Gå til innhold

MPX er useriøse


Anbefalte innlegg

Okidoki.. jeg vil ihvertfall ikke kalle meg ny her på forumet.. Til nå av de som har postet innlegg her.. så er jeg den som har vært med i forumet her lengst..

 

når det er sagt så vil jeg si at det er rart av MPX å sende ut en vare med brutt forsegling. Gjør meg ingenting om de selger en vare med brutt forsegling som "NY", men de bør i tilfelle sette ned prisen en smule eller i det minste informere om det før kjøp.

 

Jeg har også som mange andre her kun positive erfaringer med MPX. Det betyr ikke at de er fredet.

 

Synes det er rart om MPX har nektet retur på varen uten saklig grunn. Tviler på at det har ligget ved en god forklaring sammen med returen. Har det derimot gjort det, så vil jeg si at MPX i dette tilfellet har driti seg ut. Og det er forsåvidtvis ikke bra. Men man kan ikke forvente at en webshop er feilfri forde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv en issue med mpx.

 

Bestilte rundt juletider en Western Digital Hard Disk og i tillegg, for å få ned enhetskostnadene bestilte jeg en NEC 2500A DVD brenner. Riktignok viste det seg å dreie seg om en feilprising fra deres side på HD, men de reklamerte med billig HD, og det trigget kjøpet mitt. Det endte opp med at jeg bare fikk tilsendt brenneren uten videre opplysninger om HD. DVS. de forandret orderen min uten min tillatelse, og sendte meg en halv ordre og det skulle liksom være greit. Jeg ville aldri ha bestilt denne DVD-brenneren alene.

 

Jeg henvendte meg pr. mail for å få vite hva som hadde hendt med resten av ordren, men fikk ikke svar.

 

MPX vil aldri mer få plassert en ordre fra meg etter denne hendelsen. Jeg ser på de som useriøse over en lav sko. Kunne ha gått videre med saken min, men det fristet lite etter å ha blitt behandlet slik. (så for meg en lang saksgang)

Hvordan skal MPX skjønne hvordan du tenker når du kjøper? Det eneste de ser, er at du har bestilt to varer. En av de var det feilprising, leveranseproblemer, eller noe annet kluss med, så du fikk den ene varen som var på lager. Dette er vel først og fremst så du skal slippe å vente unødvendig lenge når noe er på lager.

 

At de kunne ha sendt en mail til deg er jeg veldig enig i. At de ikke svarer på mail du sender, kan likesågodt være et spam-filter sin feil, som MPX sin antatte sløvhet.

Lenke til kommentar
kan likesågodt være et spam-filter sin feil, som MPX sin antatte sløvhet.

 

 

hvis kundemail blir "spist" opp av et spamfilter så har MPX ett stort problem. Har selv hatt et par returer med MPX tidligere og de var alt annet en smidige og det hele endte med at jeg gikk rett på øverste leder i A/S som eier MPX,da ble det orden på sakene relativt kjapt.

Lenke til kommentar

En mail fra de med spørsmål om min bekreftelse ville ha vært nok for meg. Da kunne jeg ha avgjort selv. At jeg ikke hørte noe, men fikk tilsendt litt av ordren ble en helt annen sak.

Liker ikke denne type fremgangsmåte fra en nettbutikk.

 

Hvordan skal MPX skjønne hvordan du tenker når du kjøper? Det eneste de ser, er at du har bestilt to varer. En av de var det feilprising, leveranseproblemer, eller noe annet kluss med, så du fikk den ene varen som var på lager. Dette er vel først og fremst så du skal slippe å vente unødvendig lenge når noe er på lager

 

Synes porto/ekspedisjonsgebyr ofte fordyrer varer ved handel hos nettbutikker. Derfor prøver jeg å kombinere flere kjøp. Hadde mpx hatt muligheten til å forhindre forsendelse av en og en vare (slik som mange andre nettbutikker) ville jeg ha brukt den.

