Chief_R-W Skrevet 8. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2005 Hei setter opp en cs server jeg skal bruke på LAN. Er det noen innstillinger enn de orginale til å senke pingen? Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 8. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2005 På lan er no det ikkje prob med ping Ligger på rundt 10 +- visst du har ein god data så det skal ikkje være noko prob, selv om du skal kjøre server Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. februar 2005 Serveren skal brukes til småbruk til CS ca 8 players og DC++ server. Men synes det er noe rart siden på mange servere har jeg nesten det samme med min adsl 704/128 på noen servere har jeg 15-20 ping og i LAN nettverk skulle det nesten gå ann å få endel mindre enn jeg har med min adsl linje. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2005 Ping i lokalt nettverk ligger vanligvis på 5-30, så hvis du har 15-20 er det ikke noe å uroe seg over. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 8. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2005 alt under 30 er forsåvidt ikke merkbart heller. Lenke til kommentar
pev Skrevet 28. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2005 sys_ticrate 10000 -pingboost 3 Lenke til kommentar
staf Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 alt under 30 er forsåvidt ikke merkbart heller. det er så bullshit som det kan bli. merker stor forskjell på 15-20 i ping til 25-30 i ping iværtfall med min linje. men online er noe annet enn lan. men vil ikke si at en lan server der alle har over 20 i ping er bra. Lenke til kommentar
Aginaridan Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 Sjekk at du faktisk får mer enn 100fps (standard hvis jeg husker rett). Det tester du med å skrive stats i hlds. Den bør være en god del høyere enn 100. med fps på 1000 blir pingen ~1-4, mens med 100 så blir den 10-15. For å få fpsen over 100 så setter du som nevnt sys_ticrate 10000. Hvis jeg husker rett så er max fps på umodifisert windows hlds rundt 500, mens du kan få ~1000 med linux. sv_maxupdaterate 101 sv_maxrate 25000 De kommandoene skader nok heller ikke å sette i server.cfg Lykke til Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 Sjekk at du faktisk får mer enn 100fps (standard hvis jeg husker rett). Det tester du med å skrive stats i hlds. Den bør være en god del høyere enn 100. med fps på 1000 blir pingen ~1-4, mens med 100 så blir den 10-15. For å få fpsen over 100 så setter du som nevnt sys_ticrate 10000. Hvis jeg husker rett så er max fps på umodifisert windows hlds rundt 500, mens du kan få ~1000 med linux. sv_maxupdaterate 101 sv_maxrate 25000 De kommandoene skader nok heller ikke å sette i server.cfg Lykke til Må rette litt her: default linux: kjører 50fps default win: kjører 64fps win har ikke integrert pingbooster så da må du innstalere en, det finnes flere.(Google hlds pingbooster) Det som er dumt med å bruke linuxversionen, er at den bare bruker mer og mer ram des lengre den står å går. det positive: at pingbooster er integrert da. Jeg mener du bør kjøre med sys_ticrate 100 på LAN. da får du 1/100s=10ms i ping ca, dette er bedre enn å kjøre sys_ticrate 1000, og at serveren hopper opp og ned i fps.(Mange gamere merker dette) Har du en kraftig PC/Server kan du muligens kjøre sys_ticrate 200 så blir det 5ms i ping. Og ikke test serveren uten spillere, og si at "serveren kjører glatt 1000fps kostant" fordi den gjør ikke det når det er 10 spillere med update og cmdrate 100 og det er det som teller. Njaal Lenke til kommentar
Aginaridan Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 CPL server.cfg: mp_autokick 0 mp_autocrosshair 0 mp_autoteambalance 0 mp_buytime .25 mp_consistency 1 mp_c4timer 35 mp_fadetoblack 1 mp_falldamage 0 mp_flashlight 1 mp_forcecamera 3 mp_friendlyfire 1 mp_freezetime 15 mp_fraglimit 0 mp_hostagepenalty 0 mp_limitteams 6 mp_logfile 1 mp_logmessages 1 mp_logdetail 3 mp_maxrounds 15 mp_playerid 0 mp_roundtime 1.75 mp_startmoney 800 mp_timelimit 999 mp_tkpunish 0 mp_winlimit 0 sv_aim 0 sv_airaccelerate 10 sv_airmove 1 sv_allowdownload 0 sv_clienttrace 1.0 sv_clipmode 0 sv_allowupload 0 sv_cheats 0 sv_gravity 800 sv_maxrate 25000 sv_maxspeed 320 sv_maxupdaterate 101 sys_ticrate 10000 decalfrequency 60 pausable 0 log on decalfrequency 60 edgefriction 2 host_framerate 0 stoler på den jeg poeng å kjøre MINDRE fps enn servern klarer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå