Gå til innhold

Problemer med plextor px716A (feilbrenning)


AL84

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en plextor px716a retail. Installert den og gledet meg til å brenne noen DVD'r. Setter inn en blank Verbatim DVD+R 4X (MCC 002 India). Skal brenne ut en dvd med en mp3-samling. Brenninga går greit og får beskjed om at den er velykket. Setter så inn igjen DVD'n, men da vil jo ikke en gang brenneren selv lese den.

Har oppdatert til nyeste firmware v1.04 og oppdatert driverne til IDE-kontrolleren. Kontrollert at DMA er aktivert og prøvd den både som master og slave. Sitter nå med 8 feilbrente DVD+R og CD-R alle av merket Verbatim :(

Noen som har noen ideer om hva som kan være feil. Defekt brenner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et Asus A7V8X hovedkort, hvis det er til hjelp.

 

Kan det hjelpe og installere denne driveren. Den passer vel til mitt hovedkort?

 

Edit. Funka ikke helt den linken der. Hvis du klikker på Win2k, så IDE og til slutt VIA IDE Accelerator Driver.

Endret av AL84
Lenke til kommentar

OK. Kanskje det er best å bytte den i en annen brenner?

Prøvde også den driveren her i går kveld, men PC'n ble ustabil, restarta hele tida. Var så vidt windovs fikk laste ferdig og så restarta den? Det skjedde noen ganger, men så holdt det en stund så jeg fikk fjerna driveren.

Har nå en driver fra Microsoft på VIA IDE bus master kontroller. Driver dato 20.06.2003 og versjon 5.0.2195.6717. Hadde tidligere en fra VIA.

Har ikke anledning til å prøve brenneren før senere i kveld, men får se hvordan det går da :roll:

Lenke til kommentar

Har nå fått prøvd brenneren. Har samme problemer. Prøvde bare med CD nå, men den skal jo brenne begge formater så det har jo ikke noe å si. Når jeg brant DVD så sto jo både main og drive buffer level på max så det skal vel ikke noe problemermed datastrømmen over IDE kabelen. Har jo også fått en OK CD :hmm: Men sitter jo nå på 6 feilbrente DVD+R og 5 CD-R alle fra Verbatim, så platene skal jo ikke være noe problem.

Har prøvd med både Plextools og Nero, nå sist med Plextools fikk da denne infoen når jeg startet brenninga.

 

Generating File System Information...

Start Write Copy 1/1

Writing Lead In

Write error at 99:58.00 Power calibration failed (code 037303)

 

Er det noe feil på brenneren?

Endret av AL84
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte meg en NEC 3520 den varte i en uke så tok den kveld, funket fint så lenge den varte. Spurte de som jeg kjøpte dem av om det var mange som hadde kommet i retur, han svarte JA.

 

Tenkte, da får jeg vel kjøpe den beste og dyreste, en plextor 716a, den burde klare det meste. Men nei, har hatt mye tull med den, både lesing og brenning, av originale dvd filmer til og med (uten riper). Brent mye feil både på cd og dvd (har tilogmed klart å odelegge en rw plate), dritt spiller. Skulle aldrig ha solgt min gode gamle MSI DR4A den funket ivertfall.

 

Vet ikke hva jeg skal bytte den i nå :(

Lenke til kommentar

Pioneer DVR-108 eller DVR-109 er bra brennere. BenQ DW1620 er også en bra brenner.

 

Men tror du har vært uheldig, NEC ND-3520A er absolutt en kvalitetsbrenner. Skaffer du deg en ny og den også ryker etter en uke, tror jeg problemet ligger et annet sted enn i brenneren.

 

Plextor PX-716A har fått blandede kritikker. Men virker som det er enighet om at den har endel unødvendig tull. Har ikke noe erfaring med den brenneren selv, men andre jeg kjenner har også hatt diverse problemer med den.

 

Trond

Lenke til kommentar

hei. har selv fått en Plextor PX-716A i dag. en OEM versjon. jeg har ikke prøvd den enda. bare installert den. skal prøve å fyre ut noen plater i morra jeg. jeg har hørt ganske mye bra om denne brenneren. derfor jeg kjøpte den i hovedsak også :) jeg tror nok bare at noen folk er litt uheldig ved valg av datadeler. selv hadde jeg en NEC1100A DVD Brenner i litt over et år før den tok kvelden. jeg skjønte aldri hvorfor den tok kvelden heller. eneste jeg gjorde var å bytte først kabinett. da funka den fint, så bytta jeg PSU, CPU Vifte og satte i en kabinettvifte. da ville Bios plutselig ikke finne NEC brenneren min. den lyste bare gult. så nå har jeg da endelig gått til anskaffelse av en ny og bedre brenner håper jeg. har 2 andre brennere i huset som står i hver sine datamaskiner og de funker fint de. det er riktignok cd brennere det da, men det har aldri vært noe krøll med den. tror faktisk at den ene Plextor brenneren har stått i den ene maskina i snart 4 år uten tull.

