Daniel Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Er det mange her på forumet som har hørt om det (originalt tyske) metal-bandet RAGE? De har spilt i over 20 år nå (de første årene het de Avenger), og har gitt ut over 20 album på denne tiden (den totale diskografien (som også inkluderer samle-CD-er o.l.) er på rett over 30). Selv eier jeg så langt dessverre kun den nyeste utgivelsen, From The Cradle To The Stage, et sett med to DVD-er, en med konsertopptak fra 20-års-feiringen deres i fjor og en med diverse ekstramateriale, som eldre live-opptak og videoer, og to CD-er med sangene fra konserten, til sammen omtrent 35 sanger fra hele karrieren deres. De har en del sanger liggende ute for hvem som helst å høre på på nettsidene sine. Så, nok en gang spør jeg, har noen her inne hørt om dem? Noen som hører på dem til vanlig? Her i Brønnøy er vi omtrent tre som gjør det.
notalive Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Jeg er da stolt over å være en av de får 2 dvd-er til uka håper jeg Jeg synes forresten det er skummelt få som har hørt om dem.
embark Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 (endret) Hmm... Har ikke hørt om Rage, nei . Kan du sammenligne musikken med eventuelt mer "kjente" band? Endret 19. februar 2005 av fragmaster Jay
notalive Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Nå spør du vanskelig, tror jeg. I mine ører har ingen så bra/pen musikk som RAGE har... men såklart jeg hører jo ikke på noe annet for øyeblikket(siste to - tre ukene)
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Jepp, har hørt om dem, var en hit på 80 tallet..
Daniel Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Skrevet 19. februar 2005 Hmm... Har ikke hørt om Rage, nei . Kan du sammenligne musikken med eventuelt mer "kjente" band? Vel, nei. Kan ikke komme på noen band som ligner. Du kan jo høre på noen av sangene de har lagt ut på nettsidene sine, f.eks. From The Cradle To The Grave, eller Back In Time.
TAAB Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 He..jeg har faktisk en lp liggende som jeg kjøpte for ufattelig mange år siden
Daniel Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Skrevet 19. februar 2005 (endret) Hva slags metall er det? Heavy. EDIT: Power, var det faktisk. Endret 19. februar 2005 av nerdVANNA
TAAB Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Måtte ned i kjelleren å kikke. Det var Reign of fear jeg hadde liggende. Den gang var det vel det som ble kalt tysk speedmetal,
Daniel Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Skrevet 19. februar 2005 Måtte ned i kjelleren å kikke. Det var Reign of fear jeg hadde liggende. Den gang var det vel det som ble kalt tysk speedmetal, De spilte speed metal i begynnelsen, det stemmer det.
notalive Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Du vil garantert ikke angre om du liker denne typen musikk, selv likte jeg ikke denne musikktypen før jeg fikk høre musikken deres
Bytex Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Det er ganske straight powermetal, altså mye gitarriff, raske doble basstrommer og melodiøs high-pitch vokal. Jeg så Rage live i 1999, det var meget bra. Man da sto jeg sammen med en tysk blodfan som bare sutra over at konserten ikke var like bra som de 20 andre konsertene han hadde sett.
Daniel Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Skrevet 19. februar 2005 Det er ganske straight powermetal, altså mye gitarriff, raske doble basstrommer og melodiøs high-pitch vokal. Du har visst mer peiling enn meg. (Ikke at det sier så mye, men uansett.) Power metal, var det visst.
notalive Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 (endret) Det er ganske straight powermetal, altså mye gitarriff, raske doble basstrommer og melodiøs high-pitch vokal. Jeg så Rage live i 1999, det var meget bra. Man da sto jeg sammen med en tysk blodfan som bare sutra over at konserten ikke var like bra som de 20 andre konsertene han hadde sett. -slettet-... leste ikke posten 100%... Endret 19. februar 2005 av notalive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå