Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows XP Pro lar seg ikke installere (LØST)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har prøvd å sette den som slave på både IDE1 og IDE2, men ikke som master på IDE2.

 

Dere glemmer èn ting - som dere forøvrig har kunnet lest i min første post, og det er at jeg har prøvd å gjøre dette på ihvertfall 3 disker til (forskjellige).

Akkurat as we speak, så prøver jeg nå å installere WXP på min 250 GB Maxtor SATA disk - og heller ikke her får jeg lagt inn Windows.

Og ja - alle SATA innstillinger i BIOS er dønn korrekte, og F6 er benyttet osv.........:-)

Ved installasjon her kommer følgende feilmelding opp under Setup:

"Setup cannot copy the file: wdma_int.inf"

 

Hvis jeg så skipper denne fila - så kommer det bare flere lignende feilmeldinger - bare at det da er andre filer den ikke can kopiere.

 

Så som sagt - det er ikke kun relatert til Samsungdisken.

Det er derfor jeg har en mistanke om at det er et problem med HK'et - men jeg vet ikke om feil på HK kan avstedkomme akkurat slike feil/problemer som jeg har her.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Det må jeg innrømme at jeg ikke har fått med meg :blush:

 

De gangene jeg har fått akkurat tilsvarende feilmeldinger har det vært pga minnefeil (twinmos bajs), og da har det vært 100% identiske symptomer, stopp ved kopiering av filer, og forskjellige filer hver gang stort sett.

 

Jeg har fått med meg at du har prøvd med forskjellig minne, men det kan allikevel være verd å ta en runde med Memtest86 bare for å være helt sikker.

Lenke til kommentar

Will do

 

Brente en bootable CD med image av Memtest - og utfører testing akkurat nå.

Holdt på i 47 min nå - og ingen feil hittil.

 

Edit: Skal denne greia bare stå å gå og gå. Slutter den etterhvert av seg selv og kommer med resultater, eller går den i en uendelig loop..............og må avbrytes av meg? Den har ihvertfall kjørt alle de 8 testene som er beskrevet på Memtest- siden. Test no. 9 er ikke del av standardtesten som jeg ser - kanskje skal jeg kjøre 9ern også.......?

Nei, den har faktisk kjørt alle testene - og rapporterte feil på hver test er = 0

 

Den har nå passert alle tester 7 ganger - så nå sier jeg meg vel overbevist om at det ikke er noen minnefeil - og det samsvarer med at jeg har testet med 6 andre RAM- brikker også.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom alt har jeg komt til følgende konklusjon:

"Det hviler en forbanneles over deg."

 

Det eneste du kan gjøre nå er å finne frem en slegge, dampveivals eller lignende og destruere ditt datautstyr. Deretter løper du til nærmeste Elkjøp og kjøper deg en ferdigmaskin, en sånn en med multimedia og intronett eller hva det heter. og litt valium hjelper nok også.

 

 

Eller..

 

Jeg hadde lignende problem en gang.. det viste seg at jeg hadde montert hovedkortet feil i følge komplett.. hvordan jeg fikk det til er jeg ikke sikker på.. har montert flere hovedkort både før og etter uten prolem. deler av hovedkortet den gang hadde hvertfall blitt kortslutta eller noe og symptomene var lignende som de du har.. Du kan eventuelt prøve å fjerne HK fra kabinettet og kjøre testene med HK i esken det kom i.

 

Høres også ut som om du har feil på HD'en siden den ikke blir funnet av bios når den er satt opp som slave på en maskin som funker fra før. Jeg hadde problem med en maxtor disk da brukte jeg et maxtor diagnose program og det fant feil på den. Samssung har muligens noe lignende. Her f.eks: link

EDIT: Her

 

 

ellers kan du jo prøve om cden er 100% ved å sette den i en annen maskin og prøve å kopiere alle filene over(husk skjulte filer etc). Eventuelt et program som lager cdimage av den så du er sikker på at hele blir lest.

 

så.. enten er det CD-en, HDen og/eller HK/prosessor.. Eliminer cden med kopieringssjekk, eliminer HD med diagnose program, eller ved å få den til å funke i en annen maskin. med CD og HD eliminert kan du prøve teste med løst HK..

 

Håper du får det til..

Endret av armyofme
Lenke til kommentar

Det med forbannelse tror jeg er nærmeste forklaring ........:-)

 

CD'n er sjekket med en annen XP CD - den klarer heller ikke å installere på samme HDD.

 

Samsungs diagnoseverktøy er prøvd - den fant ingenting feil på disken.

 

Har også prøvd med annen HDD - samme problem.

 

HK er satt korrekt i - 100% - man kan ikke få til det feil - ihvertfall ikke etter å ha montert utallige HK i løpet av mange år. Kortslutning er utelukket.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt akkurat samme problemet som deg to ganger. ene gangen var det ram andre gangen dårlig cdrom/xpcd.

Så har jeg forstått rett her:

Du har testa flere Hdd, flere Xp cd'er, flere rambrikker, flere PSU. Og ingenting forandrer seg da? samme feil?

Testa en annen cpu?

Lenke til kommentar

Ikke testet en annen CPU.

 

Jeg løp ned på Elkjøp her og kjøpte meg en ny disk. Dermed gikk Windows- installasjonen greit. Helt til jeg kom halveis inni der Windows har rebootet maskina og driver og kopierer over filer til disken. Da opplevde jeg at Windows gav feilmelding om at den ikke klarte å kopiere over den og den fila. Og det var sinnsykt mange filer den ikke klarte å kopiere over - og dermed gikk jaggu faen meg den installasjonen til hæ****** også............jeg skjønner ikke annet enn at det må være no galt med HK. Jeg har jo prøvd med en annen XP CD - og det gikk jo heller ikke bra. Kan umulig sitte med to stk. ubrukelige WXP CD'er på samme tid....!!

 

EDIT: Pussige greier - jeg avbrøt nå installasjonen, bootet nok en gang fra WXP CD'n - da fortsatte XP installasjonen - og denne gangen ble den fullført helt til slutt. Så nå er Windows installert, og alt synes å være normalt!!

 

Puhhhhh - for et detektivarbeid.......tok meg flere dager - og enda aner jeg vel ikke helt hva som var årsaken. Sannsynligvis var det vel disken da - men hvis det er sant, ja da har jeg jo tre disker til som ikke fungerer da - og det har jeg absolutt NULL tro på.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...