Gå til innhold

Elitegroup Green 556E


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis du søker, finner du mye informasjon.

 

De inntrykkene jeg sitter igjen med, er at det er en bra maskin på papiret, men batterilevetiden er noe liten og skallet er heller dårlig. Finnes bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Har denne maskinen selv. Er passe fornøyd. Det jeg kan utsette er at skallet "knirker" og ingangen til strømforsyningen har fått dårlig kontakt etter at jeg har hatt pc'en på fanget. Nå klarer den ikke lade uten at den står i ro og ledningen ligger i en spesiel vinkel.

Lenke til kommentar
Har denne maskinen selv. Er passe fornøyd. Det jeg kan utsette er at skallet "knirker" og ingangen til strømforsyningen har fått dårlig kontakt etter at jeg har hatt pc'en på fanget. Nå klarer den ikke lade uten at den står i ro og ledningen ligger i en spesiel vinkel.

Hvordan er støynivået? Er det mulig å ta den med på lesesal uten å bli kastet ut derfra pga bråket? :p

Lenke til kommentar

Det er en omfattende artikkel om denne pc-en et sted på forumet. Bare leit så finner du sikkert.

 

Har denne pc-en selv og er veldig fornøyd. Det eneste som trekker ned er den knirkete konstruksjonen som arter seg til å være dårlig skrudd sammen.

Skjermen er veldig bra pga "sølvramme" 1557 har svart ramme rundt og det fører til at kontrast forholdet blir dårligere.

 

Anbefaler at du skaffer deg dvd-brenner. Har ikke det, og det angrer jeg på.

 

tastuturet er utmerket. Veldig behageig og lydløst.

 

ellers syns jeg plasseringen av utgangene er noe av det beste jeg vet om!

 

Tochpad: Bra å bruke. Kan legge til massevis av funksjoner! som scrooll (hurtigstart)

 

Lyden er ikke mye noe å klage på såfremt du bare bruker den til lette oppgaver skrive o.l. Da er den godt som musestille ;) Men skal du spille doom3 i lesesalen vil sikkert sidemannen reagere, men resten i salen vil bare merke en svak summing (subjektivt)

Lenke til kommentar

Hmm. Det spørs åssen spill. Har ikke møtt noen spill som den strever med, men før eller siden kommer det. Ikke mulig å nekte for det :(

 

Jeg har prøvd disse og kjører alle på 1024x764

 

Rome TW

DOOM III (Brukbart på ultra quality og glatt på high quality)

COD United offensive. (mesteparten på max)

Roller Coaster Tycoon 3

+++

 

Sikkert fler som jeg ikke kommer på i farten.

 

Syns at du også burde ta en kikk på hva de andre sier i forumet. Søk etter g556 og se hva de mener. Det er ikke alltid lurt å bare hente efaringer fra en ;) Bare for at du skal vite hva du kjøper! ;)

 

Ber deg også ta en kikk på Cl56. Kjenner en som har den. Kvaliteten er veldig god. Bedre konstruksjon en g556E.

 

Vet ikke hvordan den yter i spill o.l. Likeså om den er god å skrive på og plassering av kontakter.

 

Eneste minus jeg kommer på er at rammen rundt skjermen ikke er lys

Lenke til kommentar
Men skal du spille doom3 i lesesalen vil sikkert sidemannen reagere, men resten i salen vil bare merke en svak summing (subjektivt)

Under kjøring av tyngre spill bråker maskinen ganske så mye! Lover deg at hele salen ville blitt vesentlig forstyrret.

Lenke til kommentar

Har selv en G556E her framfor meg. Veldig grei maskin. Klar og fin skjerm med god oppløsning. Ytelsen er det ingenting å si på. Den har så langt taklet alt jeg har kastet mot den med glans.

 

Støy er heller ikke noe problem. Når du sitter i lesesalen skal du jo helst bruke maskinene til å skrive på. Og da blir den nedklokket siden det ikke er tunge oppgaver som må gjøres, og dermed så er ikke viften igang i det hele tatt. Og den er helt stille. Skal du derimot spille så vil den kjøre på full hastighet og da trenger den kjøling.

 

Batteritiden kunne nok vært bedre enn den er.

 

Men i alt, en helt topp maskin.

Lenke til kommentar

Vil bare opplyse de om at du ikke burde kjøpe denne pc-en. Kjøpte den i nov/des og nå begynner "malingen" på tastauret å oppløses!

 

Begklager at jeg anbefalte den ista, men det viser seg til at den ikke holder mål i det lange løp.

 

Ikke minst skjermen er så godt som søppel! Skjermen en dyp sprekk i skjøten mellom koksplata (de logoen sitter) og ramma. Dette er utrolig skuffende ettersom jeg ga 15000 for den! MAKAN! Som om det ikke er nok, virker ikke scroll knappen skikkelig. Den reagerer ikke hvis jeg trykker ned! Hva er vitsen med scroll knapp når den bare virker opp!

 

Tochpaden er grei nok. Skulle ønske at den var bedre fastmontert slik at den ikke "gir etter" for et middels hardt trykk. Det samme gjelder cdrom enheten. Den må skrus enda bedre fast. Videre bør nettverks kontakten få bedre en den spinkle konstruksjonen den har. Er du litt ubetenksom og glemmer at kontakten står i, etter endt dag på LAN party, river kontakten med seg rammen slik at kontakten sitter..... :( Var uheldig og dette går seff ikke på garantien. Hvis du vil reparerer det må en ha nytt HK og da blir det ikke billig

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme her egentlig. Kjøpte en 556E i august. Store slitasjemerker der håndleddene hviler. Flere taster har mista bokstavene helt. Store sprekker i skjermfestet som Multicom ikke vil reparere fordi de påstår det er slitasjemerker (snakk om seriøse folk). Overoppheting under spilling. 2 år gamle drivere. Skruer rundt skjermen som hopper ut av seg selv. You get the drift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...