Gå til innhold

Mangler CPU i pakke fra komplett data


Anbefalte innlegg

Fikk i dag pakke fra komplett data. Hovedkort , minne, vifte etc. Men det manglet cpu. Pakken var ikke på noen måte skadet , det stod at 1 stk cpu var levert. (XP1800). Men det finnes ikke noe spor etter noen prosessor.

:sad:

 

Noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy **** dette her suger!

 

Har aldri opplevd dette før, men har akkurat mottatt nytt hovedkort,cpu og ram fra databutikken.

 

Hovedkortet har støtte for lan, men inntaket til nettverkskabelen mangler.

 

________________________

 

P4 [email protected] Northwood

Asus P4S533

256 MB DDR Samsung

Geforce 3 TI 200 250@470

40 GB Western Digital

Plextor 24/10/40A

NoiseControl miditower

Windows XP

Lenke til kommentar

Komplett klarte å sende 2 x 128 mb rdram brikker istedenfor 2x 256 mb rdram brikker! Jeg ga beskjed og de fikset opp etter seg, men det førte til at min nybyggede pc måtte vente noen uker ekstra før den kunne brukes :sad:

 

Tenk om noen som ikke hadde hatt peiling hadde fått de, og ikke merket noe! Da ville komplett klart å svindle noen for en tusing!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-22 15:56, Methcal skrev:

Tenk om noen som ikke hadde hatt peiling hadde fått de, og ikke merket noe! Da ville komplett klart å svindle noen for en tusing!


 

Heh, men skulle en som ikke har noe peiling bygge en maskin selv? Unansett ville jo ikke maskina fugert uten en CPU. Og hvis du skal bygge en maskin bør du vite hva en CPU og hvordan en CPU ser ut og at du behøver den, så jeg tror ikke komplett hadde klart å svindle så mange på den måten :razz:.

Lenke til kommentar

Dere får ha meg unnskyldt geirma og Simen Bakke, dette inlegget gjelder ikke dere, som stilte og besvarte et noenlunde fornuftig spørsmål og ga et fornuftig svar.

 

Men resten av svarene du har fått ligger jo hinsides all fornuft, maken til samling av toskete replies er det (heldigvis!) lenge siden jeg har sett her!

 

- Komplett snylter folk, - dette suger, - fikk en kartong med dasspapir, - ville klart å svindle folk for en tusing, etc etc.

 

Dette tilhører så avgjort "trehjulssykkelstadiet", og inntil "d´herrer" er istand til å resonnere på en noenlunde fornuftig måte, bør dere heller holde kjeft!

 

Har det _aldri_ slått dere at også Komplett kan gjøre feil? I en sikkert travel hverdag, forekommer slikt også der, dessverre. Men derfra, til å hinte i retning av svindel og bedrag, er bortimot injurierende, noe dere skal være glade for ikke rammer dere! For jeg tar faktisk for gitt at dere havner under grensen for strafferett......?

 

Og skulle noen av dere tro at jeg er ansatt i den butikken, så tar dere fullstendig feil.

Men føler berettiget harme ovenfor slike meningsløse og tomhjernede utspill uansett hvem det måtte gjelde, i håp om at man kanskje neste gang tenker seg litt om før man babler ivei som papegøyer!

 

/Skrue

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-06-22 16:56 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-06-22 17:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Heh, men skulle en som ikke har noe peiling bygge en maskin selv? Unansett ville jo ikke maskina fugert uten en CPU. Og hvis du skal bygge en maskin bør du vite hva en CPU og hvordan en CPU ser ut og at du behøver den, så jeg tror ikke komplett hadde klart å svindle så mange på den måten :razz:.



 

Det er ikke nødvendigvis bare dem som bygger en hel PC som kjøper Ram. Ram er vel det enkleste å bytte i en PC, og alle kan gjøre det.

 

Jeg har opplevd noe lignende. Bestillte en 128mb brikke, og fikk en 64mb.

Lenke til kommentar

Til Skrue: Du blir litt pissa når de ikke gidder å sende noe som var på lager når jeg bestilte for 2 uker siden. Så jeg må nok svikte komplett der ja, men komplett ruler på garanti. "Pølsemannen" gir ut nye CPU på garanti når han ser at L1 bruene er tegnet over med blyant og kjernen er svart :razz:. Syntes nesten synd på dem som driver selskapet.