Jeg, som veldig mange andre velger heller å vente en uke eller to på en slik ordre. Dette er vanlig sedvane som nettbutikker burde ta høyde for etter min mening.

Lenke til kommentar
Har selv posetiv efaring med mpx v/Ms. pedersen. Kjøpte et BigWater som viste seg at det var sprekk i plexien, jeg først fikk vite at det ikke kunne dekkes på garantien, men etter å ha laget en topic her, og sendt en ny mail til mpx så skulle de ordne opp og sende meg et nytt BigWater sett + det defekte som jeg hadde.

 

Det er service det. (Men minuset er at jeg måtte ta det på på forumet her før det ble fart på sakene)

 

Edit: Forandret navnet

Det er da ikke service, det er makten som forum har...

Lenke til kommentar

har kun 1 dårlig erfaring med mpx, grunnen er enkel at det var den første og siste gang jeg handlet der.

 

 

Søk på forumet her om angrerett og mpx....

 

Det du skulle ha gjort var å benytte angrerett med engang,-men som mpx vet har du kun 2 uker på deg. Og jeg vet av erfaring at de er veldig problematiske med det.

 

det du nå må gjøre er å reklamere på den..

 

De sier du rotet med forsendelesn, send en mail om de mener du har åpnet esken eller dvd spilleren....De prøver seg slik noen ganger uansett angrerett eller reklamasjon så skal en dvd spiller kunne brukes.

 

Hvis de mente at selve spilleren var åpnet, så er det noe rart siden du nevner at selve esken var åpnet når du fikk den...

 

Ser ut som om de har sendt deg en b-vare, og at de returnerte spilleren uten å gjøre noe er dårlig service.

 

 

anbefaler at du ringer forbrukerrådet Tlf 815 58 200 (0,39 pr min) og forklarer deg. Slik at dette ikke draes lenger ut. ringte selv der når jeg hadde problemer med mpx

(kl. 09.00 - 15.00)

Lenke til kommentar

Hei, her var det mange meninger! Det synes jeg er bra!! Var litt dumt av meg å henge ut personer i innlegget mitt... Beklager det. :roll:

Jeg har selv jobbet i butikk så jeg stiller visse krav når det gjelder kundebehandling. Her har ikke MPX innfridd. Jeg har faktisk hatt en god tone til nå med MPX men tålmodigheten min er i ferd med å ta slutt.

 

Jeg synes dette er et bra forum å lufte slike ting. Klart det er mange som har gode erfaringer med MPX og det synes jeg er flott. Det er bare synd at det ikke gjelder alle! Da blir det vonde følelser. Jeg har mailet mye med dem og jeg har også kontaktet forbrukerrådet.

Alt jeg ønsker en en DVD spiller som virker. Da er jeg fornøyd :D

Ha en fin dag alle sammen!! :D

 

Mvh Erlend S

Lenke til kommentar

 

 

 

Her oppfører han som skrev topicet seg som en borkjemt liten gutt, virker mye bedre om du slår over til hyggelig modus når du prater med kundeservice...

Jeg har hatt en god tone med kundeservice hele veien

 

Har kun gode erfaringer fra MPX og dem har en meget god oppfølging av kunden.

Bra for deg!!

 

Kan være flere grunner for at emballasjen har vært åpnet uten at varen har vært i bruk. F.eks ved at dem legger til nye manualer.. En annen grunn kan være at den har blitt teipet for å forsterke esken slik at den skal tåle bedre frakten som er handtert av posten...

 

 

Tviler på det her!

 

Men virker som du allerede har bestemt deg for at du har blitt lurt og jeg har en følese av at uansett hvordan denne saken blir avsluttet fra mpx sin side så blir du ikke fornøyd..

 

RScue

 

 

 

Når denne saken er ute av verden så er jeg kjempefornøyd.

Bra at du setter tingene i et litt kritisk søkelys. Jeg respekterer at det er folk her som har gode erfaringer med MPX. Synes det er flott!!

