Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan jeg slette denne mappen\filene


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jobber med en pc som har hatt store problemer med spyware\adware og trort nå jeg har fått bort det meste.

 

Jeg mistenker filene i C: Progamfiler\vsvrsrvs å inneholde ting som ikke har noe på maskinen å gjøre, men det er umulig å få slette den. Jeg har til og med prøvd med "HijackThis" - men heller ikke dette programmet klarer å fjerne dette.

 

Jeg søkte i "registerredigering" og fant en fil med det navnet der.

 

Spørsmålet er: Gjør det noe å prøve å slette dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg har hørt om en mappe med det navnet. Jeg har den ihvertfall ikke på noen av mine maskiner.

Hvis du absolut vil slette den, start maskinen i sikkermodus(safemode). Kan være greit å kjøre søk på spyware/virus i sikkermodus også.

Prøv programmer som ad-aware og spybot for å fjerne spyware, kjør en virusskjekk også.

Men hvis du vil være 100% sikker på og få det bort er jo en reinstallasjon det beste.

(Meget :D )Godt råd for å slippe mer av det: Bruk noe annet en Internet explorer, Firefox f.eks

Endret av Atomic
Lenke til kommentar

Takk for svaret "Atomic", og jeg er helt enig at en reinstallasjon er det beste, men ettersom det ikke min egen maskin syter jeg litt med å reinnstallere. Grunnen er at jeg er litt usikker på å finne de rette driverne til f.eks lydkortet. Har søkt på internett etter driver til det og det er ikke mye å finne.

Lenke til kommentar

Har faktisk et veldig bra program til å finne drivere med, det søker gjennoom hele maskinen, og finner det som mangler....(hadde en TARGA bærbar av alle ting, brukte det da. Targa hadde ikke drivere engang :no: )

Men er det ikke din egen maskin er det best å ikke formatere da må du ihvertfall være 100% sikker på at du får lagra det eieren vil ha..

Har ikke tid akkurat nå men jeg kan poste linken til deg seinere.. Skal trene :D

Lenke til kommentar

Prøver å slette filen "c: programfiler\vsvrsrvs\GYQCfcBL.exe".

 

Filen er også å finne når man kjører "regedit". Den ligger under Local machine - software - microsoft - windows - currentVersion - run.

Jeg sletter den i registeret, men den dukker opp igjen like fort.

 

 

Noe ligger også under Local machine - system - currentControlSet - services - WinIK. Der ligger c:programfiler\vsvrsrvs\profile.dat og GYQCFCBL.exe. Jeg sletter de, men så fort jeg lukker vinduet - og åpner det igjen, så er de tilbake.

 

 

Noen som kan forklare meg hvorfor??

 

Jeg kjører i sikkerhetsmodus.....

Endret av Dalon
Lenke til kommentar

Det er jo ikke selve filene som ligger i registeret da.. filene kan ligger gjemt forskjellige plasser, den mest åpenlyse er den som blir laget, den som gjennoppretter programmet ligger ofte skjult med helt andre navn...SPYWARE ER NOE DRITT!!!

 

Det programmet heter driver guide toolkit....

Linken er HER

Tror det der er en trial version da... men det funker jo fint uansett.. da man kun bruker det en gang etter man har formatert... :thumbup:

Jeg var ihvertfall veldig fornøyd med det programmet...

Endret av Atomic
Lenke til kommentar
Prøver å slette filen "c: programfiler\vsvrsrvs\GYQCfcBL.exe".

 

Filen er også å finne når man kjører "regedit". Den ligger under Local machine - software - microsoft - windows - currentVersion - run.

Jeg sletter den i registeret, men den dukker opp igjen like fort.

 

 

Noe ligger også under Local machine - system - currentControlSet - services - WinIK. Der ligger c:programfiler\vsvrsrvs\profile.dat og GYQCFCBL.exe. Jeg sletter de, men så fort jeg lukker vinduet - og åpner det igjen, så er de tilbake.

 

 

Noen som kan forklare meg hvorfor??

 

Jeg kjører i sikkerhetsmodus.....

Sjekk i taskman/oppgavebehandling om ikke filen kjører der. Får du stoppet den der, så skal du vel kunne slette alle tilknytninger i registeret uten at de havner tilbake.

Jeg regner med at du har søkt igjennom hele registeret etter dette filnavnet.

Sjekk også "Start - Alle programmer - Oppstart" mappa om den ligger der, fjern den derifra også. Gjør dette med alle filene i mappa du nevner, så skal du kunne starte på nytt uten at disse kjøres og dermed kan du nok slette dem.

 

Det som skjer er nok at filen(e) kjøres og at de ofte/hele tiden sjekker om register nøkkelen ligger inne, og legger den inn hvis den er fjernet.

Lenke til kommentar

Du kan google etter en fil som heter wholockme.exe. Den finner ut hvilke assosiasjoner filene har og hvilke prosesser som låser disse. Den mappen du referer til er fra en type spyware som autogenerer mappenavn for å komme seg utenom enkelte scannemetoder.

 

Jeg vil anbefale deg å laste ned Microsoft Anti Spyware Beta som fungerer utmerket og stort sett ikke tar nei for et svar.

Lenke til kommentar
Du hadde rett i at filen kjører i oppgavebehandlin "Stitch626", 2 stk til og med, men de er også umulig å bli kvitt derfra. Det er også umulig å få de vekk fra oppstarten. (og altså registeret)

 

Men det var et verdig forsøk...

Les hva jeg skrev..

 

Jeg skal til og med hjelpe deg med link: http://www.microsoft.com/athome/security/s...re/default.mspx

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Takk for det "Carnifex"

 

Det er et verdt et forsøk.

 

Men jeg begynner å lure på om det egentlig er mulig å bli kvitt all spyware\adware på en data når den først er blitt hardt angrepet.

 

Hva mener dere om det?

Det er mulig. Har løst mye verre spyware problemer enn dette. :) Det er aldri umulig uansett hvor infisert den er. Om det er verd tidsbruken er jo noe annet men jeg syns det er morsomt jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...