Gå til innhold

Problemer med Lite-on brenner


nikhuse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på "My Computer" > "Properties" > "Hardware" > "Device manager" > scroll så ned til der det står: IDE ATA/ATAPI controllers. Høyreklikk på Primary IDE Channel og gjør det samme på Secondary IDE Channel. Velg så "Properties" og klikk på arkfanen "Advanced settings". Feltet for "Transfer Mode" skal stå på DMA if available".

Lenke til kommentar

Ikke brenn filmer på max hastighet, i mange tilfeller vil de "hakke" i en eller flere deler av filmen. Jeg gikk ned til 2-2,4X og ble kvitt problemet. Vet ikke om det har med kvalitet på media, men funker finfint når jeg satte ned hastigheten. Tar bare litt lenger tid og brenne ut, men hvem har ikke litt tid til overs?? ;)

Endret av Pankus
Lenke til kommentar

Jeg er fult klar over at dette ikke er noe bra merke..Jeg plukket den bare av en maskin jeg hadde liggende for å ha den på den jeg bruker..men, det er frustrerende å ha en 8 x brenner som bare gjør nytten sin på 2,4/4x..Jeg har lagt det under sterk vurdering å anskaffe en ny en..Er Plextor brennerene gode?Jeg hadde flere av de som Cd-brennere og det var jo "the best there is" hadde også en NEC 4x DVD brenner..Var fornøyd med den helt til den "forsvant" :( Jeg ser etter en kvalitetsbrenner som støtter + & - R..Dual layer som blir mer fremtidsrettet når prisene på disse platene synker til et akseptabelt prisnivå..hmmm..OC-Freak..Har ikke du en del peiling på de her greiene her?Har kommet over mange innlegg av deg ang brennere og plater osv..Har du noen tips?

Lenke til kommentar
Hmmm.. det har jeg ikke hørt før.... brenner selv filmene mine på 12x med min Plextor 712A brenner og ikke lagt merke til noen hakking. Pankus, mente du kanskje at dette er spesifikt Lite-On brennere?

 

JT

Nei, jeg har en NEC 3500AG, har hatt 2-3 tilfeller av tilbakemeldinger om hakking, spesielt mot slutten av plata. Selv merket jeg ikke noe av hakkingen på min stuedvd, men fatter`n merket det. Etter det satte jeg ned hastigheten, og problemet var borte. Kan jo være litt forskjell på hvordan de forskjellige stue-dvdene leser platene?? Har selv en Pioneer.

Lenke til kommentar

Mine brenner anbefalinger:

 

1: BenQ DW1620A, bitsetting, suveren platestøtte og brennekvalitet, noe dårligere på DVD-R enn DVD+R, og leser DVD+/-R/RW plater på kun 8x. Meget god til å lese ripete plater.

 

2: LG GSA-4163A, bitsetting, støtter også DVD-RAM (selv om de trolig ikke vil få bruk for det), meget god brennekvalitet på alle formater. Verdens raskeste brenner (5min 20 sek på full plate på 16x). Noe dårlig platestøtte.

 

3: NEC ND-35x0A, brenner DVD+R og DVD-R like bra, rask leser (16x lesing på DVD-R og DVD+R blant annet). Litt dårlig på lesing av ripete plater, litt dårlig platestøtte, ikke bitsetting (med mindre du bruker uoffisiell firmware som bryter garantien).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hvor finner man da de fantastiske BenQ brennerene?Så kun modellen på "siba"..hmm..Hva med Plextor, OC-Freak?Har de falt av lasset ved overgangen til DVD brennere?Og når det gjelder LG brenneren så var den også vanskelig å finne..Hvertfall på lager..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
BenQ: www.mpx.no og vi ( www.norwaydisc.no ) har de ihvertfall.

 

LG: kommer vel kun på itbutikken som har de. Min har jeg fått direkte fra LG Korea.

 

Plextor har falt litt av lasset - ihvertfall brennekvalitetsmessig og platestøttemessig.

Bra å ha en kar som kan sakene sine.. :yes: Så, siden jeg er den som redigerer og-/brenner ut filmer for det meste..Så får jeg mest for pengene ved å kjøpe BenQ hvis jeg har forstått det riktig?Kunne du gitt meg en kjapp gjennomgang på brenneren og ett solid Dvd plate merke det står respekt av?Kvalitet, oppbygging osv?En liten HW freak som jeg er..hehe..

Lenke til kommentar

Kjapp gjennomgang? Du kan jo begynne med å lese min test: http://www.cdfreaks.com/article/159

 

Medie anbefalinger:

 

BEST:

Verbatim pastell 8x DVD+R (og andre plater produsert av Taiyo Yuden)

Verbatim 16x DVD+R

 

BRA:

Sony +R (F.eks sony og fortis)

Daxon +R (F.eks BenQ)

Prodisc +R (Universal, eProformance, datawrite - styr unna printbar variant)

Ritek +R

CMC Magnetics +R

Moser Baer India DVD+R (f.eks Imation)

 

Har kun anbefalt DVD+R da disse virker best med denne brenneren og gir fordelen med bitsetting slik at platene er so kompatible som mulig med forskjellige lesere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...