Gå til innhold

det berømte 6800LE problemet


Vizla

Anbefalte innlegg

Jeg husker ikke helt 100% hva det problemet var ? Mistenker dog at skjermkortet mitt er smittet, selvom dette ble kjøpt 1 måned før problemene startet ( hatt det en stund nå ). Får blåskjerm i krevende spill som f.eks. HL2 ( IKKE cs:s ), Enter The Matrix, BF1942, osv. Det varier veldig på når jeg får blåskjerm.. I Enter The Matrix hadde jeg ingen problemer utenom når jeg kom til Airport level. Der får jeg blåskjerm som regel ca. 1-2 minutter etter at jeg har gått inn i den store hallen.

Har prøvd å slette drivere, legge inn fresh fra nvidia.

Har prøvd flashing.

Har prøvd softmodding. ( Da å softmodde både opp og ned fungerte for noen )

Har prøvd å sette 3D/2D klokk likt.

 

Høres dette ut som en typisk 6800LE feil ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 6800 Le selv jeg, har allerede byttet en gang..Feilen er mest sannsynlig biosrelatert etter hva de sier på Gainward sitt forum.

Hos meg så fryser begge skjermer (sort) mens pc surrer og går, får ikke restartet men må slå den helt av for å slå på igjen.

Har fått dette problemet med det nye kortet også, Gainward suger maks, ingen support å få heller, så jeg tar og bytter kortet inn i ett lignende av annet merke.

Burde kanskje du også vurdere.....

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke helt 100% hva det problemet var ? Mistenker dog at skjermkortet mitt er smittet, selvom dette ble kjøpt 1 måned før problemene startet ( hatt det en stund nå ). Får blåskjerm i krevende spill som f.eks. HL2 ( IKKE cs:s ), Enter The Matrix, BF1942, osv. Det varier veldig på når jeg får blåskjerm.. I Enter The Matrix hadde jeg ingen problemer utenom når jeg kom til Airport level. Der får jeg blåskjerm som regel ca. 1-2 minutter etter at jeg har gått inn i den store hallen.

Har prøvd å slette drivere, legge inn fresh fra nvidia.

Har prøvd flashing.

Har prøvd softmodding. ( Da å softmodde både opp og ned fungerte for noen )

Har prøvd å sette 3D/2D klokk likt.

 

Høres dette ut som en typisk 6800LE feil ?

Årsaken til blåskjem kan være svært mye. Det er ikke nødvendigvis skjermkortet som er ødelagt. Det å skylde på hardware med en gang er ikke noe smart. Var jeg deg ville jeg formatert harddisken og kun lagt inn Windows og de aller mest nødvendige driverne. Dvs Chipset og skjemkortet. Ikke noen programmer eller andre drivere. Vent gjerne med lydkortdriver. (NB: her kjører vi uten overklokking av noe som helst.)

 

Så kan du teste spill og se om problemet fortsatt oppstår. Dersom problemet ikke oppstår kan du legge inn de andre driverne og programmene dine en etter en og se når problemet oppstår!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke helt 100% hva det problemet var ?  Mistenker dog at skjermkortet mitt er smittet, selvom dette ble kjøpt 1 måned før problemene startet ( hatt det en stund nå ).    Får blåskjerm i krevende spill som f.eks. HL2 ( IKKE cs:s ), Enter The Matrix, BF1942, osv.  Det varier veldig på når jeg får blåskjerm..  I Enter The Matrix hadde jeg ingen problemer utenom når jeg kom til Airport level.  Der får jeg blåskjerm som regel ca. 1-2 minutter etter at jeg har gått inn i den store hallen.

Har prøvd å slette drivere, legge inn fresh fra nvidia.

Har prøvd flashing.

Har prøvd softmodding. ( Da å softmodde både opp og ned fungerte for noen )

Har prøvd å sette 3D/2D klokk likt.

 

Høres dette ut som en typisk 6800LE feil ?

Årsaken til blåskjem kan være svært mye. Det er ikke nødvendigvis skjermkortet som er ødelagt. Det å skylde på hardware med en gang er ikke noe smart. Var jeg deg ville jeg formatert harddisken og kun lagt inn Windows og de aller mest nødvendige driverne. Dvs Chipset og skjemkortet. Ikke noen programmer eller andre drivere. Vent gjerne med lydkortdriver. (NB: her kjører vi uten overklokking av noe som helst.)

 

Så kan du teste spill og se om problemet fortsatt oppstår. Dersom problemet ikke oppstår kan du legge inn de andre driverne og programmene dine en etter en og se når problemet oppstår!

 

Lykke til!

Jeg legger ikke skylden direkte på hardware, for jeg vet at det kan være så utrolig mye annet. Alt fra minnebrikker, til en enkel feil i NVIEW i driverene.. Prøver bare å fiske etter forskjellige muligheter. Skal forøvrig prøve noe, som gjorde at jeg fikk spille Splinter Cell Beta. Kommer tilbake senere for uppdate ;)

Lenke til kommentar
Sepiroth beskriver problemet med førsterevisjonen av LE-kortene riktig, skjermen går over i strømsparemodus (helt svart) og maskinen svarer ikke på noe annet enn svenskeknappen. Får du BSODer, er det muligens noe annet. Hva slags BSODer får du?

si det.. jeg rekker ikke lese.. ser så vidt at det dukker opp no blått no å den ene skjermen før pc'en automatisk restarter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sepiroth beskriver problemet med førsterevisjonen av LE-kortene riktig, skjermen går over i strømsparemodus (helt svart) og maskinen svarer ikke på noe annet enn svenskeknappen. Får du BSODer, er det muligens noe annet. Hva slags BSODer får du?

si det.. jeg rekker ikke lese.. ser så vidt at det dukker opp no blått no å den ene skjermen før pc'en automatisk restarter.

"My Computer"->"Properties"->"Advanced"->"Startup and Recovery"->Fjerne avkryssing for "Automatically restart"...

Dette er i vanlig Microsoft standard en *ufattelig* teit funskjon som "default"..

Når en maskin krajser er det ikke spesielt lurt å la den starte pånytt automatisk...

Ring Bill...og klag på de udugelige programmerne hans... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...