Gå til innhold

Legg inn dine bilder med lang lukkertid


_Adler_

Anbefalte innlegg

Var på ferie i Sveits i fjor og da overnattet vi bla. ved en stor sjø i sør sveits som heter Lago maggiore. Tok dette bildet om natten.

Lukkertid: 30 sek.

Blender: F2.8

ISO: 100.

Brukte Sony DSC-V1 og jeg hadde kjøpt det for ikke så lenge siden, da jeg tok dette bildet. Så jeg var ganske nybegynner innen fotografering da jeg tok bildet.

Har resizet bildet i Photoshop CS, men ellers haqr jeg ikke gjort mer med det.

Ønsker KONKRET tilbakemelding på hva dere syns om det og hva jeg kunne gjort bedre. (HUSK; Konkret: Hvis dere syns det er fint, grunngi det

:yes: .

post-209-1112448976_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har resizet bildet i Photoshop CS, men ellers haqr jeg ikke gjort mer med det.

Litt lang avstand til severdighetene her synes jeg. Noe mer detaljer ville vært fint. Blir litt mange små lys. Men det er ikke på benken heller, absolutt et bilde som kan være severdig.

Men du sier PS CS? Trodde ikke du hadde CS jeg???

 

F828

Lenke til kommentar
tror dette bildet kunne blitt fint med vanlige instillinger, dog uten blitz.
Jeg har ikke brukt blitz på bildet. Hva mener du med vanlige innstillinger, hvilke innstillinger ville du brukt?

tenkte på normal lukkertid og "normal/standard" lysinstillinger. Så kan man heller justere i ps senere :) men tripod er jo ett must :)

Lenke til kommentar
Trodde ikke du hadde CS jeg???
Jo det har jeg, hvem har sagt at jeg ikke har det?

Tja... kanskje jeg bare har gått ut i fra det.......

 

Det er så mange her som teller på knappene om de skal kjøpe seg et kamera til 1500,- eller kanskje 2500,- Og veier frem og tilbake, mens jeg ser de samme folkene gjerne bruker PS CS som koster 7.000,- Jeg ville personlig da selvfølgelig putta de 7000,- i et kamera istedet.

 

F828

Lenke til kommentar

Detta var en artig tråd og hver gang jeg ser et nytt bilde vokser gleden i meg mer og mer! Vil bare løpe ut og ta bilder:D

Men først: Hvordan skifter jeg lukketid på mitt Canon Ixus 430? Jeg fant en lang lukketidfunkjson, men den kunne jeg bare stille på PÅ og AV..det sug, noen andre innspill?

 

Ellers har jeg vel tatt en del bilder(er langt ifra proff!LANGT IFRA), og her er noen med lang lukketid...på sett og vis

 

http://www.home.no/walmart/WalMart/web-con...20Sparkles.html

 

http://www.home.no/walmart/WalMart/web-con...er%20sinna.html

 

Sia er min og en kamerat sin, og det er bare å surfe litt rundt etter å ha sett på de utvalgte bildene, hvis man føler for det

 

Knut

Lenke til kommentar
Detta var en artig tråd og hver gang jeg ser et nytt bilde vokser gleden i meg mer og mer! Vil bare løpe ut og ta bilder:D

Men først: Hvordan skifter jeg lukketid på mitt Canon Ixus 430? Jeg fant en lang lukketidfunkjson, men den kunne jeg bare stille på PÅ og AV..det sug, noen andre innspill?

 

Ellers har jeg vel tatt en del bilder(er langt ifra proff!LANGT IFRA), og her er noen med lang lukketid...på sett og vis

 

http://www.home.no/walmart/WalMart/web-con...20Sparkles.html

 

http://www.home.no/walmart/WalMart/web-con...er%20sinna.html

 

Sia er min og en kamerat sin, og det er bare å surfe litt rundt etter å ha sett på de utvalgte bildene, hvis man føler for det

 

Knut

Sparkles så jo fint ut, men altfor lite til å kunne bedømme skikkelig. Post et større et.

 

F828

Lenke til kommentar
Detta var en artig tråd og hver gang jeg ser et nytt bilde vokser gleden i meg mer og mer! Vil bare løpe ut og ta bilder:D
Denne tråden begynte jo med at jeg ville ha kritikk på bildet "bil om natten" og så var det noen som foreslo at tråden kunne bli en "lang lukkertid-tråd" og det ble den. Hadde aldri trodd at det er så stor interesse for slike bilder, men er glad for at det er slik :w00t:

I skrivende stund har tråden 6786 besøk og 136 svar og det kan jo sies å være ganske bra :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...