 

Mvh Erlend

Lenke til kommentar

 

 

Ut fra måten du skriver på kan man lure på hvordan du forholder deg ved kontakt med nettbutikken. Høflighet er en dyd, husk det...

 

Jeg skriver som en misfornøyd kunde. Jeg har selv jobbet i butikk i flere år og vet hvor viktig det er høflighet og saklighet i slike situvasjoner. Dette er faktisk første gang jeg opplever noe sånt med en annen virksomhet. Nå er jeg på den andre siden av disken som kunde og det føles uvirkelig å bli behandlet slik. Sånn er det bare!

 

Når du i tillegg har to innlegg på forumet her og begge dreier seg om negativ omtale av MPX tar det seg egentlig ikke spesielt pent ut. Registrerte du deg kun for å skrive om dette?

 

Etter å ha svart på innlegg så ville jeg lage en ny string med samme tema.

Jeg har vært registrert i forumet her ganske lenge men har ikke vært noe aktiv med å skrive. Så jeg registrerte meg ikke kun for å henge ut MPX nei. Ville bare fortelle at også jeg har vært uheldig med denne virksomheten.

 

 

Min erfaring med MPX er at de som regel opptrer effektivt og korrekt, og når det en skjelden gang skjer en feil har det blitt rettet umiddelbart til min fordel. Og tonen har alltid vært pen fra begge parter.

 

Veldig bra for deg men jeg har ikke samme erfaring så her må vi nok bare konstatere at meningene er som baken...den er delt.. :!:

 

Ha en fin dag!!

 

Mvh Erlend S

Endret av erlesol
Lenke til kommentar
Fordi om andre ikke har hatt noen dårlige erfaringer med MPX så synes jeg det er ganske så utidig at enkelte skal gjøre seg til talsmann for alle. Det er da vel ikke alle som har de samme erfaringene med MPX. Jeg hadde blitt forbannet selv hvis jeg hadde fått en vare med brutt emballsje. Det er B-vare dermed basta. Varen skal være uåpnet i orginal emballasje for å selges som ny. Skulle tro at enkelte av dere jobbet i MPX ettersom dere tar de så veldig i forsvar. Synes det er useriøst av MPX å sende ut varer som emballsjen som er brutt.

dette blir jo ekstra troverdig når alle som poster negative kommentarer her har akkurat registrert seg

 

hm har vi en konkurrent som prøver seg? :thumbdown:

 

Jeg har faktisk vært registrert lenge men kontoen min har vært koblet ut fordi jeg ikke har logget inn på den på lenge. Det var den meldingen jeg fikk i går da jeg skulle logge inn. Jeg måtte restarte kontoen på en måte. Derfor kan det se ut som jeg er fersking her.

 

Mvh Erlend S

Lenke til kommentar

Synes fyren har god grunn til å være negativ. Enkelte er mer intressert i å angripe mannen enn å forsøke å hjelpe. Da synes jeg det blir for dumt. De aller fleste blir vel negativ når de opplever noe sånt. Har registert flere ganger på dette forumet at enkelte er mer opptatt å skjelle ut i stedet for å hjelpe. Dessverre har jeg ingen intresser i andre konkurrenter til MPX. Jeg har heller ikke uttalt meg negativt om MPX dermed basta.

 

Takk for litt støtte. Sterke meninger her. Det respekterer jeg.

Jeg håper at jeg til slutt ender opp med en DVD spiller som virker.

Det er det eneste jeg ønsker.

 

Ha en fin dag!!

 

Mvh Erlend S

Lenke til kommentar

Først vil jeg si at det ikke skal være forskjell på hvordan service man får avhengig av hvordan man henvender seg. Om man fek.s har stått i timesvis å ikke fått sine nye invisteringer til å fungere, så er man neppe spesielt glad når man tar telefonen til leverandør. Det er en steinhard konkurranse der ute, og en i kundemottaket har værsjågod med å leve med at kunden har rett. Det finnes mange leverandører å velge i. Så enkelt er det.

