Gå til innhold

Musikk ute på nettet før det kommer i butikkene


fujifrik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er grit nok hvordan dette skjer men filmer, men skjønner ikke hvordan dette kan forekomme med musikk.

Jeg skjønner ikke hva du mener er forskjellig med musikk og filmer med tanke på at du ikke kan skjønne hvordan det kan skje.

 

Mye av prosessen frem til utgivelse er vel helt lik med de muligheter det er for å snike ut en kopi eller på annen måte lage kopi.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke musikk ble sendt ut til anmeldere slik som filmer ble, men siden de blir det er det greit.

 

Jeg syntes at teorien om det med at palteselskapene ligger albumer som ikke er gitt ut på en database som er tilkoblet internett. Da har jeg heller mer troen på det sluffy mente.

 

Men er det tilfelle at de sender ut album til anmeldere mer en i måned før de kommer ut i butikkene? Jeg kan ikke huske å ha sett anmeldelser så lenge før plata kommer...

Lenke til kommentar
folk kan hacke seg inn på plateselskapets nettsider/database å laste ned musikken, så legge den ut på nette

:!:

 

Er som sagt at albumene blir sendt ut til forskjellige folk, andmeldere, platebutikker osv.

De har som har noe med albumet å gjøre kan lett skaffe en kopi av det, rippe det og spre det på internett. Har neppe noe å gjøre med hacking av databaser på plateselskaper ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle de legge musikken de produserer på en database med internetttilkobling? Det strider jo mot all fornuft og logikk.

det var fortsatt bare et forslag...

jeg sa ikke at "sånn er det" jeg sa det kan være mulig, hvis de lå på databaser, som er kobla til internett

Du virker bastant og påståelig, med tanke at du kan omformulere innleggene, sånn at det virker som at det er ett forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...