Gå til innhold

Beste in-ear hodetelefoner til MP3 spiller?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på alternativer til Koss The Plug som skal brukes på liten MP3 spiller.

Har funnet 2 in-ear alternativer som jeg ønsker anbefalling på:

 

Elkjøp: PHILIPS HE580 In-ear ørepropper kr 199

 

Frekvensområde : 8 - 24 000 Hz

Impedans : 16 Ohm

Magnettype : Neodym

Maksimal inngangseffekt : 50 mW

Følsomhet : 108 dB

 

Serviceavdelingen: Sony MDR-EX70 Fontopia øretelefoner på tilbud kr 275

(evt den nye modellen: Sony MDR-EX71SL)

 

Frekvens (Hz) 6–23 000

Følsomhet (dB/mW) 100

Magnet 400 kj/m3 neodym

Impedans (Ohm) 16

 

Hvem av disse to ville dere valgt evt.... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hørt på Phillipspluggene, men jeg har selv et sett Sonyplugger. Husker ikke hva slags modellnummer det er, men jeg gav ca. 4 - 500,- for dem på Spaceworld for noen måneder siden. Er forsåvidt brukbart fornøyd med disse, de spiller forholdsvis balansert og med kontrollert og relativt dyp bassgjengivelse. Kanskje litt svake på diskantgjengivelsen, men til daglig på-gata-bruk er de helt klart verdt pengene.

 

Mitt generelle inntrykk er at øreplugger er et område Sony er gode på. Har til gode å høre Sony øreplugger som har vært dårlige til prisen. Det samme kan IKKE sies om Sonys hodetelefoner...

 

 

(EDIT: Bør kanskje nevne at jeg er ganske kritisk til lydgjengivelse, og at det feks. er undertegnede som står bak en av totalslaktene av KOSS The Plugg i prisguiden. Fremdeles med utgangspunkt i modellen jeg eier, kan godt være den du linker til, vil det være mange som mener den låter kjedelig med altfor "lite" bass.)

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar

Ok bra å vite.

 

Philips modellen er bare billigere og er oppgit å ha frekvensområde på 8 - 24 000 Hz,

altså noe lavere bass men derimot litt høyre diskant (?).

Også er Philipsen oppgitt å ha en bedre følsomhet 108 dB mot 100dB for Sony modellen.

 

Hvor mye har slike stats å si egentlig? Fordi da skulle begge disse modellene ha bedre bass

enn Koss The Plug som er oppgitt å ha frekvensområde 10 - 20 000 Hz, som sies å ha mest bass..

Endret av MortenS
Lenke til kommentar

Umulig å si noe om hvordan disse vil låte utfra oppgitte tall. Produsentene av billige lydprodukter oppgir som oftest helt ville verdier for følsomhet, frekvensområde og effekt. Du vil garantert ikke høre forskjell på 6 og 8Hz, du vil vel egentlig ikke høre de i det hele tatt.

 

Jeg hadde ikke vurdert noe billigere enn Shure E2c til ca 700kr, men Sony-pluggene er forholdsvis kjente og gjør en grei jobb utfra prisen. Har ikke hørt (om) de Philps-pluggene.

 

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...