Gå til innhold

Hva er galt med skjermkortet mitt?

OddZen

Anbefalte innlegg

Skrevet

for ca 4-5 måneder sia kjøpte jeg et gainvard 6800le og alt gikk bare fint med åpninga ev piplines og vertexen, da jeg tok 3dmark03 testen fikk jeg ca 9500 i score men i dag kjørte jeg testen igjen og fikk bare 6700 jeg prøvde igjenn men fikk samme dritten hva er det som har skjedd? :cry:

Det er ikke noen forandringer i i hardware delen siden sist

Videoannonse
Annonse
Skrevet
for ca 4-5 måneder sia kjøpte jeg et gainvard 6800le og alt gikk bare fint med åpninga ev piplines og vertexen, da jeg tok 3dmark03 testen fikk jeg ca 9500 i score men i dag kjørte jeg testen igjen og fikk bare 6700 jeg prøvde igjenn men fikk samme dritten hva er det som har skjedd? :cry:

Det er ikke noen forandringer i i hardware delen siden sist

altså har jeg 3.0ghz intell p4

abit IC7-G

2x512 crucial 3200

6800le gainvard

Skrevet

Ok, sjekk om du har lave verdier på spenningene på psu, kan eventuelt være et problem til tider, sjekk også verdiene på temperaturen på gpu, er den veldig høy så kan dette være en indirekte årsak (kortet klokker seg ned når den når en viss temperatur mener jeg).

Har du lagt inn nye drivere i det siste? Prøv å avinstalere alt og legge inn på nytt (bruk eventuelt drivercleaner).

Skrevet
gjør dette i løpet av morgendagen, men nå er det tid for litt lekser jahoooooo :dribble: haha

Har du sjekket at de åpnede pipelines fremdeles er åpne? Fjerner du Rivatuner forsvinner modden.

Skrevet

jeg tror jeg veit ka som kan være feilen.

For 2-3 måneder siden forsvant lyden min på mitt IC7-G hovedkort, og jeg kjøpte et nytt lydkort men når jeg tar ikke 3dmark03 å tester lydkortet mitt som de gjorde før. kan dette være feilen?

i så fall hva kan jeg gjøre? :cry:

og har ikke åpene piplines og vertex lengere jeg gikk bare tilbake til normalt for noen dager sia men det kom ikke så synnsykt stor forskjell i 3dmark.

men, men :hrm:

skal åpne de igjenn når jeg har formatert

Skrevet

Ser ut som du har funnet ut av det selv, når det gjelder lydkortet så anbefaler jeg deg å skru det av i selve bios, på den måten burde du ikke få noen konflikter når windows lastes inn.

Det er en relativ stor forskjell med de ekstra pipelinene , opp til 25% i noen tilfeller har jeg hørt avhengig av hvor mange du må åpne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...