Lenke til kommentar

VEl , mitt råd er å ringe til en av de som er ansatt i ledelsen og ikke de som sitter på bestillinger eller varelager- grunnen er at det kan jo være en utro tjener der.

Jobbet i posten for to år siden og fikk høre en brutal historie- en av de som satt på strekkodemaskinen hadde laget seg en hel bunke med strekkoder som han klasket på alle datapakkene han så, med det resultat att datautstyr for over 100000 kr forsvant. han ble oppdaget da en radiomarkør ble sendt i en pakke og de peiles seg inn på han.

Men poenget er , når du får 128 mb ram isteden for 256 trenger det ikke være en tabbe, det kan også være ren svindel av en lageransatt. Så ikke ring lageret.

Lenke til kommentar

sjekk hovekortet noen ganger setter de den rett på for og spare plass og for at folk ikke skal rote bort den vesle pakka med cpu, i alt som beskytter forsendelsen.

hvis ikke skal amd cpuen ligge i en liiiiten hvit eske.(altfor liten :grin:)

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-06-22 18:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-22 17:19, Skrue skrev:

MrA, du har visst fremdeles ikke skjønt det?

Komplett "gidder" ikke å sende?


Tror du _virkelig_ at det er årsaken? At de ikke gidder?? I norges største data-webshop?

I så fall har du ytterligere befestet din plass i trehjulssykkel-avdelingen!



 

Når det er webshoper der ute med bedre service, leveringstid og pris så skjønner jeg ikke hvorfor du beskytter komplett.no så innmari. Jobber du hos dem selv eller noe?

 

Hvordan er du så ***** sikker på at dem ikke har svindla? Du har ikke noe bevis for eller i mot! Det der er ren svindel, kjøpe en ting og få en annen! Det er ihvertfall antyndning til lager personal uten noe hjerne (eller lagerpersonell MED hjerne).

 

Ikke kom hit med det der "for jeg vet alt" drittet ditt. Og hva mener du med: "I så fall har du ytterligere befestet din plass i trehjulssykkel-avdelingen!"?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-22 18:57, MrA| skrev:

Quote:


Den 2002-06-22 17:19, Skrue skrev:

MrA, du har visst fremdeles ikke skjønt det?

Komplett "gidder" ikke å sende?


Tror du _virkelig_ at det er årsaken? At de ikke gidder?? I norges største data-webshop?

I så fall har du ytterligere befestet din plass i trehjulssykkel-avdelingen!



 

Når det er webshoper der ute med bedre service, leveringstid og pris så skjønner jeg ikke hvorfor du beskytter komplett.no så innmari. Jobber du hos dem selv eller noe?

 

Hvordan er du så ***** sikker på at dem ikke har svindla? Du har ikke noe bevis for eller i mot! Det der er ren svindel, kjøpe en ting og få en annen! Det er ihvertfall antyndning til lager personal uten noe hjerne (eller lagerpersonell MED hjerne).

 

Ikke kom hit med det der "for jeg vet alt" drittet ditt. Og hva mener du med: "I så fall har du ytterligere befestet din plass i trehjulssykkel-avdelingen!"?

 

Jeg har aldri sagt at "jeg vet alt", og kommer aldri til å gjøre det heller.

Og har svært vanskelig for å tro at _bedriften_ Komplett noengang kommer til å svindle sine kunder!

At det kan finnes "råtne epler" i den kurven også skal jeg ikke bestride, men finner det urimelig å henge ut Komplett som svindlere av den grunn?

Og selvsagt har jeg ingen "bevis" hverken den ene eller den andre veien, men bruker alminnelig sunn fornuft i mine betraktninger omkring dette temaet. Noe ikke alle ser ut til å gjøre?

Bortsett fra det, så oppfatter jeg Komplett Data A/S som en ytterst seriøs bedrift i vår dataverden, uten dermed å "beskytte" dem på noensomhelst måte!

Men feil kan vi jo alle gjøre, tilogmed de som jobber i den bedriften også!

Tipper at du har "bomma" litt i ny og ne, du også?

Det er jo faktisk ganske menneskelig!

Og innrømmer gjerne at jeg svært ofte tar feil, men akkurat i dette tilfellet føler jeg meg rimelig sikker på at det ikke er jeg som bommer mest!

 

 

Og skjønner du ikke bekreftelsen om din plass i trehjulssykkelavdelingen, ville jeg vært meget forsiktig med å snakke om andres hjerner.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...