Gå til innhold

CD romen står og surrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

For noen mnd siden begynte det alt å gå galt. Min cd rom spiller som bare heter ATAPI CDROM.48x gikk besjerk, med en gang jeg la en cd inn, bare surra den hele tiden og klarte ikke å finne noe data på noen som helst cd. Nå har jeg kjøpt meg en 32x10x40x brenner og det går meg på nervene at jeg altid må legge all datan inn i datan før jeg brenner... Nå har jeg kobla den gamle cdn i igjen, men den forsetter å surre...

Driverne er helt perfekte, prøvd i Win98 og Win XP pro (eng)

HJEEEEEEEEEEEELP!!!!

P4 2533mhz @ 3250mhz

2048 DDRAM

Soundblaster Audigy Platinum eX

120GB+80GB

SAMSUNG TFT 24" 240T SØLV

COMPAQ DVD-Drev DVD-ROM/8xDVD 24xCD IDE multibay

HP DVD+RW 200i/2.4xRW2.4xW8xR

Så våknet jeg

[ Denne Melding var redigert av: King_mephisto på 2002-06-20 21:53 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist jeg kjøpte ei sånn var mange år siden, og da kosta den vel 49 kr ellernosånt..er ei vanlig cd-plate med små børster på.

Hvis du vil spare penger, er det bare å spytte på linsa og gni bort med genserarmen..eller kanskje litt Zalo gjør susen?

Skrevet

Quote:

Den 2002-06-20 22:07, Bitex skrev:

[..]

Hvis du vil spare penger, er det bare å spytte på linsa og gni bort med genserarmen..eller kanskje litt Zalo gjør susen?

Bitex tuller sikkert, men:

Neineinei. Ikke gjør det.

Du må bruke noe som ikke skader linsen og ikke etterlater rester.

Skrevet

Ja..litt godt gammeldags clahs ohlsson lim gjør nok susen..bare skvis en dæsj på linsa, la det tørke, så har du ei helt NY linse!

sorry..er trøtt og lei på jobb :smile:

Skrevet

du kan rense linsa forsiktig med en Qtips. jeg har gjort det et par ganger på en vanlig cd spiller å det har funka greit.

Skrevet

enten gå the hard way og skru opp cd-romen din..eller vente til imorra og kjøpe ei renseplate så slipper du å sitte med en sundplukka cdrom du ikke får satt sammen fordi ei bittelita fjær kanskje spratt avgårde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...