Gå til innhold

5.1 sett med bra, men ikke nødvendigvis høy lyd?


Anbefalte innlegg

Skal ha meg et 5.1-sett nå til Audigy 2-lydkortet mitt. Er på jakt etter et høyttalersett som høres bra ut, men ikke nødvendigvis spiller så fryktelig høyt.

 

Har hatt et headsett i 11 år (R.I.P. - tok kvelden forrige uke) som jeg synes det var ganske bra lyd i, AKG K-300. Har vært innom HiFi-butikker, og hørt på anlegg til 20.000,- og 100.000,-. Jeg hører forskjell, men hva var egentlig så mye bedre? :D

 

Settet skal brukes mest til spill, kanskje litt film, og "bakgrunnsmusikk".

 

Bør minstekravet være at settet klarer 20-20KHz? Ikke sett så mange som klarer det, men...

 

Prisklasse? Tja. Helst under 1000,-, men tar imot tips om dyrere sett også, selv om det neppe blir aktuelt.

 

Dersom maksprisen på 1000,- er umulig med "kravene" mine, kom da gjerne med forslag til lukket headsett istedet som oppfyller de samme kravene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech x-530?

 

-Det er billig..

-Klar lyd(spesielt med ditt lydkort vil jeg tro)

 

Litt mye bass, men det kan du jo selfølgelig regulere ned.

Uansett om du ikke skulle bli fornøyd, er det jo ikke så stort tap da.. 6-700,- liksom..

 

Anbefaler at du hører på noen sett.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene. Tar gjerne imot fler.

 

Har kikket i prisguiden på begge to, og Z-640 har faktisk gått OPP i pris etter at større webbutikker har sluttet å selge den... :( Den var nede i under 500,-, og nå koster den minst 753,-. Får se mer på X-530-settet, istedet da.

 

Noen som har Logitech X-530 som kan bekrefte/avkrefte bra lyd ved vanlig volum?

Lenke til kommentar
Men X-530 høytalerene imponerer. Jeg har hørt veldig mange ulike lydsystemer. Også studiohøytalere.

 

x-530 kjøpte jeg for ca 1 mnd siden, det imponerte stort!

 

x-230 og x-530 er fine budsjettsett med nærmest perfekt lyd...

 

heh.. søkte litt rundt..

Tror det er en del som har x-530, så kom igjen svar da folk :D

Lenke til kommentar

Jeg har skrudd subben helt ned og satt den i vinduskarmen. Subben lager plenty med bass uansett hvor den plasseres. Ingen vits i å sette den i en krok for å få ekstra bass.

 

Pass på at lydkortet er stilt inn på 5.1 lyd.

 

Jeg spiller endel med headset. Da stiller jeg lydkortet inn på stereo og koblet headsettet i headsettutgangen på ene satelitten. Hvis jeg glemmer å stille tilbake til 5.1 blir lyden veldig dårlig.

 

Kjøp forlengelsesledninger til satelittene. Jeg kjøpte vanlige phonokabler på clasaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...