Gå til innhold

Har Posten har fått ut finger'n?


Anbefalte innlegg

Typisk ved bestilling fra komplett.no / netshop.no:

 

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

22.02.05 19.03 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

23.02.05 09.22 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

24.02.05 08.27 Ankommet postkontor 1312 SLEPENDEN ICA SLEPENDEN

 

Idag en bestilling fra Netshop:

 

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

25.02.05 15.27 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

25.02.05 19.39 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

 

Pakken har klart å havne i Oslo allerede samme dag! Dette tror jeg aldri tidligere har skjedd når jeg har bestilt fra Sandefjord-området. Som regel havner den i Oslo først neste morgen og ut til postkontoret dagen etter det igjen.

 

Nå ser det faktisk ut som om det er mulig at pakken min kan være på postkontoret allerede imorgen (dagen etter). Dette er isåfall ny rekord fra Posten Norge.

 

Er dette bare flaks eller har Posten skjerpet seg? Jeg bør kanskje ikke juble før jeg ser om pakken kommer frem imorgen eller om den først er fremme på mandag.

Endret av T2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er som følger:

 

Når det er noe du _virkelig_ trenger/har lyst på, så kan det ta alt fra 3-5 dager, om det overhodet kommer frem.

 

Når det er noe du egentlig ikke bryr deg så veldig om, dukker det gjerne opp dagen etterpå.

 

Og skulle det mot formodning dukke opp før, så kan du banne på at noe er feil eller mangler...

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lite post fortiden.

 

Er sånn det blir med "konkurranse" :) Bare vent til flere kommer, da får vi i vestfold, oslo, østfold pakka samme dag. Og resten av norge må vente i mange uker.

 

Har selv en pakke fra oslo, brukte 1 og 1/2 dag fra oslo til postkontoret. Vanlig tid for oss som skal ha pakker til vestfold.

Endret av msulland
Lenke til kommentar
Har Posten har fått ut finger'n?

 

Har den sittet fast :dontgetit:

Ja, de har brukt 1 dag på fremsending og 1 dag til å spille fotball med pakkene. :p

 

De burde jo klare å få en pakke fra Sandefjord til Oslo samme kveld og ut til kunden i Oslo-området dagen etter.

Endret av T2
Lenke til kommentar
Lite post fortiden.

 

Er sånn det blir med "konkurranse" :) Bare vent til flere kommer, da får vi i vestfold, oslo, østfold pakka samme dag. Og resten av norge må vente i mange uker.

 

Har selv en pakke fra oslo, brukte 1 og 1/2 dag fra oslo til postkontoret. Vanlig tid for oss som skal ha pakker til vestfold.

Ja det hjelper med flere aktører på markedet :yes: !

 

Hos oss hadde vi et problem når kunden ikke holdt til på Østlandet, og trengte varene dagen etter. Vi har nemlig lageret rett utenfor Stockholm, så da skal ting først fraktes til Oslo før det sorteres hos Tollpost, som da kjører det ut. I og med at de stort sett benytter seg av egne biler, så tar det naturligvis litt tid til f.eks. Bergen, Stavanger og Tr.heim. Der sorteres det igjen, og kjøres ut lokalt. Dette gjorde at disse kundene ofte måtte vente 3-4-5 dager !! Ikke holdbart i disse dager, spør du meg...

 

MEN, så fikk vi en avtale med Box Delivery, som da henter varene hos Tollpost og kjører de til Gardermoen. Deretter flys de til Flesland, Sola eller Værnes og fraktes derfra til kunden. Mao så har de varene dagen etter at de ble bestilt (for den samme prisen som før). GENIALT :w00t: !!

Lenke til kommentar

Kan gått være at posten henter pakken klokka 16:00 slik de gjør her jeg bor.

Ser den første der ble levert inn klokka 19:03 og den andre 15:27. Så kan gått være at posten hadde vært å hentet pakkene da den ble levert 19:03, men de hadde ikke hentet de enda da den ble levert inn 15:27 .. Bare noe jeg kom til å tenke på.

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Gleden var stor da hentelappen kom i postkassen idag! Dette til tross for at Nettspor fortsatt ikke viste at pakken var ankommet postkontoret, men den statusen er ofte 1-2 timer forsinket, så jeg reiste bort på postkontoret for å hente pakken. Var pakken kommet? NEI, det var den ikke. Og hun bak disken sa at om den ikke hadde kommet idag, så kom den ikke før på tirsdag, for på mandager fikk de ingen pakker.

 

Ja, Posten Norge har fortsatt finger'n langt inne!

