Gå til innhold

TEST: Corsair TWINX1024-4400C25PT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er bevist at Samsung TCCD-IC'er yter/klokker bedre på AMD64 enn på Intel-plattform, jeg synes derfor dere burde ta med et slikt system også.

 

På socket 939 mener jeg å huske at et tilsvarende par har blitt tatt over 300 MHz (effektivt DDR600).

Personlig klokker jeg lett disse brikkene til 600MHz og med 2,5-3-3-5 i latency. Virker som en litt amatørmessig gjennomført test spør du meg... Dessuten burde vel strengt tatt prisen kalles en liten ulempe...

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Om jeg setter inn minnebrikker som er beregnet for mer enn 400 MHz inn på ett 939-hovedkort, hva vil skje da? Vil de blir tolket som 400 MHz?

Jepp, de underklokkes til 400Mhz!

Og da må jeg overklokke for å få den ideelle hastigheten. Er det lett å gjøre det? Vil de testede brikkene(fra artikkelen) fungere fint på et 939-hovedkort?

Lenke til kommentar
Om jeg setter inn minnebrikker som er beregnet for mer enn 400 MHz inn på ett 939-hovedkort, hva vil skje da? Vil de blir tolket som 400 MHz?

Jepp, de underklokkes til 400Mhz!

Og da må jeg overklokke for å få den ideelle hastigheten. Er det lett å gjøre det? Vil de testede brikkene(fra artikkelen) fungere fint på et 939-hovedkort?

Nei, du trenger ikke klokke får å nå den "idielle" hastigheten. Ved DDR200 (400Mhz) klarer disse brikkene tilganstider så lave som 2-2-2-5. Standard hastighet er 275Mhz (DDR550), da med tilgangstider på 2,5-4-4-8, men jeg vet ikke om vi kan kalle det for den idielle hastigheten hvis du skjønner hva jeg mener...Brikkene er meget gode over et stort spekter, med andre ord.

Disse brikkene vil fungere utmerket på et S939 HK.

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Her kjører jeg på 610MHz med 2,5-3-3-5 med samme brikke :) (1x512MB)

Står da 323 der da?

Men det er bra du viser hvor gode brikkene virkelig er, noe som hw.no IKKE klarte :nei:

Riktig det, men du skal bruke en spesiell regnemåte når man har halve multiplyere på CPU'en. For eksempel 8,5 og 9,5 istedenfor 8 og 9

Lenke til kommentar
Her kjører jeg på 610MHz med 2,5-3-3-5 med samme brikke :) (1x512MB)

Står da 323 der da?

Men det er bra du viser hvor gode brikkene virkelig er, noe som hw.no IKKE klarte :nei:

Riktig det, men du skal bruke en spesiell regnemåte når man har halve multiplyere på CPU'en. For eksempel 8,5 og 9,5 istedenfor 8 og 9

Stemmer det. Det leste jeg faktisk noe om idag :blush:

Alzheimers i 15 års alderen =/

Lenke til kommentar
Her kjører jeg på 610MHz med 2,5-3-3-5 med samme brikke :) (1x512MB)

Står da 323 der da?

Men det er bra du viser hvor gode brikkene virkelig er, noe som hw.no IKKE klarte :nei:

Eller dette bildet sier jo sitt :)

 

5952.png

 

Testet med MSI K8N Neo2.

 

Eller det som gjør den virkelig attraktiv:

 

8x305 (2.44GHz) Highest 1T Mem Speed 610 DDR 2.5-3-4-10 2.8V 1T

Lenke til kommentar

Hehe, det glemte jeg å nevne, jeg kjører selvsagt på 1T på bildet jeg postet tidligere, altså fått det samme ut av brikka som de i testen :D

 

edit: Eller, når jeg ser meg om, har jeg mye bedre enn det de har fått til, jeg har 1T, 610MHz OG lavere timings, nemlig 2,5-3-3-5 i motsetning til 2,5-3-4-10 :fun:

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Hehe, det glemte jeg å nevne, jeg kjører selvsagt på 1T på bildet jeg postet tidligere, altså fått det samme ut av brikka som de i testen :D Eller, når jeg ser meg om, har jeg mye bedre enn det de har fått til, jeg har 1T, 610MHz OG lavere timings, nemlig 2,5-3-3-5 i motsetning til 2,5-3-4-10 :fun:

Det er slettes ikke verst :D

Lenke til kommentar

Denne testen er mer en test av chipsettet(hovedkortet) enn hva det er av minnebrikkene.

865/875p chipsettene har sin smertegrense på 285-295@1:1 så en kan vel si at det hovedkortet dere har brukt yter på det jevne. En må frem med loddebolt og motstander skal disse kortene skal yte noe serlig mer. De er nå faktisk 2 år siden disse kom i salg.

 

Vær vennlig og overse dette om dere ikke fårstår vitsen.

 

Ta frem potensiometeret og mål spenninger på hovedkortets v-mem og v-cpu linje ved load og idle når dere tester maks overklokk av cpu/minne.

 

Begynn å skriv litt om hvilken revisjon/type minnebrikkene dere tester er bygd på. IC'er PCB design osv. Det er ravende likegyldig hvor vidt brikkene heter turbo fantastico magnific platina XL. :p Det er hva som skjuler seg bak dekselet. Her er det snakk om Samsung TCCD 443 IC og ~braind power pcb design.

 

Dette kan fort forandre seg ettersom produsentene bytter om på pcb og IC'er og kaller brikkene det samme bare rev 1.1 med små skrift

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Har nå kjørt minne på 329Mhz ( 2x512MB ) på 2,5-5-5-11. Virker som det er stabilt. Har ikkje kjørt memtest. Men om eg ska kjøra på så høy fsb må eg ta MP på CPU ned slik at det dreper OC'en på CPU. Så eg må nok kjøre 315MHz :mad:

 

Kjører 3.1V på minnet ser ut som de liker litt høy spenning.

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...