Gå til innhold

Kloning av DVD funker ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Trodde liksom det var dette DVD Jon hadde fiksa :ermm:

Joda... Jon fixa dette, det er bare du som ikke bruker det :p

(Ehm... dårlig spøk og dårlig norsk...)

 

Clone DVD er et bra prog, men det cloner/kopierer ikke DVDer som er kopisperret. Dette på grunn av noen lands lovgivning(snart Norge også), som forbyr bryting av kopisperre.

Det du trenger et et prog som knekker kopisperra, for eksempel DVD Decrypter (som er et gratisprog) Det programmet legger DVDen på HD, og fjerner koden. SÅ trenger du DVD Shrink( Et prog til å krympe størrelsen på filmen slik at du får plass til filmen på en "vanlig" dvd-r eller +r. SÅ kan du begynne å brenne filmen!

Lenke til kommentar

Ka program du bruker ?

 

Viss du bruker dvd shrink kan du velge at den skal lagre filmen som .ISO format og bruke ein virtual cd/dvd room etterpå til å mounte .iso filen og spille den av med winamp, windows media player eller kafforet program du bruke. Du kan også da brenne ut .iso fila med hjelp av nero. Du fikser på dette etter du har trykka på backup knappen i dvd shrink.

 

BTW, finnes det ikke andre programer som er bedre enn dvd shrink når det teller å beholde kvaliteten? NÅgen så kan fortelle meg kossen jeg kan ta backup av min egen film, men uten ekstra materiale slik at sjølve filmen blir bedre.

Lenke til kommentar

DVDshrink er bare ypperlig, den beste. Luk ut alt av ekstra materiale, svensk, dansk, arabisk txt, uønsket lydspor f.eks stereo eller 5.1. Hvis du vil så kan du også velge å ikke komprimere slik at du beholder optimal kvalitet. Det gjør jeg, ingen vits i å komprimere, tar lang tid, dessuten har man som regel god plass på HD.

 

Og det beste DVDshrink er gratis.

Lenke til kommentar

Ikke for og starte noen diskusjon, men DVD Shrink er ikke det beste programmet til og ta backup av en dvd.

Anbefaller DVD decrypter og så bruke DVD shrink for og brenne den.

 

Hvorfor påstår jeg dette?

Jeg lånte the punisher av en venn som ønsket en backup av dvd platen sin, dette hadde jeg brukt dvd shrink på mange ganger så tenkte at det ikke var noe problem..

Fikk med en gang beskjed om her var det en kopisperre og programmet kunne ikke kopiere dvd platen, jeg tok da til hjelp min bror, Vi prøvde og ta opp filmen på VHS, men det gikk ikke pga copy protect som det sto displayet... samme beskjed fikk vi når vi putta den i dvd brenneren hans..

 

Tok da forumet til hjelp og fant ut at DVD decrypter var et ypperlig program, fikk dog ikke testet det...

 

Noen som støtter meg i denne lille guiden?

 

Dvd decrypter>Dvd Shrink>Last opp filer>Velg ut filer du ikke vil ha med>brenn=NY Backup på bordet ditt :thumbup:

Lenke til kommentar
gir dårligere kvalitet.

Også ved ingen komprimering?

 

Har sikkert kopiert 150 DVD filmer, enda ikke opplevd "kopisperre" mld.

Såklart uten komprimering vil man ikke oppleve dårligere kvalitet. Jeg har vel faktisk opplevd 1 eller 2 ganger at dvdshrink (den gangen jeg brukte det) nekta å rippe filmen pga. kopisperre.

Lenke til kommentar
Omy: Du har helt rett Dvdshrink er ikke det beste valget. Det beste valget er å bruke et program som reencoder i CCE. Dvdshrink og lignende program er enkle, men gir dårligere kvalitet.

Men er du enig og at Dvd Decrypter er det beste programmet til og reencode CCE. ? Sitter og lurer på om det er non vits i og instalere det... har DVD Shrink, men det funker ikke på nyere filmer.

Dvd Shrink klarer ikke og reencode CCE. filen (copy Protect filen) Har jeg rett?

Lenke til kommentar
Ikke for og starte noen diskusjon, men DVD Shrink er ikke det beste programmet til og ta backup av en dvd.

Anbefaller DVD decrypter og så bruke DVD shrink for og brenne den.

 

Hvorfor påstår jeg dette?

