Gå til innhold

Hvilken php editor bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Synes det er vanskelig å velge hvilken php editor jeg skal bruke. Har dere noen tips om de som er best?

Jeg lurer også på hva dere bruker til mysql! Er det noen som bruker noe annet en phpmyadmin?

Hvordan serve pakke bruker dere localt på maskinen deres?

Takk for alle svar!

Laien

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

selv bruker jeg Notepad og trives med det, men det er vel en smaksak antar jeg. hørt at Zend studio skal være en bra php editor, men den koster endel penger.

edit: du kan jo sjekke denne tråden som går på forskjellige php-editors.....

Endret av ilpostino
Skrevet

Dzsoft PHP, veldig billig, bra til å bruke, kommer med noen simple HTML ting ekstra

og har nettop funnet en funsjon, som jeg ikke vet hvordan man starter (har trykket på en kanpp ved fiel, og så kom plutslig en boks med masse funsjoner)

men På Linux, så står jeg ved siden av Quanta Plus

men, det går ann å ha Zend PÅ Linux og. Har prøvd det før, fin til å bruke, men hvis du skal kjøpe den, så blir det dyr...

Skrevet

Jeg bruker i likehet med Jibril2k PHP designer 2005 til mysql bruker jeg mye forsjellig. Jeg bruker direkte i terminal der jeg har det det tilgjengelig, men som oftest bare myadmin..

Av lokale serverpakker så bruker jeg Easyphp eller... bruker og bruker.. hadde den installert før men har det ikke nå siden jeg nettop har formatert

Under linux bruker jeg Quanta plus

Gjest Slettet-df17e
Skrevet (endret)

Crimson Editor og PHP Designer 2005.. Kommer litt ann på!

Ellers kjører jeg Apache 2 og PHP 5 på en lokal Gentoo server

Og da phpmyadmin til mysql/postgresql

Jeg har prøvd DEMO av Zend studio og virker bra det men, liker ikke betale for en editor når man får noe som er like bra gratis..

Kan jo legge ved att de gangene jeg sitter i linux så bruker jeg Bluefish eller vim.

Har også en dårlig vane og bruke vim litt for mye over ssh også :p

Endret av Slettet-df17e
Skrevet (endret)

XCode. Apache 1.3.33 som kommer med OS X, PHP5 fra Marc Liyanage, samt MySQL i diverse utgaver.

MVH Audun

Endret av audunr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...