Gå til innhold

Instillinger til minst mulig ping på CS server?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
alt under 30 er forsåvidt ikke merkbart heller.

det er så bullshit som det kan bli. merker stor forskjell på 15-20 i ping til 25-30 i ping iværtfall med min linje. men online er noe annet enn lan. men vil ikke si at en lan server der alle har over 20 i ping er bra.

Lenke til kommentar

Sjekk at du faktisk får mer enn 100fps (standard hvis jeg husker rett). Det tester du med å skrive stats i hlds. Den bør være en god del høyere enn 100. med fps på 1000 blir pingen ~1-4, mens med 100 så blir den 10-15.

 

For å få fpsen over 100 så setter du som nevnt sys_ticrate 10000. Hvis jeg husker rett så er max fps på umodifisert windows hlds rundt 500, mens du kan få ~1000 med linux.

 

sv_maxupdaterate 101

sv_maxrate 25000

 

De kommandoene skader nok heller ikke å sette i server.cfg

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Sjekk at du faktisk får mer enn 100fps (standard hvis jeg husker rett). Det tester du med å skrive stats i hlds. Den bør være en god del høyere enn 100. med fps på 1000 blir pingen ~1-4, mens med 100 så blir den 10-15.

 

For å få fpsen over 100 så setter du som nevnt sys_ticrate 10000. Hvis jeg husker rett så er max fps på umodifisert windows hlds rundt 500, mens du kan få ~1000 med linux.

 

sv_maxupdaterate 101

sv_maxrate 25000

 

De kommandoene skader nok heller ikke å sette i server.cfg

 

Lykke til ;)

Må rette litt her:

default linux: kjører 50fps

default win: kjører 64fps

 

win har ikke integrert pingbooster så da må du innstalere en, det finnes flere.(Google hlds pingbooster)

 

Det som er dumt med å bruke linuxversionen, er at den bare bruker mer og mer ram des lengre den står å går. det positive: at pingbooster er integrert da.

 

Jeg mener du bør kjøre med sys_ticrate 100 på LAN. da får du 1/100s=10ms i ping ca, dette er bedre enn å kjøre sys_ticrate 1000, og at serveren hopper opp og ned i fps.(Mange gamere merker dette) Har du en kraftig PC/Server kan du muligens kjøre sys_ticrate 200 så blir det 5ms i ping.

Og ikke test serveren uten spillere, og si at "serveren kjører glatt 1000fps kostant" fordi den gjør ikke det når det er 10 spillere med update og cmdrate 100 og det er det som teller.

 

Njaal

Lenke til kommentar

CPL server.cfg:

 

mp_autokick 0
mp_autocrosshair 0
mp_autoteambalance 0
mp_buytime .25
mp_consistency 1
mp_c4timer 35
mp_fadetoblack 1
mp_falldamage 0
mp_flashlight 1
mp_forcecamera 3
mp_friendlyfire 1
mp_freezetime 15
mp_fraglimit 0
mp_hostagepenalty 0
mp_limitteams 6
mp_logfile 1
mp_logmessages 1
mp_logdetail 3
mp_maxrounds 15
mp_playerid 0
mp_roundtime 1.75
mp_startmoney 800
mp_timelimit 999
mp_tkpunish 0
mp_winlimit 0

sv_aim 0
sv_airaccelerate 10
sv_airmove 1
sv_allowdownload 0
sv_clienttrace 1.0
sv_clipmode 0
sv_allowupload 0
sv_cheats 0
sv_gravity 800
sv_maxrate 25000
sv_maxspeed 320
sv_maxupdaterate 101
sys_ticrate 10000
decalfrequency 60
pausable 0
log on

decalfrequency 60
edgefriction 2
host_framerate 0

 

stoler på den jeg ;)

 

poeng å kjøre MINDRE fps enn servern klarer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...