Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skoleprosjekt om mobiler


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ny her men, jeg prøver meg selv om. blir vel en del spørsmål fra meg angående dette prosjekte etterhvert ;)

Vi har da avsluttende prosjekt på skolen. Vi har fått om mobilens forandring/utvikling fra år 2000-2005. Har en del spørsmål angående prosjekte som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

 

Når kom den første fargeskjermen, og hvor mange pixler/farger hadde den, og hvordan mobil var det ?

 

 

gnott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger på mer spørsmål.

 

Når og hvilken mobil var den første med kamera ? (hvor mange piksler ?)

Når og hvilken mobil var den første med videokamera ? (hvor mange piksler ?)

Hvordan skjerm er det som har den beste skjermen ? (piksler og farger)

 

gnott.

Lenke til kommentar

Den første mobilen med innebygget kamera var vel Nokia 7650. Den hadde et VGA kamera som tok bilder i 640 x 480 piksler. 7650 hadde også en videofunksjon.

 

Hvilken skjerm som er best pr. dags dato er egentlig en smaksak, men de fleste nye mobiler fra nå av kommer med en 262144 fargers skjerm. Pikslene på skjermen skifter fra telefon til telefon, men de fleste Series 60 telefonene (Symbian OS) har 176 x 208 pikslers skjerm.

Endret av ^kissa^
Lenke til kommentar

7650 hadde ikke originalt video, nei. 3650 var først der, men det kom senere enn oppdatering fra Nokia som la til videofunksjon på 7650:)

 

På papiret er den beste skjermen i Norge (blant mobiler som er ute på markedet) Nokia 9500/9300's eller Sony Ericsson S700i's. 640x200 piksler hos Nokiaene, men kun 65536 farger. S700i kan vise 262144 farger, fordelt på 240x320 piksler.

 

Nokia 7710 har dog en enda sterkere skjerm, på 640x320, også den med 262144 farger. dessverre har ikke den havnet i butikkhyllene enda!

Lenke til kommentar

Disse svarene gjelder jo selvfølgelig kun det norske markedet.

 

Er ikke kun her oppe i nord mobiltelefonen har utviklet seg og de fleste nyvinninger har jo blitt utprøvd i Asia før de har tatt turen helt opp hit.

 

Kan jo, i forhold til å prøve å få til et godt prosjekt, å fortelle litt om utviklingen på andre verdensmarkeder og hva dette har hatt å si for vårt norske marked med de få produsentene som selges her.

 

Kun et lite tips.

Lenke til kommentar
Den første mobilen med fargeskjerm var vel en Siemens S25, som kom i 1999 med sin 4 fargers fargeskjerm.

Når du ikke har mer peiling enn dette, bør du kanskje la vær å skrive ;)

 

Siemens S10 var den første mobilen med fargedisplay. Den kom i 1998.

 

Andre "revolusjoner" der Siemens var først er:

 

1. slider-mobil: SL10 (1999, også fargedisplay)

1. med WAP: S25 (1999)

1. med MP3: SL45 (2000)

1. med Java: SL45i (2001)

1. med MP-kamera: S65 (2004)

Lenke til kommentar

Ok takker ! men, tingen er det at vi har om Sony Ericsson :innocent:

Hvordan mobil var den første som kom med fargeskjerm i 2001 av de, hvor mange farger og piksler osv hadde den skjermen ?

Trenger stoff om mobilene fra sony ericsson fra det året til det andre året (2001-2005) så vis dere vet om noen gode sider det står ting om sony ericsson så kom med dem! ;) eller kan dere hjelpe meg og si meg ting dere kan fra før av :thumbup:

 

 

gnott.

Lenke til kommentar
Den første mobilen med fargeskjerm var vel en Siemens S25, som kom i 1999 med sin 4 fargers fargeskjerm.

Når du ikke har mer peiling enn dette, bør du kanskje la vær å skrive ;)

 

Siemens S10 var den første mobilen med fargedisplay. Den kom i 1998.

 

Andre "revolusjoner" der Siemens var først er:

 

1. slider-mobil: SL10 (1999, også fargedisplay)

1. med WAP: S25 (1999)

1. med MP3: SL45 (2000)

1. med Java: SL45i (2001)

1. med MP-kamera: S65 (2004)

S65 var ikke først med MP-kamera! Jeg tror det var Nokia 7610! :yes:

Lenke til kommentar

Ericsson T68 hadde fargeskjerm, så ble Ericsson og Sony slått sammen, da kom etterfølgeren T68i som hadde fargeskjerm med 80x101 pixler og 256 farger, det var mulig å koble til kamera, mp3 spiller, radio, og sikkert noe annet også. Den hadde bluetooth, IR, kalender, det var mulig å synkronisere den mot en PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...