Njål1989 Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 (endret) Er det noen som har forslag til spill som er litt mer "jentete" enn "våre" spill?? Endret 18. februar 2005 av Njål1989
whom Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Vet ikke om vi har et spill beregnet på jenter i ungdomsalder, men Josefine og alle dem, er like populære blant jentene som gutta. Ellers vet jeg at det finnes jenter som spiller Den Lengste Reisen, som passer like bra for begge kjønn
Migr Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 The Sims... Tenkte det samme..visst ikke det så må det nesten bli Erotica iland
zl8ter Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 The Sims holder dem opptatt en stund, dessuten vil jeg også anbefale C.S.I spillene. Det VET jeg er populært hos jenter! -zl8ter-
Bytex Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 (endret) Pøh, bestevenninna mi spilte Diablo 2 på nettet i timevis hver dag en periode. Men hun er jo en av de sjeldne som er jente OG interessert i rollespill. Hu har spilt gjennom både Baldurs Gate 1 og 2 og Fallout 2 også. Vampire Masquerade: Redemption hadde hun og stor forkjærlighet for..men vi er sånne rare goth-mennesker som liker vampyrer. Men...sånn mer generellt er The Sims-spillene noe jenter gjerne blir veldig fortapt i. Det er noe spesiellt med å få full kontroll over livene til andre "mennesker" (simmer), og det er jo det damer forsøker å gjøre i parforhold likevel The Sims har veldig gode tutorials så du trenger ikke kunne spillet selv for at hu skal fatte interesse. Jenter har ikke så lav IQ at man trenger å undervurdere dem ved å gi dem barnespill FFS. Også har vel sånne fargerike plattformspill på konsoll brukbart dametekke. Av typen Crash Bandicoot, jak&daxter osv, søstra mi digger sånne spill. Lite til PC av den sorten da.. Endret 18. februar 2005 av Bitex
zl8ter Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Hepp.....Sly Racoon, Zoo Tycoon og ikke minst Mall Tycoon er også spill jeg vet noen jenter liker å dalle med :-) -zl8ter-
Njål1989 Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Skrevet 18. februar 2005 Ja, jeg har tenkt på Sims 2, men her er det enn del pcer på en ungdomms klubb som skal ha spill og noen spill som også jenter liker. TIL PC azz.. Men takk for gode svar Noen flere?
Qwark Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Samboeren min elsker Settlers 4og civilization, ellers så e det sims som tidligere nevnt.
Enceladus Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 RollerCoaster Tycoon 3, eventuelt 1ern og toern som er eldre men mindre krevende. http://www.atari.com/rollercoastertycoon/ Det kunne jo tenkes at Online Rollespill kunne fenge jenter (mmorpgs) feks World of Warcraft Anarchy Online Dette er dog spill hvor en må denge litt løs på motstandere, men muligheten for utforsking, oppdaging og chatting med andre personer osv kan fenge jenter. Og om en har venner i samme verdenen vil det bli gøyere. Spill hvor en ikke er alene om å spille men deltar sammen med tusenvis av andre. ups må stikke... bussen venter
Njål1989 Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Skrevet 18. februar 2005 Det er gode pcer så det renger vi ikke å bry oss om. Jazz tenkte eg på, men eg husker ikke hvordan det var med Dos kjøringen på det! Eller RT3 må jo seff. inn! Og skjerpings kjøpe inn WoW til et Grendahus, tror ikke det du. 1200 kr pr/år. Det er det vi får hver 3 mnd fremmover for å kjøpe nye spill! Ellers får vi enn del til å kjøpe spill første gang! Flere
jack_ Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Egentlig passer de fleste spill til jenter som gutter
Izor Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 (endret) Egentlig passer de fleste spill til jenter som gutter Enig! Er egentlig jenter så mye annerledes enn gutter? De jentene som faktisk liker å spille data, liker det samme som gutta Dvs. de kan like hva som helst, akkurat som oss. Endret 20. februar 2005 av Izor
Bytex Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 Joa, men saken er den at jenter ofte har en fordom mot dataspill generellt som en "guttegreie de ikke skjønner seg på". Lillesøstra mi f.eks. er helt overgitt over at kjæresten hennes kan sitte og spille Warcraft 2 i timevis..hun sier "Hva er så morsomt med å flytte noen små figurer rundt på et kart?" Det er bare å få damene interessert i PC'n, så åpner de seg. Venninna mi var som sagt seriøs Diablo 2-spiller, og elsker alle typer rollespill. Hun er ei normalt sosial jente som flyr ute på byen ofte. Trenger ikke være "nerd" for å spille data innimellom. Det er greia jentene må få ut av hodet.
ThruX Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 hehe det er jenter som er like interisert i HL2 og CS som meg så egentlig så er det ikke noen "gutte-spill" og "jente-spill" det blir jo bare teit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå