Gå til innhold

Adblocker i Mozilla Firefox blokker ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Mozilla Firefox i mange måneder nå. Jeg er veldig fornøyd med produktet. Det som jeg ikke er så veldig fornøyd med er tilleggsprogrammet Adblocker.

Den fungerer helt fint på startsiden.no men ikke på vg.no. Reklamen kommer tilbake når jeg oppdaterer siden.

Mange sier at Adblocker fungerer fint men jeg sitter ikke igjen med det inntrykket. Hva kan årsaken være at den ikke blokker automatisk eller blokker de reklamene som jeg har blokket manuellt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må selv lage reglene for hva den skal ta bort. (vg har f.eks. mange servere reklamen kommer fra, så prøv å lag litt mer standard regler)

Når du har gjort det fungerer den kjempefint.

Endret av msulland
Skrevet

Du må definere reglene dine bedre. F. eks. når du skal blokkere en reklamebanner, høyereklikker du på en banner og velger adblock. Du får så opp et valg, "Ad adblock filter". Denne består gjerne av en lang url. Hvis du kutter vekk det bakerste delen vil du luke ut mye mer, for det er jo mange forskjellige reklamebanneret som blir brukt, og hver har forskjellig url. På dagbladet.no bruker jeg f. eks. "http:// www.dagbladet.no/an" som en regel. Denne metoden kan du bruke på alle slags sider du vil blokkere reklame.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...