det er jo dette man betaler 100kr i måneden for når det gjelder mmorpgs.

Hvis man ser bort i fra mmo sjangeren er det mange spill som har hatt oppegående servere som det ikke har kostet spillerene noen ting.

Blizzard/Battle.Net selv er jo stjerneeksemplet, Diablo2 og Warcraft3, bortsett fra at det ikke er et mmo-spill har de jo samme utfordringene og har klart å levere servere, linjer, support og legge til mer innhold i spilla. Tror at det til tider er like mange spillere på b.net som i mmo-spill.

ArenaNet er ncsoft/guild wars sin battle.net, og de har nok tenkt og vidreføre driftsmåten som battle.net hadde før(er jo tross alt mange ex-blizz folk i ncsoft).

Endret av Civilix
Skrevet (endret)

Feil, feil oooog feil.

Tilleggspakkene vil nok mye mer sannsynlig koste rundt 350-400 kr.

De vil komme ut hver 6-9 måned, ikke hver 6.

Det blir mindre enn WoW. 110*6 =660, altså 260kr mer enn GuildWars, godt mulig det er mer.

Man må IKKE kjøpe tilleggspakkene, de er HELT valgfrie.

Guild Wars er ikke et MMORPG, ditto. Ja, man kan krangle i en evighet om definisjonen på GuildWars, men utviklerene har kalt det et CORPG, Competitive Online Role Playing Game.

Hvilket betyr, blant annet, at alt er instanced noe som drastisk reduserer serverkostnadene. Og de vil selvsagt få en del penger fra expansions.

Quote fra en GW-utvikler : "The reason most MMORPG's have a monthly fee, is because they can, you know." Og med det runder jeg av.

EDIT : Og ja, Guild Wars er et veldig tøft spill! :) Ligger over WoW på så og si alle felt, mener jeg, men la oss ikke gjøre dette til en WoW vs GW diskusjon.

Endret av GuardiaN--
Skrevet

hadde også litt lyst til og kjøpe det da det virker om at det har mye finere grafikk en wow??!!

Er det et førstepersonspill?? er det like lett å komme inn i som mange sier WOW er??

Er newb med MMORPG så vil helst ha et spill som er enkelt å sette seg inn i! det at det koster penge i mnd bryr jeg meg egentlig ikke så mye om men det er jo seff en fordel at det ikke gjør det...=)

Skrevet

Grafikken er vel en smakssak, men tror nok de aller fleste ville synes at GW sin grafikk er bedre enn WoW sin ja. Det er ikke et førstepersonsspill, eller er vel en mulighet for å spille i 1.person, men det er heller dårlig.

Ja, jeg synes det er lett å komme inn i. Etter 10-30 min har du lært alt det grunnleggende og kan spille skikkelig vil jeg tro.

Skrevet

Vis jeg preordrer spillet fra hjemmesiden deres vil jeg da få det tilsendt i posten eller no nå det kommer?? eller må jeg laste det ned via nettew som på steam....:/ vil ha en fysisk utgave avb spillet! hva koster spillet vis jeg preordrer??

Skrevet
Vis jeg preordrer spillet fra hjemmesiden deres vil jeg da få det tilsendt i posten eller no nå det kommer?? eller må jeg laste det ned via nettew som på steam....:/ vil ha en fysisk utgave avb spillet! hva koster spillet vis jeg preordrer??

Hvis du pre-order spillet fra en utenlandsk butikk som har pre-order kits eller pre-order keys med i tilbudet (det står isåfall der man kjøper spillet), så vil man få en pakke/email som bl.a inneholder en key man kan bruke til betaweekendene som gjenstår før release.

Du må ikke laste ned spillet via nettet, hvis du pre-order får du hele spillet i posten ved release, og det vil vel koste ca. 500 inkl. frakt fra utlandet vil jeg tenke meg. Du kan også pre-ordere fra www.gamezone.no , men de har ikke pre-order kits (som PinneVed sa) slik at du kan ikke delta i betaene. Det er godt mulig kitsa vil komme til norske butikker snart though.

Skrevet

Jeg trenger ikke å skrive noe... GuardiaN-- har svart alle dine spørsmål.

min mening: Kjøp det eller så kan du skaffe key å teste det på betaweekend 18 Mars.

Skrevet

Guild wars clienten tar rundt 6mb, så du slipper å vente i evigheter på å laste det ned. Det som er genialt er at du bare laster ned stedene du drar til, har du ikke vært i en by før så laster du ned denne og da ligger den på hardisken din. Ville kalt det et singelplayer rollespill med mulighter for multiplayer.

Grafikkmessig er det mer detaljert enn i wow og liker den glow effekten.

Er kanskje bedre stemmning i wow, men vis du ikke har råd til det så ville jeg anbefalt Guild wars. :thumbup:

Skrevet
Guild wars clienten tar rundt 6mb, så du slipper å vente i evigheter på å laste det ned. Det som er genialt er at du bare laster ned stedene du drar til, har du ikke vært i en by før så laster du ned denne og da ligger den på hardisken din. Ville kalt det et singelplayer rollespill med mulighter for multiplayer.

Grafikkmessig er det mer detaljert enn i wow og liker den glow effekten.

Er kanskje bedre stemmning i wow, men vis du ikke har råd til det så ville jeg anbefalt Guild wars.

Huh?

Guild Wars virker da mer som et multiplayer spill enn f.eks WoW, da GW er man nesten nødt til å ha et party med seg på missions og utforskningsområder, mens i f.eks WoW kan man soloe det meste.

Skrevet
Huh?

Guild Wars virker da mer som et multiplayer spill enn f.eks WoW, da GW er man nesten nødt til å ha et party med seg på missions og utforskningsområder, mens i f.eks WoW kan man soloe det meste.

Det var jo litt dumt da! kjenner ikke så mange å ingen av de få jeg kjenner spiller eller har tenkt å spille guildwars...:/ Blir vist wow på meg da...

Skrevet

Det er ikke vanskelig å finne party i GW. Du blir fort kjent med folk, og hvis jeg husker riktig finnes det t.o.m. en norsk guild startet av folk her på gamer.no :)

Skrevet

gleder meg som en unge til dette spillet..ble enda gladere da det ikke kostet noe i mnd'en :w00t: ser nåkk mange timers spilling i de neste mnd'ene :p

Skrevet

Og du regner med alle WoW expansions blir gratis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...