Gå til innhold

Backup svikter (Server 2003)


sdhild99

Anbefalte innlegg

OS er Windows Server 2003 standard edition.

 

Hvis dere tar en titt på følgende bilde: http://server.eternityweb.net/images/temp/backup_failing.jpg

 

kan dere se at det er planlagt to daglige oppgaver. Den ene har navnet 'from_IKT' og den andre heter 'MT'.

 

Som dere også ser av bildet viser rapporten at backup kun kjører sporadisk. Det burde vært en 'from_IKT' og en 'MT' på hver eneste dato!

 

Om data endres eller forblir uendret har ingen innvirkning på om backupen kjøres eller ikke.

 

Noen som vet hva dette at backupen kun kjøres helt tilfeldig kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Manders!

 

Loggen er faktisk det vinduet du kan se på bildet. Jeg vet ikke om noen andre logger. Jeg kan også se på 'målfilene', altså hvor backupen blir lagret, at disse ikke er endret de gangene backupen ikke har kjørt. Respektivt er disse blitt endret når backupen kjører.

 

Jeg har prøvd å 'restore' backup, og den funker. De gangene backupen faktisk kjører synes det som om den fungerer korrekt. Problemet er at den bare kjører når den selv vil.

 

Jeg er klar over at den innebygde backupen er simpel, men det ironiske er at det faktisk er Veritas som har laget den...

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å 'restore' backup, og den funker. De gangene backupen faktisk kjører synes det som om den fungerer korrekt. Problemet er at den bare kjører når den selv vil.

Jeg har ikke noen forslag til hvorfor dette skjer. :blush:

Sjekk reglene igjen, at du har gjort innstillingene riktig!

 

Har du sjekket hvor lang tid en backup tar? Om den ikke rekker å bli ferdig med første oppgave, kan det være at den ikke får kjørt neste?!

 

Gå gjerne gjennom guiden som er å finne på TechNet klikk her>

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har ikke endret passord. Husk at backup kjører sporadisk. Ved endret passord ville det ikke fungert i det hele tatt.

 

Jeg slettet begge backupjobbene og satte dem opp på nytt. Navn er IKT og MT

 

25. og 26. februar kjørte begge. 27. februar kjørte ingen. 28. februar og 1. mars kjørte begge, mens 2. mars kjørte kun den ene.

 

Begge jobbene er satt opp som følger:

 

http://server.eternityweb.net/images/temp/backup.JPG (1280x1024 px)

 

http://server.eternityweb.net/images/temp/backup2.JPG

 

'IKT' går klokken 04:00 og er ferdig ca 05:30, mens 'MT' går klokken 07:00 og er ferdig ca 07:15

Lenke til kommentar

Pussige greier. Når jobben(e) ikke kjører er det ingen meldinger i Event Viewer relatert til ntbackup. (Akkurat som om jobben(e) ikke eksisterte)

 

Når jobben(e) kjører er meldingene ang. ntbackup helt normale.

 

Ja, har kjørt jobben(e) manuelt, og det fungerer helt 'normalt'

 

Det som synes å være problemet er at jobben(e) ikke starter. Scheduled task 'fusker' kan man vel si. Kan dog ikke finne noe mønster i dette. Det synes å være helt villkårlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...