endrebjo Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Jeg har en QuickTime-film som jeg gjerne skulle ha snudd 90°. Hvilket program kan jeg bruke til det? QuickTime Pro? (noen som har prøvd det?) Eller finnes det noen program jeg kan bruke til å konvertere filmen til f.eks MPGA eller AVI for deretter å bruke et mer vanlig redigeringsprogram for å snu den?
joda_321 Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Spørs hva du mener med vanlig redigeringsprogram det. Men med adobe premiere kan lese de aller fleste kjente videofiler og der er jeg ganske sikker på at du kan snu å vende på den slik du vil. btw. har ikke prøvd QuickTime Pro!
mandela Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 det lurer jeg på også. win movie maker og virtualdub takler ikke quicktime
Bruun Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Med Apples' iMovie kan du nok det, men det finnes vel bare til Mac da...
endrebjo Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Er det ingen som vet noe sikkert? Trenger å få snudd den filmen innen denne uken.
endrebjo Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Jeg fikk konvertert filen til et litt mer hendig format (.AVI) med RAD Video Tools, men det går visst ikke an å rotere video i Windows Movie Maker. Er det noen som vet om et annet gratisprogram (videoredigeringsprogram) som greier det?
mandela Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) virtualdub edit: skal ha et internt filter som heter "flip", har ingen avifiler her slik at jeg kan teste det selv edit 2: ser ut som om det er kun flip vertikalt og horisontalt Endret 1. mars 2005 av modellmakt
endrebjo Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 (endret) virtualdub edit: skal ha et internt filter som heter "flip", har ingen avifiler her slik at jeg kan teste det selv edit 2: ser ut som om det er kun flip vertikalt og horisontalt Takker så meget! VirtualDub har et filter kalt "rotate" der jeg kan velge 90° høyre/venstre eller 180°. Takker for all hjelp! Endret 1. mars 2005 av endrebjorsvik89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå