Gå til innhold

"Hakking" med 9600PRO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fikk idag mitt nye skjermkort - Radeon 9600PRO !

Skulle spille CS, og merket en litt irriterende hakking. MS og FPS er på sitt beste, og jeg har installert alle drivere osv.

Funket jo bedre på et GeForce4 MX420 (Med 60 fps)

Er slik at det hakker når jeg går. Ekstremt irriterende.

Har prøvd alt. Formatering, re-installering osv

Noen tips?

Takker på forhånd!

- dst

(Kjører OpenGL, 640x480 @ 32-bit / 75hz hvis det har noe å si)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Formatering?

Slikt drev jeg med før - formaterte MINST én gang i uken pga. problemer. Men etterhvert så jeg lyset - nemlig å løse problemene uten å formatere. Det er alt fra spyware/adware-søk til registerleking (forsiktig med sistnevnte).

Jeg har egentlig ikke noen tips til å løse problemet, ellers enn å finne eldre/nyere drivere - avhengig av hvilken du har nå. Nye drivere er ikke alltid de beste, vet du kanskje? :yes:

Skrevet

Prøv å sett vsync ON. Det hjalp meg når jeg hadde de problemene. Hakket ganske mye, uten, selvom 100fps. Men du vil da ikke få mer enn 75fps om du setter vsync on da, men det er vel bedre enn hakking.

Skrevet
Du kjører vel i 800x600? det må du nok med et 9600pro da det klarer nok ikke noe mer enn det

Har 9600PRO, og den klarer da fint å kjøre høyere oppløsning enn 800x600. Kjørte HL2 på 1280x1024. har også kjørt CS på 1024x768, ikke noe problem.

Til trådstarter: har du noen prosesser som kjører i bakgrunnen, som f.eks. oppdatering av antivirus, eller virus scan? Kjører selv Trend Internet Security, med automatiske oppdateringer, og hver gang denne laster ned, eller scanner disken mens jeg spiller CS, hakker det noe helt jæ..ig. Men når det er slutt på nedlasting, så går alt fint igjen....

mvh

Pantera

Skrevet
Du kjører vel i 800x600? det må du nok med et 9600pro da det klarer nok ikke noe mer enn det

Har 9600PRO, og den klarer da fint å kjøre høyere oppløsning enn 800x600. Kjørte HL2 på 1280x1024. har også kjørt CS på 1024x768, ikke noe problem.

Til trådstarter: har du noen prosesser som kjører i bakgrunnen, som f.eks. oppdatering av antivirus, eller virus scan? Kjører selv Trend Internet Security, med automatiske oppdateringer, og hver gang denne laster ned, eller scanner disken mens jeg spiller CS, hakker det noe helt jæ..ig. Men når det er slutt på nedlasting, så går alt fint igjen....

mvh

Pantera

Sant nok, men jeg kan ikke bruke samme oppløsning på steam/ multiplayer var det jeg mente.

Jeg klarer å kjøre 1600x1200 på HL2, MEN må ned i 1028x768 når jeg spiller online (CS og HL2)

Dette på et 6800nu med alle pipes åpne :whistle:

Skrevet
Geforce/Gainward/Nvidia fungerer bedre på "Open GL" enn det ATI gjør. ;)

Off Topic:

Greit nok det, men et Radeon 9600 PRO kort greier fint og kjøre cs uten hakking fordet.

On Topic:

Har du trådløst nettverk ? Da jeg brukte trådløst nettverk opplevde jeg hakking selv om jeg hadde fin ms og fps.

Skrevet

OT, men I second that. fikk mitt "nye" GeForce 4 ti4200 128 mb 4x AGP og det gir meg 100 fps glatt i 1.6. Mitt gamle GF 3 ti200 gav meg ikke 100 fps med mindre jeg så i veggen.

Skrevet

hva står ex_interp på ?, jeg installerte cplgui3 da hakka alt sinnsykt her hos meg. Vet ikke om det er lov, men fiksa det ved å skrive "ex_interp 0.1"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...