Gå til innhold

Lage eget kabinett med Hovedkort brett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okay. Jeg og en bekjent hadde i planene å bygge et kabinett av Mdf plater. Men så lurte han på hvordan han skulle få harddisk og CD/DVD rom feste til å passe med 3,5" 5,25" i front

jeg lagde hyller av tre i mitt. en ganske enkel jobb egentlig.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noen vits å bruke 250kr på det, gå på søppelfyllingen og finn et gammelt kabinett, og kutt av platen... ;)

Det er jo ikke bare litt hobo, da!

Hva i heiteste er det du snakker om? Er enig med m3tro89, gå på søppelfyllinga å finnet gammelt kabinett og kutt av plata, eller fra en gammel pc du har hjemme.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noen vits å bruke 250kr på det, gå på søppelfyllingen og finn et gammelt kabinett, og kutt av platen... ;)

Det er jo ikke bare litt hobo, da!

Hva i heiteste er det du snakker om? Er enig med m3tro89, gå på søppelfyllinga å finnet gammelt kabinett og kutt av plata, eller fra en gammel pc du har hjemme.

ok, ro deg ned...

Lenke til kommentar

jeg ville heller kjøpt nye, blanke, fine lian li-brett en å vasse rundt i søppel på leting etter et gammelt grått kabinett.

 

er det ikke en avgift for å komme inn på søppeldynga også da?

hvis han ikke er naboen kommer også bensin/busspenger også.

hvis han skal kutte det blir det også litt ekstra på strømregningen evnt tap av batteri. pluss evnt pussing.

 

:innocent:

 

edit: kansje han ikke finner noe som passer hovedkortet. eller i verste fall ikke noe kabinett i det hele tatt :p

Endret av N*
Lenke til kommentar
jeg ville heller kjøpt nye, blanke, fine lian li-brett en å vasse rundt i søppel på leting etter et gammelt grått kabinett.

 

er det ikke en avgift for å komme inn på søppeldynga også da?

hvis han ikke er naboen kommer også bensin/busspenger også.

hvis han skal kutte det blir det også litt ekstra på strømregningen evnt tap av batteri. pluss evnt pussing.

 

:innocent:

 

edit: kansje han ikke finner noe som passer hovedkortet. eller i verste fall ikke noe kabinett i det hele tatt :p

Han skal jo lage kabinettet uansett, ville ikke tengt så mye på strøm da..

Med mindre han skal ha dør, så har det jo ikke så mye å si om det er blangt eller vanlig..

Som sagt, ville heller brukt pengene på hardware..

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noen vits å bruke 250kr på det, gå på søppelfyllingen og finn et gammelt kabinett, og kutt av platen... ;)

Det er jo ikke bare litt hobo, da!

Hva i heiteste er det du snakker om? Er enig med m3tro89, gå på søppelfyllinga å finnet gammelt kabinett og kutt av plata, eller fra en gammel pc du har hjemme.

ok, ro deg ned...

Jeg er da rolig? Jeg bare spurte hva du snakket om, den setningen hadde ingen ening, fant ingen rd som lignet på hobo, bortsett fra homo og mobo(forkolertelse fra motherboard). Og det hadde heller ikke gitt noe mening.

 

Og det koster 100-150 ca i frakt, da blir det ca 350-400 for et hovedkortbrett...

 

Og hvis han ikke bor langt ut på landet kan det ikke være så utrolig langt til dynga. Og blir ikke så mye penger da han er født i 1986, og har skrevet bil og mc i interesser.

Lenke til kommentar

toppen av kransekaka:

hva hvis han har en amerikansk bensinsluker da? eller en harley davidson? kansje en tanks eller et helikopter?

 

nei seriøst, vi kontakter en mattelærer snarest (sansynlighetsregning osv). så får vi orden på dette!

 

-------------------------

 

hvis du velger å verken bestille eller gå på dynga er det kansje ikke så veldig mye jobb å lage en selv.

kansje du kan putte hk i et slags skum som stivner (fugemasse?). eller bare skru det fast i treet og finne på en lur måte å sikre skjermkort mm.

eller sikre alle delene med en solid plastpose og ha alt i et akvarium hadde jo vært helt sinnsykt rått :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg er da rolig? Jeg bare spurte hva du snakket om, den setningen hadde ingen ening, fant ingen rd som lignet på hobo, bortsett fra homo og mobo(forkolertelse fra motherboard). Og det hadde heller ikke gitt noe mening.

Hobo = english for uteligger.

Ok, men denne setningen gir fortsatt ikke mening for meg: Det er jo ikke bare litt uteligger, da! Får gjette igjen, du mener det er litt uteligger aktig eller du føler det er litt skittent/fattig? Men hvis han skal lage kabinett til en bra pc, så er det vel ikke det, tusenvis av folk i worklogs som har vært på dynga og henta deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...