andnaess Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Er i min første campaign og har en konflikt rasende med Macedonians, men jeg fikk uventet hjelp av dem. Jeg marsertje en ganske stor arme fram til en av byene deres og beleiret den. De hadde en ganske stor armé inne så jeg regna med stor fare for tap, og at det kom til å koste mye blod. Men etter en runde med beleiring kom de dundrende med en ekstra armé som støtte, og de angrep meg. Siden de angrep meg så hadde jeg alle fordeler. Aller størst fordel kom av at jeg fikk deployet på toppen av en svært bratt bakke, og hadde med meg fire archer units. Resultatet ble at jeg gruste dem noe så helt forferdelig, jeg tror jeg tapte 100 mann, de tapte nærmere 800. Og siden jeg hadde beleiret byen vant jeg den også. Dette har jeg nå opplevd to ganger til, ikke like overlegent, men dog. AI-en har angrepet meg når jeg beleirer, og dermed gitt bort hele fordelen han har med å ligge bak store murer. Dette synes jeg er en svakhet ved AI-en, for det har vært ganske enkelt å framprovosere. Du trenger bare beleire en by og la dem komme til med forsterkninger. Så lenge du er feig som pokker i kampen som følger har du gode sjanser til å gi dem juling og få byen uten å måtte klatre over murer og utslette halve hæren din. Andre som har opplevd det samme?
Herr Brun Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Vel det er jo enten dette eller så kan du sitte der i x antall turer, så vinner du jo av utsulting. De har jo ikke andre valg. Du taper ikke på at du sitter der, de taper på det. Ergo angriper de ut. De mister faktisk tropper for hver tur de er beleiret, så derfor gjør de det tidligst mulig. Herr brun
andnaess Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 Hm, dette var jo interessant, de mister tropper ved beleiring? Det var jeg ikke klar over... Antar det gjelder meg selv også da... Jeg har aldri forsøkt å sulte ut noen, jeg har bare antatt at når de er utsultet så blir de tvunget til å angripe. Jeg har aldri sett at mine egne tropper svekkes på noen måte når jeg beleires, men så har jeg aldri blitt beleiret spesielt lenge. Tar det lang tid før man ser skadene?
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Nei, du ser det allerede etter ein runde, då har dei mista eit par-tre soldater pr. unit. Om dei skulle ta dei, var det nok best å angripe når dei hadde den størst mulige hæren, altså med ein gong...
Chasseur Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Det sptørs jo også litt. Det kan ogsp innimellom være lurer å lage en ny enhet vær tur, og heller retraine de enhetene du har som blir skadet etthvert, Det pleier jeg goftå gjøre i 2-3 turer.
andnaess Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Jeg har fått inntrykk av at man ikke kan bygge nye enheter eller bygg i en by som er beleiret? Det virker iallfall sånn når jeg spiller. Man får velge at man vil bygge, men ingenting skjer.
Veritas_ Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Det sptørs jo også litt. Det kan ogsp innimellom være lurer å lage en ny enhet vær tur, og heller retraine de enhetene du har som blir skadet etthvert, Det pleier jeg goftå gjøre i 2-3 turer. Du kan ikke retraine når byen er under beleiring. Eller trene nye. Eller bygge noe. Husker en episode som er mer en bug. Beleiret en by, første turn, så kommer det en unit og angriper meg fra siden. Som dere vet kommer denne uniten inn først, eller starter inne heter det. Så jeg tok alle hestene jeg hadde og sente dem rett i angrep for å bli kvitt dem først. Men tror dere ikke jeg vinner hele kampen når de begynner å flykte og de 1000 som kom byen er bare borte. Presto. En enkel by til mæ
CSSSK Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Når du har beleira en by så taper de mye soldater ja, blir vel ofte opprør og slikt når de er beleira en stund. Spiller som selecuid og hadde samla to hele hærer med eliter til å ta italia. Jeg beleira begge byene lengst sør, og den ene angrep meg med en gang, så jeg gruste den, mens den andre byen, som forøvrig var stapp full med ganske bra romerske soldater, bare ble sittende. Når de hadde et par turner igjen var de blitt så få (flagget var ca 1/4 fullt) at jeg bare kunne spasere inn omtrent. Hadde venta meg et bra slag, men det der var bare kjedelig :/ Bedre at AI'en er mer aggresiv da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå