Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke åpne porter i Netopia 3351


Anbefalte innlegg

Nå er jeg forbanna. Har fått tilsendt nytt modem fra nextgentel fordi det gamle ble ødelagt. Det nye modemet er Netopia 3351.

 

Hver gang jeg har åpna porter og skal adde nat server, får jeg denne feilmeldingen:

 

"Duplicate entry or entry conflicts with previous configuration".

 

:mad::mad:

 

Ja, jeg gjør alt riktig.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

 

Ja, jeg gjør alt riktig.

 

:hmm: er ikke helt sikker på det.

 

så lenge du for meldingen : "Duplicate entry or entry conflicts with previous configuration"

 

vil jeg tro du muligens har NAT entry oppe på ip/port fra før.

 

Eks. hvis du har oppe en nat entry 192.168.1.2 port 6666 og så setter inn en ny entry med 192.168.1.33 port 6666, så vil du få den feilmeldingen du skriver her.

 

 

det du da må gjøre er og slette den Nat som du ikke skal bruke først og så legge inn den nye.

 

under "..::endre filtersett i ruteren::.."

på ruteren åpner du for portforwarding .

og under "..::Endre offentlige servere på lokalnett::.." setter du opp hvilke servere som skal ta imot feks ftp,http.osv... si du setter opp 10.0.0.12 til å ta imot port 80, men så vil du ha maskin med ip 10.0.0.33 til å ta imot ftp port 21.

 

men dette viste du kanskje :D

Endret av Stjeletor
Lenke til kommentar
Nå er jeg forbanna. Har fått tilsendt nytt modem fra nextgentel fordi det gamle ble ødelagt. Det nye modemet er Netopia 3351.

 

Hver gang jeg har åpna porter og skal adde nat server, får jeg denne feilmeldingen:

 

"Duplicate entry or entry conflicts with previous configuration".

 

:mad::mad:

 

Ja, jeg gjør alt riktig.

 

Noen tips?

Bruker du konfigurering via Nextgentel sine sider eller bruker du telnet til å konfigurere Netopiaen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...