Jeg lånte the punisher av en venn som ønsket en backup av dvd platen sin, dette hadde jeg brukt dvd shrink på mange ganger så tenkte at det ikke var noe problem..

Fikk med en gang beskjed om her var det en kopisperre og programmet kunne ikke kopiere dvd platen, jeg tok da til hjelp min bror, Vi prøvde og ta opp filmen på VHS, men det gikk ikke pga copy protect som det sto displayet... samme beskjed fikk vi når vi putta den i dvd brenneren hans..

 

Tok da forumet til hjelp og fant ut at DVD decrypter var et ypperlig program, fikk dog ikke testet det...

 

Noen som støtter meg i denne lille guiden?

 

Dvd decrypter>Dvd Shrink>Last opp filer>Velg ut filer du ikke vil ha med>brenn=NY Backup på bordet ditt :thumbup:

Viss du bruker AnyDVD sammen med dvd shrink så vil du ikke ha någen problem med kopi sperre.

 

Og til han som sa at jeg kunne ta re-author, har prøvd dette, men får da til svar at jeg menyen ikke vil bli tilgjengelig osv osv. Kan någen forklare kossen jeg re-author ein dvd, og får opp menyen, og kan velge norsk som subtitle. uten å ta med ekstra materiale. grunnen til at jeg vil dette er at da trenger jeg ikke å komprimere så masse og får da bra kvalitet.

 

Til deg som mener dvd decrypter er bedre, viss du forklarer meg kossen jeg velger bare for norsk subtitle, kan ta vekk ekstra materiale og velger det jeg vil ha så skal jeg prøve å gi deg min mening etterpå :)

Lenke til kommentar
Ikke for og starte noen diskusjon, men DVD Shrink er ikke det beste programmet til og ta backup av en dvd.

Anbefaller DVD decrypter og så bruke DVD shrink for og brenne den.

 

Hvorfor påstår jeg dette?

Jeg lånte the punisher av en venn som ønsket en backup av dvd platen sin, dette hadde jeg brukt dvd shrink på mange ganger så tenkte at det ikke var noe problem..

Fikk med en gang beskjed om her var det en kopisperre og programmet kunne ikke kopiere dvd platen, jeg tok da til hjelp min bror, Vi prøvde og ta opp filmen på VHS, men det gikk ikke pga copy protect som det sto displayet...  samme beskjed fikk vi når vi putta den i dvd brenneren hans..

 

Tok da forumet til hjelp og fant ut at DVD decrypter var et ypperlig program, fikk dog ikke testet det... 

 

Noen som støtter meg i denne lille guiden?

 

Dvd decrypter>Dvd Shrink>Last opp filer>Velg ut filer du ikke vil ha med>brenn=NY Backup på bordet ditt    :thumbup:

Viss du bruker AnyDVD sammen med dvd shrink så vil du ikke ha någen problem med kopi sperre.

 

Og til han som sa at jeg kunne ta re-author, har prøvd dette, men får da til svar at jeg menyen ikke vil bli tilgjengelig osv osv. Kan någen forklare kossen jeg re-author ein dvd, og får opp menyen, og kan velge norsk som subtitle. uten å ta med ekstra materiale. grunnen til at jeg vil dette er at da trenger jeg ikke å komprimere så masse og får da bra kvalitet.

 

Til deg som mener dvd decrypter er bedre, viss du forklarer meg kossen jeg velger bare for norsk subtitle, kan ta vekk ekstra materiale og velger det jeg vil ha så skal jeg prøve å gi deg min mening etterpå :)

Dersom du velger "full disk" i DVD Shrink, så kan du fremdeles fjerne det du ikke vil ha.

Hvis du bare er ute etter filmen, med norsk tekst, hvorfor tar du ikke re-author og velger norsk tekst?

Lenke til kommentar

Da er jeg med på tanken din :)

 

Men er det mulig å ta bort ekstra materiale og alikevel få menyane til å funka? Når jeg prøvde på dette så fikk jeg det ikke til. Fikk beskjed om at menyen bare ville bli spilt av akkurat som det var ein film.

 

Viss någen hadde gidde å tatt et screen shot av kossen man velger ut bare filmen, norsk subtitles og menyen i begynnelse så hadde det vert konge. viss ikke så for vi gå heim og prøve, men litt sjibt at det tar 30 min hver gang jeg gjør feil da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...