 

De bruker jo mer enn dobbelt på lang tid på å frakte enn pakke fra Sandefjord og til Oslo-området som FedEx bruker på å sende en pakke gjennom hele USA.

 

Velkommen til Norge FedEx!!!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere klager etter... posten har sine faste ruter der de henter og leverer post, De kommer ikke ens ærend og henter din pakke fordi du bestilte varene forsent til dagens henting, da må den pent vente til neste dag. Dagens samfunn eier ikke tolmodighet... :no:

Lenke til kommentar
Har Posten har fått ut finger'n?

 

Har den sittet fast :dontgetit:

Ja, de har brukt 1 dag på fremsending og 1 dag til å spille fotball med pakkene. :p

 

De burde jo klare å få en pakke fra Sandefjord til Oslo samme kveld og ut til kunden i Oslo-området dagen etter.

hvis du ikke har tålmodighet til og vente på at posten skal levere pakken din, så kan du jo kjøre selv til Sandefjord og hente pakken hos netshop :no:

Lenke til kommentar
Tja. Muttern bestilte et digital kamera fra Komplett med bedriftspakke express (Var gave derfor rask frakt). Sendt fra komplett kl 13.03 og fremme kl 12 dagen etter med landpostbud midt på bondelandet i trøndelag. Ikke værst.

Det er normalt,mine bedriftspakker express kan jeg hente kl 10 dagen etter jeg bestiller, men det koster flesk, ca 3-400 kr i frakt for et hovedkort :hmm:

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig ikke greit å motta en hentelapp i postkassen uten at pakken er klar til avhenting på postkontoret. Kommer pakken til Oslo på kvelden, så bør de selvfølgelig klare å få den ut til postkontoret i Oslo-området dagen etter.

Lenke til kommentar
Har Posten har fått ut finger'n?

 

Har den sittet fast :dontgetit:

Ja, de har brukt 1 dag på fremsending og 1 dag til å spille fotball med pakkene. :p

 

De burde jo klare å få en pakke fra Sandefjord til Oslo samme kveld og ut til kunden i Oslo-området dagen etter.

hvis du ikke har tålmodighet til og vente på at posten skal levere pakken din, så kan du jo kjøre selv til Sandefjord og hente pakken hos netshop :no:

Klarer de å få ut en hentelapp til postkassen min, så burde de også klare å få pakken til postkontoret samme dag!

Lenke til kommentar
Typisk ved bestilling fra komplett.no / netshop.no:

 

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

22.02.05 19.03 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

23.02.05 09.22 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

24.02.05 08.27 Ankommet postkontor 1312 SLEPENDEN ICA SLEPENDEN

 

Idag en bestilling fra Netshop:

 

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

25.02.05 15.27 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

25.02.05 19.39 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

 

Pakken har klart å havne i Oslo allerede samme dag! Dette tror jeg aldri tidligere har skjedd når jeg har bestilt fra Sandefjord-området. Som regel havner den i Oslo først neste morgen og ut til postkontoret dagen etter det igjen.

 

Nå ser det faktisk ut som om det er mulig at pakken min kan være på postkontoret allerede imorgen (dagen etter). Dette er isåfall ny rekord fra Posten Norge.

 

Er dette bare flaks eller har Posten skjerpet seg? Jeg bør kanskje ikke juble før jeg ser om pakken kommer frem imorgen eller om den først er fremme på mandag.

Du må se på nårtid på døgnet pakken er sendt. Den som havnet i oslo dagen etter, ble sendt fra stokke først kl 19:03 eller no sånt, og den andre ble sendt 15:34 eller no sånt.

Lenke til kommentar

De leverer ikke pakker på mandager her heller nei...

 

Har en historie her om posten jeg også :p

 

Var engang da jeg skulle hente logitech Z5300 som jeg bestilte til meg selv fra pappa.. :whistle: Den lå 10 dager der nede eller noe nede på posten der. Var der nede da jeg fikk den første lappen, ingen pakke. Ringte til IThandel.no, de etterlyste den. Jeg ventet og ventet, til slutt da kom det en ny hentelapp, håndskrevet fra posten her nede. Så da gikk jeg ned, fikk den pakken min. Og husket jo at den lå der nede sist jeg var der også! :dontgetit: Men de hadde scannet feil nummer, så den pakken jeg fikk lå jo der nede første gangen jeg var der! Den så jeg jo, siden jeg trodde det var den helt til de så på den og gikk rett fra den. Haddde de sett på navnet hadde vi sluppet alt dette styret.. eller scanna riktig nummer . :thumbup:

 

Fikk ikke settet før lenge etter skolen hadde starta jo :p Det kaller jeg treigt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...