Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

blokkert av router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DNS-adresser skifter du ved å høyreklikke på mine nettverksteder, egenskaper, høyreklikke på lokal tilkobling, Velger Internett protokoll og trykker på egenskaper, se så nederst. Der kan du fylle ut DNS-adresser.

 

Jeg bruker 217.13.4.24 og 217.13.7.140

 

 

Har disse sidene forresten fungert før? Har du prøvd å restarte maskinen? Har du installert Norton Internet Security eller noe i den duren?

Lenke til kommentar

Prøvd å pinge adressene du ikke kommer inn på? Da ser du iallefall om du får gjort DNS oppslag, og om du har kontakt.

 

Prøv start -> Kjør -> CMD

 

Ping "f.eks. www.ikke.no"

 

PING hotell.webinfo.no (62.70.76.17) 56(84) bytes of data.

64 bytes from hotell.skiinfo.no (62.70.76.17): icmp_seq=1 ttl=247 time=15.9 ms

 

Her ser jeg at min pc klarer å gjøre et dns oppslag på www.ikke.no. Den "ekte" adressen er hotell.webinfo.no med ipadressen 62.70.76.17 Desuten får jeg svar, noe som tilsier at jeg har kontakt.

 

Så vist det ikke virker til meg nå er det noe galt med nettleseren min.

Får du gjort dns oppslag, men ikke svar på ping er det noe galt hos din isp. (Somregel)

Får du ikke gjort dns oppslag engang er det mest sansynelig feil i ditt oppsett.

Lenke til kommentar

Er den routeren ny? Ligger det noe gammel morro på den?

 

Det går an å blokkere websider i en del routere. Det bør du kunne finne ut ved å logge på routeren og sjekke...

 

Edit:

Har den vært brukt på en arbeidsplass, så hender det at sjefen ikke liker at slavene driver å dater i arbeidstiden :love:

Endret av aron
Lenke til kommentar

står bare forespørsel avist når jeg skal pinge www.dagbladet.no

 

routern er ny...har fått sidene til å funke etter at jeg har begynnt med router

 

edit: det funker fint å pinge www.ikke.no men ikkede sidene som jeg vanligvis ikke kommer inn på

Endret av Harry_-_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...