Gå til innhold

Direct X 9.0 Problemer - Removal tool?


balrog52

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge denne posten, men jeg får prøve her.

 

Jeg skal legge inn et nytt spill som krever Direct X 9.0. Jeg har bare 8.0, og når jeg skal oppdatere Direct X tar det ca. 1 sekund, så står det "Fullført".

Når dette var gjort Dro jeg en god gammeldags Kjør -> dxdiag. Der stod det fortsatt Direct X 8.0. En kompis fortalte om et slags removal tool der jeg kunne fjerne de gamle DX filene mine, for så å erstatte dem med enten nyere eller gamle. Jeg googla det, og kom opp med ingenting :\

 

Lurer på om noen vet om et sant tool, eller om jeg må til å formatere hele skiten :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette fant jeg:

 

How do I uninstall DirectX?

A

 

DirectX 9.0 is a system component and cannot be uninstalled. If there is a problem with the DirectX installation, it can normally be resolved by shutting down all running applications and reinstalling. As mentioned previously, DirectX 9.0 is fully backward-compatible with titles written for previous versions of DirectX. If you are having other problems after installing DirectX 9.0, these can often be resolved by installing updated drivers for your display card, audio card, or input device.

 

As with most software, users of Windows ME and Windows XP have the option of creating a "System Restore point" before installing. System Restore points allow you to roll back your operating system to a time before the software was installed. If you feel there are special circumstances which may necessitate removal of DirectX. It is recommended that you create a System Restore point. Windows 98, Windows 98 SE, and Windows 2000 do not support the "System Restore" feature.

 

Windows Millennium Edition: Microsoft Knowledge Base article 267951

 

Windows XP: Microsoft Knowledge Base article 310405

 

:nei:

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Jaggu følger vi godt med.

DX9 vil jo ikke installere, bare skipper rett til "nei gadd visst ikke å installere jeg"

Skulle gå fint hvis du fjerner DX med XPLite ja.

5344324[/snapback]

Ikke vet jeg hvordan han har prøvd å installere det, men hos meg fungerer det ihvertfall å laste ned hele driten nå Windows Update ikke fungerer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...