 

Jeg har selv hatt en sak nylig med MPX som jeg ikke er fornøyd med (og jeg var svært så høflig i telefonen). Strømforsyninga fungerte ikke ( og dette fant jeg ut ved å koble til en annen strømforsyning som var svakere og minst 6 år gammel, og da virket alt som det skulle). Jeg sendte PSUen i retur men fikk tilbakemelding om at ingenting var galt med den, pluss en regning på nesten 300kr. Fullstendig uforståelig utfall for meg.

 

De mente at jeg måtte ha koblet for mye HW til forsyningen på bare 250w. Jeg hadde HK, CPU, CDrom og brukte intergrert skjermkort, så dette var selvsagt tull.

 

Min konklusjon er at når bedriften som jeg jobber i skal kjøpe nye pcer om en måndte så blir det dessverre ikke gjennom MPX. Det virket rett og slett for amatørmessig. :nei:

Lenke til kommentar
[

QUOTE=erlesol]For nesten en måned siden kjøpte jeg en Kiss DVD spiller fra MPX. Da jeg fikk spilleren så jeg at pakken hadde vært åpnet før. Pakken var blitt teipet igjen!

Var spilleren brukt? Var det noe som tydet på at spilleren hadde vært ute av esken? Sjekket du noe om dette når du kontaktet MPX, eller skriker du uten å egentlig vite noe som helst om det?

 

Jeg ringte til returansvarlig/******* og fikk til svar at jeg måtte oppgradere softwaren og det kunne jeg selv gjøre. Oppgradere en flunke ny DVD spiller...HALLO!!!!  Jeg gjorde det men det hjalp ikke.

HALLO!!!! Ny firmware kan komme i tiden mellom produksjon og kjøp av en slik DVD-spiller. Ny firmware kommer heller ikke uten grunn, men fordi den fikser problemer og/eller legger til nye funksjoner. Tenkte du over det i det hele tatt? Når du kjøper en DVD-spiller som er beryktet for feil med firmware er en oppdatering det naturlige første skrittet dersom noe oppleves som feil.

 

HALLO!!, kunne de ikke ha sendt meg en ny vare i steden for å reparere på en B-vare som har vært i sirkulasjon før. Hos Komplett blir slike varer solgt som demovarer.

Jeg sitter fortsatt uten DVD spiller, og jeg har en flau smak i munnen over å ha blitt lurt!!! Dette er for jævlig!!  :no:

HALLO!! igjen. Nok en gang, vet du at dette faktisk er en B-vare, eller er det bare noe du skriker om for at historien din skal virke litt bedre. Hvordan ble forøvrig forseglingen rotet med? Du fikk avvist retur, så at den sendes på reparasjon er helt naturlig.

 

Det eneste flaue her er sutringen og skrikingen din. Dersom du holder samme tone overfor de du er i kontakt med når du skal prøve å klage, er det ikke noe rart at du ikke får mer enn du har absolutt krav på.

 

Hei, jobber ikke du på serviceavdelingen til MPX?? Det tror jeg jammen :yes:

Ha en fin dag!!

 

Mvh Erlend S

Lenke til kommentar
har kun 1 dårlig erfaring med mpx

Samme her.

 

Brukte før store summer på MPX, på vegne av andre og noen ganger til meg selv.

Jeg opplevde den nevne kundebehandleren som vrang og vanskelig :thumbdown: , og jeg er ingen bortsjemt liten drittunge, men en "voksen" man med erfaring både fra salg og service selv. Så jeg viste hvordan man burde oppføre seg.

Løsningen hos meg var at jeg fikk pengene tilbake selv om det jeg egentlig ville ha var en ny harddisk, slik oppførsel fra MPX sin side er det samme som å si - du får pengene tilbake, og vi vil ikke se deg her mer!

Så nå handler jeg på Netshop :thumbup: og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...