Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Airsofthagler bruker samme mekanisme som fjærpistoler (ja, du gjettet riktig! det er springfjærer i haglene også).

Ett ladegrep = ett skudd ladet. To ladegrep etter hverandre = to kuler ladet. og sånn fortsetter det.

Med tanke på trykk er det mindre enn fjærpistoler pga. ''boringen''/Større diameter på løpet, luften slipper fortere ut og effekten blir redusert.

 

oo'allmektige ord som forpurrer rettsrivningen min.

Endret av ]/[etallica
Lenke til kommentar

Så utrolig kjedelig da! :dontgetit:

Airsoft virker som en sport utviklet for nærtagende pyser som har behov for koselig pasifist-vold uten trøkk :p

Kan være veldig spennende da, men savner virkelig noe trøkk og skikkelig lyd. Mer pang i fjærpistolen min enn en AEG til 5000 , det er kjipe greier!

Lenke til kommentar
/[etallica' date=02/06/2005 : 21:22] Airsofthagler bruker samme mekanisme som fjærpistoler (ja, du gjettet riktig! det er springfjærer i haglene også).

Ett ladegrep = ett skudd ladet. To ladegrep etter hverandre = to kuler ladet. og sånn fortsetter det.

Med tanke på trykk kan er det vel mindre enn fjærpistoler pga. ''boringen''/Større diameter på løpet, luften slipper fortere ut og effekten blir redusert.

Billig dritt som man kjøper på QXL, ja.

Lenke til kommentar

min hagle går på gass og skyter 3x8mm bb's men en passe god hastighet, når det gjelder vedlikeholde på AEG'r krever de ikke så mye, gass våpen krever mye mer, jeg tar en desh silicon spray nedi kulene før jeg lader magasinet så jeg jeg skøyter smører kulene hopupen, eller tar jeg en pusse stav som følger med, å pusser løpet nå og da med silicon, det er det som skal til.

Lenke til kommentar
Psilo: Så de dyrere haglene som fks Tactical Launcher (tror det var det den het) til Marui vil man kjenne trøkk på?

Hva med snipere som PGS1 ?

Tactical launcher er mer eller mindre det samme som en M3 / SPAS 12. Utgangshastigheten er mye det samme (270-280fps), så noe voldsomt trøkk får man ikke. Funker fint i CQB eller som backupvåpen (launcher/M3 shorty), men det er ikke noe hovedvåpen.

 

Hva med PSG-1? Stort (1,2m), dyrt og tungt (4,3kg) våpen som ikke vil gi deg noen fordeler under spill. Her må du inn med presisjonsløp, oppgradert innmat og kraftigere fjær før du begynner å snuse på 450fps-grensen. Dessuten er ikke sniper-rollen noe å anbefale nybegynnere. Du har en sikkerhetsavstand å forholde deg til (20m for 450fps-våpen, 30m for 500/550fps), og det er temmelig døllt å ligge under en busk mens de andre spillerne fiser rundt og tømmer magasin etter magasin mot hverandre.

 

Kjøp et eller annet billig TM-våpen (Mp5, FA-MAS, M4, AK), et par magasiner (3 standard og 1 hicap), samt en billig vest (denne, f.eks.), så klarer du deg i lange baner.

Lenke til kommentar
Men blir AEG geværer fort ødelagdt, da tenker jeg på bytting av driv, motor osv.?

Det er som med biler, jo bedre du er med vedlikehold jo lengre varer de. "Vanlig" innmat skal ha en holbarhetstid på ca 30 000 skudd. Dette må en ta med en klype salt. F.eks så sies det at du sliter mer på tannhjulene ved lange fullautosalver enn ved semi (Etter likt anntall skutte BB´s). Vil tippe jeg har skutt oppmot 30 000 kuler med min siste AEG uten tegn til svakheter i tannhjul eller motor. Får du problem med motoren så er det som regel ledningene som detter av.

 

Begynner du å oppgradere til høyere FPS så for guds skyld gjør dette skikkelig. Kan bli dyrt med MacGyver mekk i gearboksen ;)

Lenke til kommentar

Mine erfaringer:

TM P90 TR - lite problem med avtrekkeren helt i begynnelsen, eller helt ypperlig ytelse.

 

CA M15A4 - ineffektiv hop-up, enkelt fikset med litt tape (gjorde "dorullen" litt større i diameter). Utrolig god ytelse, ~350fps rett fra boksen.

 

TM MP5K - null problemer. Ikke særlig nøyaktig, men så er våpenet også på størrelse med en stor pistol.

 

CA G36C - bare problemer. Selector falt av etter første spill (tre andre i klubben har samme våpen, det samme har skjedd med to av dem), magasinene sitter løst i magasinbrønnen, kontaktproblemer (avtrekkeren gikk inn, ingenting skjedde), selectorproblemer (fullauto på singelskudd-setting), store problemer med hop-up.. solgte hele skiten som delevåpen. For meg virker det som om CA fikk økt anseelse med M15-serien, og så gikk det rett tilbake i dass. Det blir spennende å se hvordan M249-en og AK-74-en blir.

 

TM AK Beta Spetsnaz - Null problemer, meget bra ytelse/rekkevidde. Skal oppgraderes til 350fps og metallkropp, så vi får se hvordan det går da.

 

ICS er det to i klubben som har (MP5), og det har vært litt småproblemer med dem begge. Når det er sagt, så er det ypperlige og kraftige våpen når disse problemene er fikset.

Lenke til kommentar

og som sagt bestiller du fra norge da sandefjord eller andre går veldig mye på garanti, her selv tenkt på å kjøpe ISC mp5a2 fra sandefjord, den er litt dyrere en fra HK men ikke mye(noe som er skjeldent)

 

og fra hva jeg har hørt har ikke sandefjord fått mye reklamasion på sine ICS og skulle det være noe så har man som sagt GARANTI.

 

men husk at Sandefjord og de fleste andre nettbutikker selger ikke til folk under 18 selv om de har disp. så er du under 18 er det bare å glemme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...