Gå til innhold

Nytt 64-system, muligens 32-system


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt litt problemer med hovedkortet mitt, og har nå kommet til at jeg skal investere i nytt system...

 

Det er vel ca 2 år siden jeg har sett på hardware og er da litt usikker på hva jeg skal kjøpe meg. Valgene står mellom 32 eller 64-system.

 

Er det noen som kan foreslå kjøp av hk, skjermkort, cpu og minne både på 32 og 64?

 

( jeg holder på å sjekke psdata.no, så jeg skal komme med mitt forslag snart )

Endret av Errae
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklage glemte prislappen helt,- på 32-systemet ca 5000 ?

Jeg har ikke aning om hva et 64-system koster, så her må man bare bruke fornuften...

 

( ps. vil helst ha AMD )

Er det ikke slik at et socket 754 med Sempron er "mest for pengene" for tiden ? Alternativt den nye Celeron D, som visstnok ikke er håpløs.

Ellers så er det rart at det ikke er flere micro ATX hovedkort og kabinetter tilgjengelig. Et kort som ser interessant ut er dette :

MSI RS 480

Med ATI RS480 chipset. Socket 939, og PCI express. Skulle være et bra utgangspunkt for en liten 64-bit boks. Integrert VGA også, som fungerer så lenge du ikke skal spille.

Lenke til kommentar
Gå heller for et S939-system med PCIe. Koster ikke mye mer, men er mer fremtidsrettet.

 

Hjelper ikke om det er fremtidsrettet hvis det ikke fungerer i dag.

 

Har hørt veldig mange som har hatt store problemer med 939, bla er de veldig kresne på RAM. Vet ikke om dette er representativt, men de er hvertfall mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Gå heller for et S939-system med PCIe. Koster ikke mye mer, men er mer fremtidsrettet.

 

Hjelper ikke om det er fremtidsrettet hvis det ikke fungerer i dag.

 

Har hørt veldig mange som har hatt store problemer med 939, bla er de veldig kresne på RAM. Vet ikke om dette er representativt, men de er hvertfall mine erfaringer.

S939 fungerer vel så bra i dag som et S754-system. Er nok visse brikkesett som liker noen ramtyper mindre enn andre, men det kan lett unngås med bare en liten spørrerunde her inne på forumet.

Personlig ville jeg aldri kjøpt S754 i dag, når S939 finnes som et mye bedre alternativ til omtrent den samme prisen.

Lenke til kommentar
Hvilket ram og cpu anbefales på et s939 kort ?

OCZ, Corsair, Kingston og Geil er bra merker. Bare hold deg unna twinmos og no-name ram, så skal vel alt gå bra.

 

Jeg ville enten valgt:

 

-AMD 64 3000+ "Winchester"

 

-AMD 64 3200+ "Winchester"

 

-AMD 64 3500+ "Winchester"

 

Pris får avgjøre hvilken CPU du velger. Alle disse er meget gode overklokkere, og stopper på cirka samme overklokk (Omtrent 2,6Ghz).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...