Gå til innhold

Anbefaling ultraportabel med 12'' skjerm?


Hubble

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hverken iBook eller PowerBook er ultraportable. Ultraportabel = <2kg, <1.5" tykk

 

Se på disse:

IBM ThinkPad X40/X31 (Laptops.dk)

Elitegroup ECS G220 (Multicom)

Netshop 1551 (Netshop)

 

ThinkPad X40/X31 er helt klart de beste, med best byggekvalitet, vekt, skjerm og batterilevetid. X40 veier snaue 1.2kg! :dribble: Men koster litt mer. X40 får opptil 7 timer på 8-cellers batteriet, mens du får bare rundt 2 timer på de andre 2, de veier også mye mer.

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Bladet HjemmePc eller lignende tror jeg hadde test av Zepto sin tolvtommer.

 

Drømmemaskinen blandt 12" ultraportable er nok X31 eller den nyere (og dyrere) X40. En superduper maskin med batteritid og alt som hører til. Og enda viktigere for bærbare: Den er dønn solid.

Har selv en T42 (14") som jeg knoter på her og nå, og den har jeg prestert å klare å tråkke på litt av og til... (Har nå offisielt begynt å legge fra meg bærbaren i bordhøyde™) Men intet har skjedd. Har eid flere andre maskiner av ulike produsenter og dette er nok den beste maskina jeg har hatt. Ankepunktene er nok at IBM ikke alltid er sist på teknologi og generelt har litt tregere oppstart enn andre (er snakk om sekunder men men) men når det er sagt så er dette supre maskiner som iallefall jeg ikke har noe problem med å akseptere prisen til. (Dessuten må det nevnes at IBM har masse flotte tileggsprogram som også er nyttige.)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Jeg er ute etter en ultraportabel laptop, enten med widescreen eller vanlig skjerm. Wlan, god batteritid m.m.

 

I prisklasse opp til 14 000

 

 

Hva anbefales?

Sjekk ut Sony Vaio. De har mange modeller under 1 kg. Ekstra batteri i forskjellige størrelser. Opp 4xstandard. Gir vel 8-10 timer.

 

Synd at ikke Sony Vaio selges i Norge.

Kan jo bestille på internet.

Lenke til kommentar

Takk for svar :yes: Jeg skal bruke den primært til tekst, internett, film-på-reise, ikke spill eller tunge program. Dette blir PC-nr2 for meg. Ekstremt viktig at den er lett å ta med, må ha vga-ut og mulighet for tilkobling til projektor for vising av ppt- filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...