Gå til innhold

Plexi `n Alu [update 2.5]


Anbefalte innlegg

Er sponset av:

vendur.gif

 

Har tengt til å lage kabinett, så legger ut en liten worklog.

Det skal lages av plexi med hel Aluminiums front.

Har også tengt til å sote plexien (håper det er greit at jeg stjeler ideen din Tabaqui, det var bare så nyydelig) (skiftet ligsågodt til speilingsfilm jeg...) :D

Ellers kommer det til å bli noen lys og diverse "juggel" :love:

Har dessverre tengt til å lage kabinettet ganske likt sunbeam sitt, siden jeg ikke helt greier å finne på noe bedre.

 

Her er en foreløbig SketchUp skisse.

skisse_tumb.jpg

 

Penger brukt:

Microplex: 1911,-

 

EDIT: Endring i planen

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bli fint dette, men skal du ha vannkjøling i det, siden du har brukt sketchUp-komponenter som tilsvarer dette?

Egentlig er dette ikke en worklog enda:

Hva er IKKE worklog?

 

Ideer, planer og drømmer som du ikke er i ferd med å realisere, skal ikke postes her (det er ikke en worklog). Det er lov å fortelle hva man skal gjøre som neste steg i en worklog - men "the big idea" som du ikke har begynt å arbeide med kan du poste under "case mods".

 

Kilde: hw.no > forum > overklokking > Regler for bruk av worklogs.

 

EDIT: sota plexi er ikke noens ide (fra forumet ivertfall) så du trenger ikke å unnskylde deg for det. :whistle:

Har selv tenkt til å bruke dette i mitt prosjekt (oppstartsdato: ukjent) uten å ha sett noen andre med dette.

Endret av sigen
Lenke til kommentar
Kan bli fint dette, men skal du ha vannkjøling i det, siden du har brukt sketchUp-komponenter som tilsvarer dette?

Egentlig er dette ikke en worklog enda:

Hva er IKKE worklog?

 

Ideer, planer og drømmer som du ikke er i ferd med å realisere, skal ikke postes her (det er ikke en worklog). Det er lov å fortelle hva man skal gjøre som neste steg i en worklog - men "the big idea" som du ikke har begynt å arbeide med kan du poste under "case mods".

 

Kilde: hw.no > forum > overklokking > Regler for bruk av worklogs.

Skal ha vannkjøling ja, regner med at jeg ender opp med et BigWater kit...

Viste ikke at det var så strenge regler for det, men jeg begynner i morgen tidlig...

Så det er ihvertfall ikke en drøm som aldrig blir realisert... ;)

Lenke til kommentar

Siden du begynner i morgen, så er sikkert moderatorene fornøyde.

Kanskje en påminnelse til andre: har du ikke begynt, men begynner f.eks. innen den neste uken, si det, så slipper du "trøbbel" med moderatorene.

Ikke så mange som vet om de strenge reglene, men det går som regel fint. Hvor mange er det egentlig som leser regler og rettningslinjer som oftest? (noen få, jeg er en av de som gjør det noen få ganger selv.)

Lenke til kommentar

UPDATE!!

 

Først vil jeg bare beklage for dårlig bildekvalitet, siden jeg glemte kameraet hjemme, og bestemmte meg får å knipse noen bilder med mobben...

Har vært en liten tur på verkstedet nå, er ganske godt utstyrt egentlig...

http://img.photobucket.com/albums/v670/m3tro89/Bilde41.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v670/m3tro89/Bilde39.jpg

 

Plexien jeg skal bruke er dessverre bare 3mm...

Den hentet jeg fra noen gamle blider jeg fant... :D

Bilde33_tumb.jpg

 

Fant meg en bra sag og satte igang

Bilde43_tumb.jpg

 

Og etter endel kapping ble det sånn...

 

Bilde45_tumb.jpg

 

Som dere sikkert kan se så ser plexien litt "herpet" ut, men når jeg kom hjem vasket jeg litt og resultatet ble ganske så bra...;)

 

plexi1_tumb.jpg

 

Til dere som lurer, hvis det er noen... :p så ble kluten seende sånn ut :p

 

klut_tumb.jpg

 

Det var alt for denne gang, fortsetter i morgen..

Kan forresten nevne at prosjektet MÅ være ferdig og 2 uker, så det kommer til å bli gjevlige oppdateringer... ;):thumbup:

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar

MINI UPDATE!!

Har fått speilingsfilm på en av sidene nå...

Når det ligger mot en "mørk" overflate

DSC01407_1.jpg

 

Når Man holder det opp

DSC01409_1.jpg

 

Drikke må man jo også ha

DSC01405_1.jpg

(til å rense plexien)

 

det var alt for denne gang...

blir å kutte mye hull til diverse stuff og legge på litt mer speilingsfilm så kommer det update igjen... :D:thumbup:

Lenke til kommentar
Har du vasket plexien med alkoholen? Hvis det er for sterkt begynner kanskje plexien å etse, og da ser den ikke så fin ut. Prøv på en liten plexibit først. Anbefaler isopropanol eller 2propanol, som også går under navnet kondensfjerner. Selges på bensinstasjoner, 18kr for 2dl på hydro texaco ;)

Hadde også hørt noe om dette, men spurte en som jobber med å lage reklame plakater på buss ol. og han sa at det funket kjempe bra (fikk forresten både spriten, "tapen" og verktøy til å ta vekk luft bobler hos han) :thumbup: han er jo også en venn av ste faren min... :D

Har ikke sett noe til etsing heller ;)

BTW, spriten er sterk ja... :p

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

UPDATE!

 

Legger opp en liten update, er dessverre ikke så mye grunnet problem med kameraet..

 

Har kuttet opp bak platen og perforert hull til radiator.

(er ikke så fornøyd med perforeringen)

DSC01503Small.jpg

 

Har også lagt på litt mer "speilingsfilm" men har ikke noen bra bilder (kamera prob)

Her kan man ihvertfall såvidt se bakplaten med filmen på, og "arbeidsstedet" mitt... ;)

DSC01504Small.jpg

 

Har også kuttet vifte hull i front og top + mye pussing..

 

Kommer mer når jeg får kameraet til å funke igjen ;):thumbup:

BTW: har vært litt lite jobbing med kabinettet i det siste, men nå kommer det for fullt... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...