Mykesider Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Neptun1 skrev (2 minutter siden): Tvert i mot, vi skal hegne om de 31 landene (32 med USA) som er Nato-medlemmer, deriblant Canada som ikke er særlig vennlig innstilt til USA de heller. Hva skal EU gjøre - bombe Russland og andre farer som truer med EU-direktiv? Eu har ikke militær
Neptun1 Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Mykesider skrev (5 minutter siden): Eu har ikke militær Vet da det, men det er mange som tror det.
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Mykesider skrev (6 minutter siden): Det er lov å uttrykke med andre og formidle det som er sannheten. Sannhet er sannhet..man kan ikke finne opp en sannhet. Hvilket land kommer du fra? 5
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Mykesider skrev (6 minutter siden): Eu har ikke militær Jo. EU har militært samarbeid.. 4
Mykesider Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar obygda skrev (Akkurat nå): Jo. EU har militært samarbeid.. nei
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) Mykesider skrev (4 minutter siden): nei Jo https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/norge-og-eu-inngar-avtale-om-forsvars-og-sikkerhetspolitisk-samarbeid/id3040958/ Og her: https://en.wikipedia.org/wiki/Defence_forces_of_the_European_Union Endret 18. januar av obygda 6 2
Lenvar Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Ove38 skrev (15 timer siden): Det USA og Europa vi har hatt til nå er for svakt i møte med Kina og Russland. Derfor er alt som fører til et sterkere USA og et sterkere Europa bra. Det som nå pågår, bidrar til å skjerpe både USA og Europa i møte med Kina og Russland som ikke gir seg. Så du tror virkelig at et ikke-eksisterende NATO er bedre enn et godt fungerende NATO mot Kina og Russland? Jeg tror ikke du har den minste anelse om hvordan dette her fungerer. Vi hadde noe bra på gang i Europa, store planer om massiv opprustning, men hvis Trumpler gjør alvor av truslene sine, så vil alle pengene som var tenkt til opprustning (både nåværende og fremtidig) gå til en pågående krig i stedet. Og det setter både Europa og USA sterkt tilbake i tillegg til at alliansen er ødelagt, og da er det bare å dure på for Kina og Russland uten at de behøver å frykte for stor motstand. Da er det bare å plukke land for land til Europa er ødelagt, og deretter er det USA som står for tur. 2
Vokteren Skrevet 18. januar Forfatter Skrevet 18. januar obygda skrev (48 minutter siden): Sannhet er sannhet..man kan ikke finne opp en sannhet. Hvilket land kommer du fra? Sikkert fra et land hvor alternative sannheter er utbredt……. 1
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Vokteren skrev (Akkurat nå): Sikkert fra et land hvor alternative sannheter er utbredt……. Det er helt åpenbart at vedkommende ikke helt forstår hva sannhet er. Det kan vel i så fall peke i retning Russland, men som nevnt - det finnes jo Maga tilhengere som også har store problemer med sannheten. 2
Neptun1 Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Hvor mange ganger har Støre sagt kongeriket Danmark bare i dag? Tydelig at han føler veldig sterkt for å repetere dette (hvorfor?) og at Grønland er dansk. Det hersker ingen tvil om at Grønland er dansk men de rappet både den øya, Island og Færøyene fra oss. Det er ikke Danmark som har bosatt disse øyene, men Norge alene. Derfor burde han tone ned denne hemningsløse sleikingen av danskene, selv om vi som sagt stiller oss bak dem. Vi er forlengst ferdige med dansketiden. 3
Populært innlegg obygda Skrevet 18. januar Populært innlegg Skrevet 18. januar Neptun1 skrev (18 minutter siden): Hvor mange ganger har Støre sagt kongeriket Danmark bare i dag? Tydelig at han føler veldig sterkt for å repetere dette (hvorfor?) og at Grønland er dansk. Det hersker ingen tvil om at Grønland er dansk men de rappet både den øya, Island og Færøyene fra oss. Det er ikke Danmark som har bosatt disse øyene, men Norge alene. Derfor burde han tone ned denne hemningsløse sleikingen av danskene, selv om vi som sagt stiller oss bak dem. Vi er forlengst ferdige med dansketiden. Nei - vi bør stå sammen med danskene. Vi har et mye større fellesskap med dem enn disse lakeiene til Trump 10
Neptun1 Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar obygda skrev (4 minutter siden): Nei - vi bør stå sammen med danskene. Vi har et mye større fellesskap med dem enn disse lakeiene til Trump Skrev jo at vi stiller oss bak dem. 1
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Neptun1 skrev (19 minutter siden): Skrev jo at vi stiller oss bak dem. OK - da misforstod jeg deg - jeg synes du klagde så veldig på ordbruken hans i denne saken...hvilket jeg er totalt uenig. Jeg er for det meste uenig i alt Støre sier - sammen med hele venstresiden i norsk politikk - men med tanke på Danmark så synes jeg vi må være krystallklare i alt og ett...... 1
PolarD Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Europa trenger ikke fiender så lenge vi har EU. De siste 5-10 år er det er tatt utrolig mange beslutninger som har gjort EU svakere. 1
freedomseeker Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) Eide gikk høyt ut på banen og sammenlignet USA med Russland. Jeg er enig i det grunnleggende. Men USA har ikke gått til krig mot Danmark. Å gå så høyt på banen kan skade norske interesser. Jeg ser heller ikke hva han mente man ville oppnå taktisk med å gjøre denne sammenligningen. Selv danskene gjorde ikke det. Man risikerer at USA, under Trump, går etter oljefondet eller andre norske interesser. Endret 18. januar av freedomseeker 2
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Legger inn denne videoen i denne tråden også - likte den svært godt: 1
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar freedomseeker skrev (5 minutter siden): Eide gikk høyt ut på banen og sammenlignet USA med Russland. Jeg er enig i det grunnleggende. Men USA har ikke gått til krig mot Danmark. Å gå så høyt på banen kan skade norske interesser. Jeg ser heller ikke hva han mente man ville oppnå taktisk med å gjøre denne sammenligningen. Selv danskene gjorde ikke det. Man risikerer at USA, under Trump, går etter oljefondet eller andre norske interesser. Han vil kjøpe mennesker...Trenger jeg si mer? 3
Fibonacci Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) obygda skrev (5 minutter siden): Han vil kjøpe mennesker...Trenger jeg si mer? Og når han ikke får kjøpe de, blir han helt tullerusk. Men MAGA-kulten kommer til å forsvare Trump selv om han invaderer Grønland med militærstyrker. "Det er til vårt eget beste", eller noe slikt vrøvl. Endret 18. januar av Fibonacci 5
Neptun1 Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) freedomseeker skrev (27 minutter siden): Eide gikk høyt ut på banen og sammenlignet USA med Russland. Jeg er enig i det grunnleggende. Men USA har ikke gått til krig mot Danmark. Å gå så høyt på banen kan skade norske interesser. Jeg ser heller ikke hva han mente man ville oppnå taktisk med å gjøre denne sammenligningen. Selv danskene gjorde ikke det. Man risikerer at USA, under Trump, går etter oljefondet eller andre norske interesser. Espen Barth Eide utøver mye skade for Norges omdømme og våre eksportnæringer med sin alenegang med Hamas-vennlige organisasjoner og harde tone mot USA. Sammenligningen er helt bak må selvfølgelig. Han tror visst han er kjempeviktig og et forbilde for andre nasjoner. https://www.vg.no/nyheter/i/4Bx0Oe/svekker-oss-i-moete-med-trump Dessverre ser vi den samme overreaksjonen i tråder som dette. Uklokt. Endret 18. januar av Neptun1 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå