Morgoth^^ Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 La inn Mandrake 10.1 i går, så er litt noob. Jeg har lastet ned linux drivere for wireless kortet mitt. Det var en .zip-fil med en .sys, en .txt og en .inf-fil. Regner med jeg ikke trenger txt, men hvor skal de to andre legges?
genstian Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Linux dirvere har somregel ikke noe .et-eller-annet og heller ikke .sys
objorkum Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Høh? Linux-drivarar kjem ofte som modular, dvs at du modprob'ar dei. I kernel 2.6 har dei då endelsen .ko mens i kernel 2.4 har dei endelsen .o
Velmont Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 modprobe ./quickcam.ko Om det ikkje fungerer kan ein prøve; insmod ./quickcam.ko
Velmont Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 La inn Mandrake 10.1 i går, så er litt noob. Jeg har lastet ned linux drivere for wireless kortet mitt. Det var en .zip-fil med en .sys, en .txt og en .inf-fil. Regner med jeg ikke trenger txt, men hvor skal de to andre legges? Kva for eit WLAN-kort har du forresten?
genstian Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 tak for infoen men jeg gjør jo bare slik EKS: modprobe 8159too
pgdx Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 (endret) Mens filen kanskje heter /lib/modules/2.6.10/kernel/drivers/net/8159too.ko Endret 26. februar 2005 av drange_net
Velmont Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 tak for infoen men jeg gjør jo bare slikEKS: modprobe 8159too Det er når driveren er installert. Noko han ikkje er i dette tilfellet.
trost i taklampa Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Offtopic: Jeg plundrer mye med trådløst selv, og en skikkelig trådlåsguide hadde vært overlegent. Forventer ikke å få en fasit, men hvis de klokeste hodene her på forumet slo seg sammen så tror jeg det ville blitt en suveren "sticky"! Jeg er den siste her i familien som kjører kablet (pga linux), og jeg har litt lyst til å vise dem...men jeg får det f**en ikke til!
Morgoth^^ Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Skrevet 26. februar 2005 Men er det noen som gidder å linke en liten noob som meg til en bra driver. Kortet heter D-Link DWL-G520
Manuel Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 (endret) insmod dytter en modul inn i kjernen. Dette krever at modulen er kompilert mot eller er kompatibel med den kjernen du bruker. Fungerer modulen, flytter du den til /lib/modules/<kernelversjon>/kernel/drivers/<kategori> og tar en depmod -ae. Sistnevnte "bygger" modules.dep, og brukes til å bestemme om en modul er avhengig av en annen osv. edit: ndiswrapper ser ut til å støtte D-Link DWL-G520. Last ned ndiswrapper, kompilèr og installèr etter instruksjonene. Du vil trenge Windows-driveren! Endret 26. februar 2005 av Manuel
Gronz Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Men er det noen som gidder å linke en liten noob som meg til en bra driver. Kortet heter D-Link DWL-G520 http://madwifi.otaku42.de/madwifi-cvs-current.tar.bz2 Last ned til hjemmemappen din, gå inn i en konsoll og kjør: tar -jxf madwifi-cvs-current.tar.bz2 cd madwifi* su make make install modprobe ath_pci Nå skal kortet være installert. Vær obs på at du må ha GNU Sharutils installert for å kunne kompilere madwifi-driverne.
Velmont Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 OOOHOHO! Me har trådløst nett i huset, men eg har liksom aldri brukt det (kva skal eg me det ) -- I dag ville Pappa ha det til å fungere, så eg modprob-a «prism54» og satt rett ip «ifconfig eth1 192.168.2.10», så tok eg ned kabel-tilkoblingen «ifconfig eth0 down». Satt rett gateway; «route add default gw 192.168.2.1» og TADA... Instant WIFI goodness.. :] Herlig Kan skrive guide til båe «SMC» b/g kort, og til Intel sitt integrerte Centrino b/g kort. Får sjå om eg får tid til å gjere det snart.
Thlom Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Intel sine kort er vel stort sett støttet i de fleste nyere distroer? Det jeg slet med var ikke å få installert driveren, men å få skrudd av software radio frequency kill switch.
ratix Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 tak for infoen men jeg gjør jo bare slikEKS: modprobe 8159too Det er fordi du ikke vet bedre.
Gronz Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 Intel sine kort er vel stort sett støttet i de fleste nyere distroer? Det jeg slet med var ikke å få installert driveren, men å få skrudd av software radio frequency kill switch. D-Link DWL-G520 er da ikke et intel-kort?
Errae Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 (endret) Men er det noen som gidder å linke en liten noob som meg til en bra driver. Kortet heter D-Link DWL-G520 Viser til -> http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=382120&hl= må jeg ta modprobe ath_pci når jeg installerer med rpm ? Endret 27. februar 2005 av Errae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå