Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
/[etallica' date=03/05/2005 : 08:56] Ikke kjøp elektrisk, det blir ikke det samme som gass. lyden blir heller ikke noe å skryte av med elektriske softguns.

Eh, neivel. Litt pussig at ~95% av airsoftspillere i verden bruker elektriske våpen. Men, du har nok rett. Mye bedre å bruke penger på gass, bruke ekstra lang tid på å lade magasinene og slite med varierende utgangshastigheter (elendig om vinter, bra om sommer).

Lenke til kommentar
Ikke kjøp elektrisk, det blir ikke det samme som gass. lyden blir heller ikke noe å skryte av med elektriske softguns.

Eh, neivel. Litt pussig at ~95% av airsoftspillere i verden bruker elektriske våpen. Men, du har nok rett. Mye bedre å bruke penger på gass, bruke ekstra lang tid på å lade magasinene og slite med varierende utgangshastigheter (elendig om vinter, bra om sommer).

Delte meninger, jeg har en gasspistol, (Crosman 177.cal) og jeg har prøvd diverse elektriske pistoler. Så jeg kan med en hånd på hjertet si at jeg liker Gassvåpen bedre enn elektriske våpen.

 

Men nå skulle han jo ikke ha pistol heller, så det blir nok et el-gevær e.l.

Edit:Pistolen min skyter 177 kalibrede luftgeværkuler, så den bruker jeg ikke i airsoftkamper.

 

Edit 2: Gass blir vel brukt mest på skytebaner, Det er håpløst å bytte gassbeholdere under en kamp.

 

 

Sarkasme er en fin bil.

Endret av ]/[etallica
Lenke til kommentar

Johnny Bravo ga nesten ingen ledetråder ang. hvilken type våpen han skulle ha, bare at våpenet skulle være elektrisk og koste mellom 3000-4000 kroner.

Men en Hk G36 kan vel passe? eller En Tokyo Marui M4A1? Mp5 ble jo også nevnt.

 

Denne gangen er det AEG jeg skriver om.

Endret av ]/[etallica
Lenke til kommentar

Det er egenlig ett fett hva han velger. Så og si alle TM-våpen fungerer like greit.. magasinene, lengden på løpet og plass til batteri er det som skiller dem.

 

Skal man bære rundt på en del magasiner, er MP5/M16 greiest. De har ok magasiner som ikke tar opp enormt med plass, og det lages flest vester til disse. G36 har feite magasiner, og man kan ende opp med 4 G36-magasiner i en vest istedenfor 8 M16-magasiner. CA G36 har jeg hatt i et par måneder nå, og kan ikke anbefale den. Byggkvaliteten er så-som-så, og ytelsen er tilsvarende. Den er nå solgt.

 

AK og P90 har også svære, uhåndterlige magasiner som ikke passer ned i vanlige vester.

 

Løpslengden gjør at du skyter rettere og til en viss grad, lengre. Jo lengre, jo bedre. M16A1 har vel en av de lengre løpene. Ekstra lengde gjør også våpenet mye mer uhåndterlig.

 

Batteri. Fast kolbe (M16A1, MP5A2, MP5A4, M15A4 SPC, AK-47) gjør at du får plass til store batterier som varer gjennom halvannet spill. Har våpenet sammenfellbar/innskyvbar kolbe (MP5A3, G36C), må batteriet ligge i forskjeftet (hvor man har den fremste hånden) eller på toppen (AK-47s, MP5-K). Jo mindre plass til batteriet, jo mindre batteri, og jo mindre får man brukt våpenet før man må bytte/lade opp.

 

Johnny: Ta heller utgangspunkt i dette, og finn et våpen som du mener passer deg. M16/M4/MP5 er svært populære våpen, og det er en god grunn til det.. du får plenty med vester til magasiner, masse ekstrautstyr, de har god rekkevidde, og de fleste har plass til store batterier.

Lenke til kommentar

Som sagt, de aller fleste kjøper TM MP5/M4A1. De fungerer greit, men er laget av plast, og ligger generelt på 270-280fps utgangshastighet. CA-våpen består av mye metall, og ligger nærmere 350fps. Men, CA har generelt sett mer problemer.

 

Kort oppsummert, ja, helt greie våpen.

 

Minner igjen på 18-års-grensen for import og bruk av våpen.

Lenke til kommentar

Du må melde deg inn i en NASF-registrert airsoftklubb ved eller etter fylte 16 år, og så vente i 6 måneder. Da får du dispensasjon, og kan kjøpe og bruke et våpen uten verge.

 

Alternativt kan du spille med lånt våpen og verge. Gjør du dette, må vergen være med deg gjennom hele spillet.. blir du skutt ut, følger han/hun deg tilbake til basen. Blir han/hun skutt ut, blir du med tilbake til basen.

Lenke til kommentar

jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en skikkeli softgun.

Men hvilken vet jeg ikke, tenkte på en pistol som ikke koster so uendeli mye.

Noen som vet om en tøff og god pistol blir selgt på nettet?

Kunne tenkt meg en airsoftgun til en under skjorta , Desert eagle eller en annen litt stor pistol, ikke noe glock, det er ikke så tøft.... :)

Trenger ikke vere halv automat, går fin å måtte lade for kvart skudd, men den må vere litt skikkeli ja...

Lenke til kommentar
Hehe. En tøff og god springer til en billig penge? De tre kravene er ikke akkurat forenelig.

 

Men, prøv QXL.. masse billig dritt med 100fps utgangshastighet. :)

tja, har jo noen på Wasteland til 499.50 osv.

Slike som denne

 

 

Baretta 92...

er det noe å satse på? en kamerat har en slik i sølv, den er da ok den...

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...