Gå til innhold

Ikke nok strøm? Geforce Fx5900Xt


xD^^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Straumforsyningen klarer nok ikkje å levere nok straum til skjermkortet. Dette pleier vanlegvis i å resultere i at maskina kræsjer stadig vekk, men det virker som skjermkortet merker at det ikkje får nok straum og varsler om dette og senker straumforbruket for å hindre at maskina kræsjer.

 

Mest sannsynleg må du ha ein ny straumforsyning, så sant du ikkje kan fjerne overflødige komponentar i maskina som bruker straum.

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar
' date='22/02/2005 : 14:49'] Jeg har Nvidia Geforce Fx5900Xt...

Nå for litt siden fikk jeg beskjed om:

"Skjermkortet får ikke nok strøm, så derfor må kvaliteten senkes."

Hva skal jeg gjøre?? HJELP!

Hva betyr dette?

Har det fungert normalt en stund? Kom meldingen helt uten at noe var gjort med maskinen? Satt i ekstra hardware e.l.? Du kan jo sjekke at strømkabelen til kortet er skikkelig i, eventuelt koble ut en cd-brenner eller disk eller noe du ikke trenger for å se om det da fungerer greit.

Lenke til kommentar

fått det samme problemet før. samme kort.

det står i en liten bok, som du (sikkert) fikk med skjermkortet at strømkabelen du plugger i skjermkortet helst skal være "alene", med det mener jeg at bare skjermkortet skal være på den strømledningen.

 

hvis du absolutt må, skal skjemkortet ha den første pluggen på strømledningen.

Lenke til kommentar
' date='24/02/2005 : 10:07'] Jeg har ikke plugget i noe ny hardware, jeg har bare latt pc'en stå der....lissom ikke gjort noe....

Den er også ganske ny....

Jeg kjøpte den fra MAMOZ....Pakkepc.....Månedens PC novemer...kåret av Dinside.

Rart hvis de sender med PSU'er som er for småe da :p

Men jeg aner ikke hva som er grunnen... :cry:

Kan være sykt mye rart, ikke lett å si hva det spesefikt kan være. Men det er neppe en for svak PSU. Siden du har kjøpt en pakke maskin, og mamoz er en god web.

 

Prøv med en annen ledning, kan bare være feil på den ledningen. Kabelen sitter bare litt løst, den skal sitte ordentlig godt fast. Men så kan det også være feil på PSU eller skjermkort som fu**** alt opp. Men mamoz har jeg hat svært god erfaring med når det gjelder kundeservic. Du kan jo ringe dem, og spørre hva de mener. Eller kan det være at du kan flashe korte og se om det hjelper. Laste ned nyeste driver osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...