Gå til innhold

Har Posten har fått ut finger'n?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bor i Tromsø. Bestillte en HDD og en 24" samsung skjerm fra komplett på en mandag for en ukes tid siden. onsdag ettermiddag to dager senere fikk jeg melding om at den lå på posten og jeg måtte hente den. Imponerende.. det er rekkord for min del.

 

Normalt tar det en uke til tromsø faktisk.

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Ja det hjelper med flere aktører på markedet :yes: !

 

Hos oss hadde vi et problem når kunden ikke holdt til på Østlandet, og trengte varene dagen etter. Vi har nemlig lageret rett utenfor Stockholm, så da skal ting først fraktes til Oslo før det sorteres hos Tollpost, som da kjører det ut. I og med at de stort sett benytter seg av egne biler, så tar det naturligvis litt tid til f.eks. Bergen, Stavanger og Tr.heim. Der sorteres det igjen, og kjøres ut lokalt. Dette gjorde at disse kundene ofte måtte vente 3-4-5 dager !! Ikke holdbart i disse dager, spør du meg...

 

MEN, så fikk vi en avtale med Box Delivery, som da henter varene hos Tollpost og kjører de til Gardermoen. Deretter flys de til Flesland, Sola eller Værnes og fraktes derfra til kunden. Mao så har de varene dagen etter at de ble bestilt (for den samme prisen som før). GENIALT :w00t: !!

 

 

Og Box Delivery eies av...Posten Norge (og gar også nå kommet under samme paraply/navn - Bring Express )

 

--edit--

Så nå hvor usedvanlig gammel denne tråden var ;)

Endret av mtw
Lenke til kommentar

Brukte tollpost sist jeg bestilte fra komplett nå for å teste.

 

Jeg er direkte imponert. Ikke bare var de billigere, men varene var klare for henting i rimi butikken dagen etter kl 10. Med posten ville den vært her dagen etter igjen i 16 tiden. Ikke bare har jeg mulighet for å hente seinere om det skulle være nødvendig også i den butikken enn jeg ville hatt på posten.

 

Så for min del er det slutt på å bruke posten fra komplett. Det blir tollpost når jeg ikke henter selv.

Lenke til kommentar

tja, jo, men så tar det jo heller ikke lang tid i Norge å hive en pakke på flyet i sør og losse den av i Nord. Men så kan man jo ikke ha direkte fly fra og til hvert enkelt sted.

 

Da ender man istedetfor opp med å ha hub'er eller terminaler det sorteres på, og noe sorteres flere ganger.

 

Så får man jo selvsagt ogå det man betaler for, kjøper man "billigpakke" som servicepakke eller Norgespakke går det på bil/tog, og gjennom flere terminaler. Posten skriver jo også på sine egne sider at det er normalt sett 3 virkedager (men inntil 5).

 

Tollpost er forøvrig også eid av Posten (ja, ok Posten Sverige da :tease: )

Endret av mtw
Lenke til kommentar

Det er vel derfor posten har servicepakkene og bruker såpass lang tid på dem. For å ikke konkurere med sin egen ekspress.

 

Bare så synd at tollpost omtrent er like raske som ekspress til lavere pris en postens servicepakke (les somlepakke) iallefall hit. Konkurranse hjelper, så vi får se når tollpost blir mer utbredt blant nettbutikker som valg. Det er vel en grunn til at hentebuer ble opprettet. Folk ble lei av dyr og treg postgang. Selv reiser jeg gjerne en time hver vei å henter det, enn å gi posten 150kr for å somle og knuse ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...