V36a Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Heisann folkens. Hva syns dere om dette spillet? Noen erfaringer, gode eller dårlige? I min mening er det et av de mest geniale spillene som noengang er laget. Hvis man da ser bort fra utallige bugs og glitches... Hehe.. Men uansett fins det uoffisielle patcher man kan laste ned, feks 1.19 som visstnok er en bra patch. Men 1.18, som er den siste offisielle patchen duger den å. Ok, for dere som ikke vet hva jeg snakker om, så er Ultima serien en lang og genial serie som strekker seg fra 1980 tallet eller tidlig på 90 tallet. Du er "The Avatar", en legendarisk helt som skal redde verden fra Blachthorn, en ond ond skapning. Det er et tredjepersons rollespill og er fra 1999. Likevel er grafikken forbausende bra, som den alltid har vært i Ultima serien. Og må ærlig innrømme at jeg klarer ikke å kjøre spillet helt knirkefritt. Det henger seg ofte, dette er vel pga memory leaks som spillet har nok av . Uansett er dette en klassiker som hardcore gamere vil ha masse glede av.
XmasB Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Minnes vagt at dette spillet, som alle andre i Ultima serien, var sinnsvakt statisk og kjedelig. Og grafikken heller ikke imponerende. Men jeg spilte det ikke mye, så det kan jo ligge et godt spill bak...
Hr. Jenssen Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Jeg spilte ikke Ultima 9 mye, da det var så buggete. Men Ultima 8 er et av de beste RPG spill jeg noen gang har spilt!
horza Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 He. Jeg husker godt Ultima Ascension Jeg var såpass fan at jeg bestillte det fra USA før det ble sluppet i Europa, noe som viste seg å være en tabbe ettersom jeg ikke kom så veldig langt før buggene gjorde seg gjeldene. Jeg husker også at folk klagde og sytte fælt før de første patchene kom som gjorde at det i det hele tatt var mulig å spille det. Men etter den andre, eller tredje patchen så var det faktisk spillbart og jeg hadde masse morro med det. Grafikken var super den gang det kom, og hadde et eget særpreg. Det hender faktisk at jeg drar det fram i ny og ne for å mimre litt
V36a Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Skrevet 13. februar 2005 [iC' date=09/02/2005 : 23:42] Jeg spilte ikke Ultima 9 mye, da det var så buggete. Men Ultima 8 er et av de beste RPG spill jeg noen gang har spilt! Ultima 8: Pagan ja... Fy fa** jeg har hatt mye gøy med det spillet... Det var det første spillet jeg virkelig spilte hvis du skjønner og fikk masse kamerater til å begynne å spille d. Så der er jeg enig, det beste ultima spillet er 8-ern.. Men jeg har faktisk ascension installert på pcn så det hender jeg slår ihjel litt tid..
Shulgin Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Det er rart det der med Ultima VIII. Richard Garriot med hans fans omtaler det som en katastrofe om jeg husker riktig. En uferdig flopp, visstnok. Dessverre fikk jeg aldri spilt det skikkelig. Jeg har det her på PC-en dog, selv om jeg aldri kom helt igang. Men syveren har jeg spilt en del. Selv om jeg har hengt på dette forumet i mange år, så kan jeg ikke helt retningslinjene. Jeg vet ikke om noen av Ultima-spillene er abandonware, men jeg har alle sammen i en eller annen forstand her, tror jeg. Jeg eksperimenterte litt med å spille dem på forskjellige PC-er og med forskjellige programmer for en stund siden. Si ifra hvis noen trenger noe hjelp. Men jeg vil ha nieren. Tror ikke jeg har prøvd det i grunnen.
Excelsion Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Ultima IX er det beste spillet jeg noen gang har spillt iallefall! Var også extrem fan av spillene, bestillte meg Collector's Edition når det kom. Fikk med tekstil-kart, plakater, ett lite "gull" smykke og litt stasj =) Synes egentlig ikke det var så buggete som folk ville ha det til, men uansett så er det PERLE!
V36a Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Skrevet 13. februar 2005 endelig noen som er enige! Syns absolutt Ascension er et gull spill og er verdt anerkjennelse. Men det er også dårlig gjort at det er såpass mange bugs i spillet som utviklerne rett og slett ikke giddet å rette på. All offisiell support til spillet ble jo stengt ganske tidlig etter at spillet ble sluppet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå