Gå til innhold

IT jobb uten IT utdanning?


nonlocality

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ja, jeg lurer på om det er noen der ute som en IT relatert jobb, uten å ha fullført IT udannelsen sin? (It drift vgs, IT akademiet, høyskoler, osv)

 

Det er det sikkert, tipper jeg :p

 

Det jeg egentlig lurer på er, om dere som har fått jobben kan fortelle litt om hva dere selv opplevde på de første arbeidsdagene? (eller på jobbinterjuet) ?

 

Det hadde vært fett å få høre hva de som har slitt seg på skolebenken men som har samma stillingen som deg sier! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå sliter selv høgskoleutdannede med å få seg jobb, så sjansene er minimale. Der du har størst mulighet er på callsentre og førstelinjesupport. Ofte søkes det etter folk med 2-3 års utdanning her også, men er du flink så kan du kanske overbevise de om å gi deg en sjanse - jeg tipper dog at du bør være over 20, og ha annen jobberfaring å vise til

Lenke til kommentar
Hva er det du ikke har fullført?

Skole vel :p

 

Gikk på It akademiet, dårlig skole egentlig, lærte ingenting der, måtte lære alt på egen hånd.

Jeg kunne bare kjøpe lærebøkene der og sitte hjemme og lære selv, da kunne jeg ha spart meg mye penge ;)

 

*Gruer seg til jobbinterjuet*

Jeg er så nervøs! Jeg får ikke sove! :mrgreen: .... :sick:

Endret av -Dreamer-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV
Jobben går ut på å feilsøking av stasjonære og bærbare pcer for en bedrift. Ikke så mye å skryte av men for meg så er det drømme jobben :)

Det er hva jeg gjor for tiden ogsaa, og det er absolutt ikke aa ambefale. Jeg skal vedde paa at det hadde vaert mye kulere aa sitte aa skrelle en million poteter ute i -10 grader C. :roll:

Lenke til kommentar

Håper du har lest en del om firmaet du skal på intervju hos, det pleier å hjelpe. Får som regel ikke direkte relaterte spørsmål, men er ganske kjekt å vite hva de driver med/hva som er visjonen/hva de forventer osv. Er litt kjedelig å sitte der og kun bli stilt spørsmål men ikke ha noe å spørre de om.

 

En annen ting som er lurt å over er dårlige sider ved deg selv. Er som regel enkelt å svare på hva som er dine positive, men dine negative sider er det kanskje ikke så mange som tenker over til daglig.

 

Det å si at undervisningen på IT-Ak du gikk på var ræva er kanskje heller ikke det beste å dra fram. Du bør aldri sverte dine tidligere arbeidsgivere/skoler, det viser kun at du er villig til å gjøre det samme mot den bedriften du søker jobb hos den dagen du forlater dem. For ikke å nevne at du innrømmer å ha en sugen utdannelse ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...