Gå til innhold

Hvordan slette Internet Explorer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Opera, men trenger da ikke fjerne IE fordet!

Når jeg skrudde på pc`en i dag kom det tre toolbar-downloads til explorer....det er så sykt irriterende.

Ehhh du kan ikke skylde på Microsoft eller Internet Explorer på dette! Spyware og trojaner får man som regel ved å besøke "tvilsomme" nettsider eller svare ja til å installere noe man ikke burde. Last ned Ad-Aware eller noe som fjerner spyware fra din PC. Norton Internet Security 2005 hjelper også.

Lenke til kommentar
Hvordan sletter jeg internett explorer?

Det går i teorien an, men det er vanskelig og anbefales ikke siden det høyst sannsynlig vil ødelegge windows-installasjonen din. (Internet) explorer er såpass integrert i Windows at det bare vil ødelegge.

bullshit. Det funker flott med XPLite for meg i hvert fall :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hvordan sletter jeg internett explorer?

Det går i teorien an, men det er vanskelig og anbefales ikke siden det høyst sannsynlig vil ødelegge windows-installasjonen din. (Internet) explorer er såpass integrert i Windows at det bare vil ødelegge.

bullshit. Det funker flott med XPLite for meg i hvert fall :dontgetit:

Yeah right. Hva skjer om du trykker på windows update-ikonet da? Du har ikke fjernet explorer-motoren, selv om du har fjernet ikonene på skrivebordet ved hjelp av "legg/til fjern programvare" fra kontrollpanelet.

Endret av Dell_Inspiron
Lenke til kommentar

Tar du bort IE så tar du bort Explorer også. Tror ikke det er noe sjakktrekk liksom.

Men sålenge man bruker IE minimalt og beskytter maskina si med antivirus, brannmur og kjører noe anti.spy/troyaner-software av og til så er man temmelig trygg.

Selv om jeg bruker Firefox til 99% av min surfing så må jeg ha IE som en backup på et par sider der ute.

Lenke til kommentar
Tar du bort IE så tar du bort Explorer også. Tror ikke det er noe sjakktrekk liksom.

Men sålenge man bruker IE minimalt og beskytter maskina si med antivirus, brannmur og kjører noe anti.spy/troyaner-software av og til så er man temmelig trygg.

Selv om jeg bruker Firefox til 99% av min surfing så må jeg ha IE som en backup på et par sider der ute.

Hør på Galilee.

 

bruker firefox til vanlig surfing. og IE der jeg må (banker, on line virus scan OL.)

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å fjerne Iexplore, men det er ikke å anbefale...

Grunn1: Du mister muligheten til å bruke windowsupdate (du kan bruke firefox/opera med ActiveX-plugin, men det er jo som kjent roten til alt ondt, så da er du tilbake til problemet igjen...)

Grunn2: Du mister mange funksjoner som Windows trenger for å kjøre normalt...

 

Som du så elegant skriver; "Windows Update driter jeg forøvrig i. Hvis det er noe veldig viktig så laster deg seg ned av seg selv." <- Det gjør det ikke, det er fordi update-programmet bruker ActiveX, ergo du bæsjer på leggen enda en gang...

Lenke til kommentar
Det er fullt mulig å fjerne Iexplore, men det er ikke å anbefale...

Grunn1: Du mister muligheten til å bruke windowsupdate (du kan bruke firefox/opera med ActiveX-plugin, men det er jo som kjent roten til alt ondt, så da er du tilbake til problemet igjen...)

Grunn2: Du mister mange funksjoner som Windows trenger for å kjøre normalt...

Hvis du fjerner IE fjernes __ikke__ iExplores engine, bare selve programmet. Dermed vil alle oppdateringprogram etc. fungere normalt.

Lenke til kommentar
Hei!

Man må vell ikke laste ned de nyeste oppdateringene, har man en god brannmur (har sygate personal firewall pro) er vell det nok....!? :hmm:

Hva hvis du surfer og kommer over en side som utnytter et gammelt sikkerhethull i IE? Da hjelper det ikke mye med brannmur, siden du allerede har tillatt denne trafikken gjennom brannmuren.

Lenke til kommentar
Som du så elegant skriver; "Windows Update driter jeg forøvrig i. Hvis det er noe veldig viktig så laster deg seg ned av seg selv." <- Det gjør det ikke, det er fordi update-programmet bruker ActiveX, ergo du bæsjer på leggen enda en gang...

Der er det nok du som bæsjer på leggen. Min elegante setning er helt korrekt :thumbup: . Etter at jeg avinstallerte IE så har i hvert fall flere sikkethetsoppdateringer blitt lastet ned og installert automatisk.

Lenke til kommentar
Tar du bort IE så tar du bort Explorer også. Tror ikke det er noe sjakktrekk liksom.

Men sålenge man bruker IE minimalt og beskytter maskina si med antivirus, brannmur og kjører noe anti.spy/troyaner-software av og til så er man temmelig trygg.

Selv om jeg bruker Firefox til 99% av min surfing så må jeg ha IE som en backup på et par sider der ute.

LOL DIN LAMMER, DU FJERNER IKKE EXPLORER VED Å AVINSTALLERE IEXPLORE.

DU MÅ VÆRE SMART JÆVEL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...