Gå til innhold

Har PAL og NTSC noe å si for pc-spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe meg et billig pc-spill på nett, men det står at formatet er NTSC, som på f.eks. vhs-filmer kun spilles av i USA, Canada osv. Men har dette formatet noe å si på pc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en link?

PC-spill benytter jo ikke en tv-skjerm, så pal og ntsc skal være uten betydning her. Det finnes riktignok spill som sjekker at pc'n f.eks. står konfigurert med engelsk-amerikansk språk og tegnsett, slik at ikke spillet skal fungere i europa osv., men her pleier det å fungere å omkonfigurere pc'n til engelsk-amerikansk.

Skrevet (endret)

Link:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...&category=62053

Så du mener at det er trygt å kjøpe det?

Edit:

Hmpf... Oppe står det at det shipper worldwide, men nede ved payment står det US only.. for noen duster.

Edit 2:

På en annen auksjon står det "Available to US only" og så ei linje under "Will ship to Worldwide". Hva mener de?

Endret av cun
Skrevet

NTSC har, som 4WD sier, ikke noe som helst med PC'er å gjøre. Det er et format for TV-signal.

Jeg ville ikke brydd meg om det.

Men om du tviler, send fyren en mail og spør om hvorfor det står format: NTSC. Det står jo uansett: please email for shipping to other countries. Så du kan jo bare ta det med når du melder din interesse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...