Gå til innhold

Undervannsfotografering med ixus 400/430/500?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har undervannshuset til ixus 400 ja. Fungerer utmerket. Skal tåle dykk ned til 40 meter. Men aldri testet det lengre ned enn 3 meter.

 

Største problemet når du tar bilder under vann er lys, så du må ofte bruke blitsen. Men problemet med blits er at at det lyser opp alle partiklene i vannet som du da får med på bildet.

 

Et annet problem er den lille skjermen på Ixus 400, det er vanskelig å se hva du tar bilde av, så du må bare prøve deg frem.

 

Men fordelen er jo at kameraet ligger trygt og godt. Dykkerhuset egner seg også bra til bruk i dårlig vær.

 

 

Vurderer å selge mitt, hvis du er interressert. Bare brukt i ferskvann og ser ut som om det er helt nytt.

Lenke til kommentar

Har Canon huset til Ixus430 og JA det fungerer helt suverent. Som JJ sier skal det funke ned til 40m, jeg har hatt det på 22m - null problem.

Det sier seg vel selv at lys er et problem under vann, men jeg ble positivt overrasket over kvaliteten som oppnås selv med et Ixus kamera.

Undervannsfoto er utrolig morsomt og det får deg til å konsentrere om helt andre ting enn du er vant med og dermed slapper du mye mer av under vann. Men undervannsfoto er også veldig vanskelig. Dårlig ys, partikler i vannet, strømmer, mye bevegelse osv osv.

Anbefales!

 

http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vis_bilde.cgi?id=155815

http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vis_bilde.cgi?id=153437

Endret av NikonD70
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har et Ixus V2 digital kamera som et kamera nr.2 og kunne tenkt meg et undervannshus til det. Har snakket med Canon og de har ikke noe som passer til dette.

 

Lurte på om det er noen som vet om andre modeller som passer overens, eller om det finnes uoriginale merker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...