 

 

sånn er det vel med alle typer hardware. noen er fornøyd med hardwaren og andre missfornøyd. dette bør vi nesten være vandt til folkens.

Lenke til kommentar
hei. har selv fått en Plextor PX-716A i dag. en OEM versjon. jeg har ikke prøvd den enda. bare installert den. skal prøve å fyre ut noen plater i morra jeg. jeg har hørt ganske mye bra om denne brenneren. derfor jeg kjøpte den i hovedsak også :) jeg tror nok bare at noen folk er litt uheldig ved valg av datadeler.  selv hadde jeg en NEC1100A DVD Brenner i litt over et år før den tok kvelden. jeg skjønte aldri hvorfor den tok kvelden heller. eneste jeg gjorde var å bytte først kabinett. da funka den fint, så bytta jeg PSU, CPU Vifte og satte i en kabinettvifte. da ville Bios plutselig ikke finne NEC brenneren min. den lyste bare gult. så nå har jeg da endelig gått til anskaffelse av en ny og bedre brenner håper jeg. har 2 andre brennere i huset som står i hver sine datamaskiner og de funker fint de. det er riktignok cd brennere det da, men det har aldri vært noe krøll med den.  tror faktisk at den ene Plextor brenneren har stått i den ene  maskina i snart 4 år uten tull.

     

 

sånn er det vel med alle typer hardware. noen er fornøyd med hardwaren og andre missfornøyd. dette bør vi  nesten være vandt til folkens.

Så du mener at jeg bare skal ignorere at plextoren har dårlige platestøtte enn andre brennere?

 

Samt ignorere at den brenner plater som gir høyere feilverdier enn andre brennere?

 

Bare fordi det står "plextor" i fronten betyr ikke at det er en perfekt brenner.

 

Fordi man kjøper en "mercedes" betyr ikke det at man får mindre tekniske problemer - snarere tvert i mot sett i forhold til statistikk sammenlignet mot en del rimeligere merker som f.eks Toyota. ;)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
hei. har selv fått en Plextor PX-716A i dag. en OEM versjon. jeg har ikke prøvd den enda. bare installert den. skal prøve å fyre ut noen plater i morra jeg. jeg har hørt ganske mye bra om denne brenneren. derfor jeg kjøpte den i hovedsak også :) jeg tror nok bare at noen folk er litt uheldig ved valg av datadeler.  selv hadde jeg en NEC1100A DVD Brenner i litt over et år før den tok kvelden. jeg skjønte aldri hvorfor den tok kvelden heller. eneste jeg gjorde var å bytte først kabinett. da funka den fint, så bytta jeg PSU, CPU Vifte og satte i en kabinettvifte. da ville Bios plutselig ikke finne NEC brenneren min. den lyste bare gult. så nå har jeg da endelig gått til anskaffelse av en ny og bedre brenner håper jeg. har 2 andre brennere i huset som står i hver sine datamaskiner og de funker fint de. det er riktignok cd brennere det da, men det har aldri vært noe krøll med den.  tror faktisk at den ene Plextor brenneren har stått i den ene  maskina i snart 4 år uten tull.

     

 

sånn er det vel med alle typer hardware. noen er fornøyd med hardwaren og andre missfornøyd. dette bør vi  nesten være vandt til folkens.

Så du mener at jeg bare skal ignorere at plextoren har dårlige platestøtte enn andre brennere?

 

Samt ignorere at den brenner plater som gir høyere feilverdier enn andre brennere?

 

Bare fordi det står "plextor" i fronten betyr ikke at det er en perfekt brenner.

 

Fordi man kjøper en "mercedes" betyr ikke det at man får mindre tekniske problemer - snarere tvert i mot sett i forhold til statistikk sammenlignet mot en del rimeligere merker som f.eks Toyota. ;)

Helt enig med deg. Plextoren er veldig ustabil. Benq'en som jeg fikk idag funker perfekt. Så det dyreste er ikke alltid det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...